Αυξημένα κατά 10% από σήμερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών

Αυξημένα κατά 10% από σήμερα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΦΩΤΗΣ ΠΛΕΓΑΣ Γ.
1

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών είναι από σήμερα αυξημένα κατά 10%, ενώ στις ίδιες τιμές παραμένουν τα εισιτήρια για οχήματα και φορτηγά. Υπενθυμίζεται ότι η αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% περιλαμβανόταν στο πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα του μνημονίου, που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα από τη Βουλή. 

Σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, που επικαλείται το ΑΠΕ, πολλοί επιβάτες που είχαν κάνει προ κράτηση για τον Αύγουστο, έσπευσαν να παραλάβουν τα εισιτήριά τους την προηγούμενη εβδομάδα, προκειμένου να γλιτώσουν την αύξηση του ΦΠΑ που ισχύει από σήμερα. Ωστόσο όσοι είχαν κάνει κράτηση και δεν είχαν παραλάβει τα εισιτήριά τους θα επωμισθούν κανονικά το κόστος της αύξησης του φόρου. 

 

Έως σήμερα ο ΦΠΑ που ίσχυε στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήταν 13% για τους επιβάτες και 23% στα οχήματα και φορτηγά. Αυτό που αλλάζει είναι η αύξηση κατά 10% στο ΦΠΑ του ατομικού εισιτηρίου του επιβάτη.

Για παράδειγμα, το ατομικό εισιτήριο για έναν επιβάτη που θέλει να μετακινηθεί από τον Πειραιά στην Πάρο χωρίς επιστροφή, πριν την αύξηση του ΦΠΑ κατά 10%, κόστιζε 33,50 ευρώ ενώ τώρα ανέρχεται στα 36,50 ευρώ. Επίσης, στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά από τα 36 ευρώ που ήταν ένα ατομικό εισιτήριο θα ανέλθει στα 39 ευρώ.

Προσφορές από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, προκειμένου να αυξήσουν την επιβατική τους κίνηση, εφαρμόζουν προσφορές με μεγάλες εκπτώσεις για ΙΧ οχήματα, οικογένειες, ενώ υπάρχουν εκπτώσεις και στα εισιτήρια μετ' επιστροφής. Όπως αναφέρουν πάντως παράγοντες της αγοράς, η ακτοπλοϊκή κίνηση άρχισε ήδη να εξομαλύνεται, παρά τις επιπτώσεις από το κλείσιμο των τραπεζών τις προηγούμενες ημέρες. 

 

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στελέχη των εταιρειών ανέφεραν ότι τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι εδώ και πολλά χρόνια ακριβά, αφού ενσωματώνουν υψηλό ποσοστό χρεώσεων υπέρ τρίτων όπως τα λιμενικά τέλη και τον επίναυλο (3% επί του καθαρού ναύλου)που αφορά τη χρηματοδότηση των άγονων γραμμών. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΟΒΕ τα τέλη υπέρ τρίτων (τα λιμενικά τέλη και ο επίναυλος) εκτιμώνται το 2013 σε 35,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από ΦΠΑ στους ακτοπλοϊκούς ναύλους σε περίπου 85 εκατ. ευρώ. Κύκλοι της ακτοπλοΐας, που επικαλείται το ΑΠΕ, εκτιμούν ότι αν τα πράγματα εξελιχθούν τελικά ομαλά, η παρούσα χρήση θα κλείσει με μείωση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 20% με 30%, καθώς φέτος υπολογίζεται πως θα «λείψουν» από 2,5 έως 3 εκατ. επιβάτες.


Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του ΙΟΒΕ το 65% των επιβατών, δηλαδή περίπου 8,7 εκατομμύρια επιβάτες, ταξίδεψαν το 2014 για τουρισμό. Aπό αυτούς τα 5,2 εκατομμύρια είναι Έλληνες και τα 3,4 αλλοδαποί.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Οικονομία / Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Το ανανεωμένο έντυπο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, νέους κωδικούς και αυτοματοποιημένες διαδικασίες που στοχεύουν στη διευκόλυνση των φορολογουμένων
LIFO NEWSROOM
Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Οικονομία / Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Είναι υποχρεωμένη να διοικεί απείθαρχους υφιστάμενους, κάθε ώρα της ημέρας, επί επτά ημέρες της εβδομάδας κι αυτό μπορεί να μας διδάξει πολλά, δηλώνει ο Manoj Bhargava, ιδρυτής της 5-hour Energy
LIFO NEWSROOM
Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οικονομία / Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οι υποσχέσεις των Ευρωπαίων ηγετών για αύξηση του δανεισμού προκειμένου να αυξηθούν οι στρατιωτικές δαπάνες έχουν αναδιαμορφώσει τη δημοσιονομική εικόνα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΚΤ
LIFO NEWSROOM
Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια