Ένα μικρό «θαύμα»: Οι συγκοινωνίες επέστρεψαν στο κράτος 18 εκ. ευρώ

Ένα μικρό «θαύμα»: Οι συγκοινωνίες επέστρεψαν στο κράτος 18 εκ. ευρώ Facebook Twitter
30

Κερδοφόρο ήταν το 2013 για την εταιρία Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ), δηλαδή το Μετρό, το Τραμ και ο πρώην ΗΣΑΠ, που εμφάνισε πλεόνασμα 4 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ, μετά από αυτό το επιτυχημένο αποτέλεσμα, η εταιρεία δεν θα χρειαστεί την κρατική επιχορήγηση, επιστρέφοντας στο κράτος 18 εκατομμύρια ευρώ.

Η εταιρεία είχε σύνολο εσόδων από υπηρεσίες (εισιτήρια, κάρτες) και λοιπά έσοδα (διαφήμιση, ιδιοπαραγωγή κτλ) ύψους 131,3 εκατ. ευρώ - ελαφρώς υψηλότερα από όσα προϋπολόγιζε στην αρχή του έτους και περίπου όσα είχε το 2012.

Παράλληλα, κατέγραψε έξοδα ύψους 127,2 εκατ. ευρώ (προϋπολόγιζε 148 εκατ. ευρώ) αντί 172 εκατ. ευρώ το 2012. 

30

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέα μέτρα: Η εξειδίκευση για τράπεζες, χαμηλοσυνταξιούχους, ενστόλους

Οικονομία / Νέα μέτρα: Πιο νωρίς το επίδομα στους ενστόλους – Σε ποιες πληρωμές μηδενίζεται η χρέωση

Η εξειδίκευση για τράπεζες, χαμηλοσυνταξιούχους, ενστόλους - Από τα μέσα Ιανουαρίου σε ισχύ τα μέτρα για τις χρεώσεις τραπεζών - Στα 100 ευρώ μηνιαίως το επίδομα επικινδυνότητας στους ενστόλους, από 1η Ιουλίου 2025
LIFO NEWSROOM

σχόλια

13 σχόλια
Κι άλλο "τσεκούρι" στους βολεμένους εργατοπατέρες των συγκοινωνιών.Να δεις πως γινεται η ΣΤΑΣΥ περισσότερο κερδοφόρα.Τα έσοδα απο εισητήρια οσο κρατάει αυτή η κατάσταση δεν θα αυξηθούν,όσους ελεγκτές και να βάλουν.Ή μπουνιές θα παίζουν ή θα πηδάνε απ τα παράθυρα.Όταν ο άλλος κύριοι χρησιμοποιεί τα Μέσα για να πάει στην κακοπληρωμένη δουλειά των 300-400 ευρώ,θα τα διαθέσει για να αγοράσει φαγητό.Το εισιτήριο έρχεται σε 2η,3η,15η μοίρα.Και ναι είναι διατεθειμένος να τις "παιξει",και να υποστεί ταλαιπωριές κλπ κλπ.Αυτή είναι η αλήθεια.Επόμενος σταθμός:Μείωση εισητηρίου και θέσπιση ζωνών.Μέθεπομενος σταθμός: Βελτίωση υπηρεσιών.Και μη μου λές οτι στην Ευρώπη είναι πιο ακριβά κλπ.1)Δεν συγκρίνεται ο μισθός των 1300 με τον μισθό των 400 Ευρώ2)Δεν συγκρίνεται επίσης η ποιότητα των υπηρεσιών με άλλα Ευρωπαικά ανεπτυγμένα κράτη.3)Είμαστε καλύτεροι απο Βουλγαρία,Ρουμανία κλπ αλλα γιατι πρέπει να "κοιτάμε" προς τα κάτω και οχι προς τα πάνω? Ε?
Λίγο παραπλανητικός ο τίτλος, οι συγκοινωνίες σταθερής τροχιάς εννοείτε, διότι όλα τα υπόλοιπα που ακόμα ελέγχονται από εργατοπατέρες είναι βαρέλι δίχως πάτο.
Να μειώσουν το εισητήριο και τουλάχιστον να κάνουν ζώνες χρέωσεις! δεν το χρειάζομαι το ενιαίο εισητήριο οπότε γιατί να το χρεώνομαι; 1,40€ για 2 στάσεις του μετρό π.χ.;;
κ ναι... απάντηση σε άλλα κομμεντ. Πληρώνεις 2,4 πχ στην Γαλλία/Βέλγιο/Λουξεμβούργο... για το εισιτήριο του λεωφορείου.. ΑΛΛΑ...ΕΊΝΑΙ ΠΆΝΤΑ ΣΤΗΝ ΏΡΑ ΤΟΥ! ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΑΝΑΓΡΆΦΕΤΕ ΣΤΗΝ ΣΤΆΣΗ! ΠΆΝΤΑ! ΟΎΤΕ ΈΝΑ ΛΕΠΤΌ ΚΑΘΥΣΤΈΡΗΣΗ. ΌΣΗ ΚΊΝΗΣΗ Κ ΝΑ ΈΧΕΙ... Κ ΣΤΗΝ ΔΙΑΌΛΟΥ ΤΗΝ ΜΆΝΑ...Κ ΣΟΥ ΔΕΊΧΝΕΙ Κ ΟΛΑΣ ΣΕ ΠΌΣΗ ΏΡΑ ΘΑ ΈΡΘΕΙ ΑΚΡΙΒΟΣ!Α Κ ΤΣΑΜΠΑ WIFI..Ε ναι.. αυτό το πληρώνω.. χωρίς καμιά σκεψη. Sorry για το καπς... άλλα δεν γίνετε αλλιώς..
Fun Fact:Ετήσια επιχορήγηση δημόσιου ΟΑΣΑ της Αθήνας των 4 εκ. για το 2013: 107 εκατομμύριαΕτήσια επιχορήγηση ιδιωτικού ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης του 1 εκατομμυρίου για το 2013: 80 εκατομμύρια
Πως να μην έχουν πλεόνασμα; Άφησαν τον κόσμο χωρίς χρήματα για βενζίνη και πληρωμή των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ.. Αναγκαστικά με τα Μέσα η μεταφορά...
Πλεόνασμα βαμμένο με αίμα! Όχι σοβαρά τώρα. Χαίρομαι. Επιφυλάσσομαι βέβαια, διότι όπως αποδείχθηκε έχουμε μια καταπληκτική ικανότητα να μαγειρεύουμε τα νούμερα. Από Δ.Τ. της ΣΤΑΣΥ τα ξέρουμε αυτά;
Αφού επιστρατεύτηκαν οι εργαζόμενοι τον Ιανουάριο του 2013 το μετρό επιτέλους λειτούργησε χωρίς τις συνεχόμενες απεργίες που κόντεψαν να το κλείσουν το 2010-2012. Τελικά χωρίς τις δεκάδες απεργίες, και παρά την ανυπαρξία ελέγχων και την συνεχής εισιτηριοδιαφυγη, το μετρο καταφέρνει να λειτουργεί στοιχειωδώς καλά...
Και για του λόγου το αληθές αντιγράφω από ένα παλαιότερο σχόλιο μου : "(...)το Μετρό/ Ηλεκτρικός/Λεωφορεία κτλ έχουν κάνει για το 2011 και το 2012 συνολικά 57(!!!) εικοσιτετράωρες απεργίες και επιπλέον 79(!!!) ημέρες με στάσεις εργασίας!!!! Συνολικά τα ΜΜΜ της Αθήνας δεν λειτούργησαν καθόλου ή υπολειτούργησαν για 136 ημέρες!!!!!!! Υποθέτω ότι αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ!!!! Δεδομένου ότι τα ΜΜΜ εισπράττουν κάθε μέρα περίπου 1,5 εκατομμύρια ευρώ μόνο να φανταστούμε μπορούμε το μέγεθος της ζημιάς που έχουν προκαλέσει(...) "
πού να έπρεπε να δείχνουν το εισιτήριο στον οδηγό όσοι επιβιβάζονται στα λεωφορεία, όπως γίνεται και αλλού. Θα ήταν και τα λεωφορεία κερδοφόρα. Και δεν θα πηδούσαν έξω όσοι έχουν για φραπέ αλλά όχι για εισητήριο.
Πού αλλού;1) Σε ποιά χώρα οι επιβάτες δείχνουν εισιτήριο στον οδηγό;2) Σε ποίά χώρα οι αστικές συγκοινωνίες είναι χειρότερες από την Ελλάδα;Η είδηση δεν κατάλαβα ποια είναι.Ότι οι (ξένες) ιδιωτικές εταιρίες που διαχειρίζονται τα έργα αυτά βγάλαν κέρδος; Προφανώς και εμφάνισαν πλεόνασμα. Αν δεν ειχαν πλεόνασμα θα χαν κλείσει.Ή μήπως ότι επέστρεψαν στο κράτος τα τα 4 από τα 18 εκατομμύρια που το κράτος τους είχε δώσει ως επιχορήγηση;
στην Ιρλανδία το έχω δει να κόβει το εισιτήριο ο οδηγός σε κάθε έναν επιβάτη, χωρίς να διαμαρτύρεται κανείς (για την καθυστέρηση) και να δίνει και ρέστα...κατεβαίνοντας δε, κάθε επιβάτης ευχαριστούσε τον οδηγό...
Η ΣΤΑΣΥ είναι η δημόσια (ελληνική) εταιρία διαχείρισης των σταθερών μέσων συγκοινωνίας της ΑττικήςΣτο Bath της Αγγλίας όταν ήμουν φοιτητής περιμέναμε κανα 15λεπτο στην ουρά κάθε μέρα για να μας βγάλει ο οδηγός εισιτήριοΟι αστικές συγκοινωνίες στην Ελλάδα δεν είναι παντού ίδιες. Στις μικρές πόλεις είναι κατα κανόνα χάλια, στις μεσαίες και στη Θεσσαλονίκη τρώγονται, στην Αθήνα είναι καλές. Πολύ καλύτερες απ΄ότι στη Σόφια, στο Βελιγράδι στην Κωνσταντινούπολη η και στο Τορίνο πχ
Ναι, Δημητράκη, μία παρατήρηση: Για ξαναδιάβασε το άρθρο, γιατί μάλλον λόγω ώρας τα μπέρδεψες. Επιστρέφουν στο κράτος 18 εκατ. ευρώ, αφού έχουν πλεόνασμα 4 εκατ. ευρώ.Επίσης, να σε πληροφορήσω ότι ήδη το 2002 στο Άμστερνταμ, στο τραμ έμπαινες από πίσω μόνο και υπήρχε ελεγκτής σε ειδική θέση που έλεγχε και έκοβε, αν δεν είχες μαζί σου, εισιτήρια (ήμουν εκεί και το έζησα ακριβώς έτσι).Βέβαια, οι συγκοινωνίες ήταν στην ώρα τους, τα εισιτήρια είχα λογικές τιμές για την ζωή εκεί, οδηγοί και ελεγκτές ήταν ευγενέστατοι και τυπικοί κτλ. Καλό είναι να κοιτάξουν τώρα οι εταιρίες να μειώσουν το εισιτήριο και να κάνουν συνεπείς έλεγχους, αν θέλουν να τους παίρνει ο κόσμος στα σοβαρά.Επίσης, 369! ο λόγος που δεν έχουν για εισιτήριο στα λεωφορεία, αλλά έχουν για φραπέ (αμφιβάλλω αν έχουν και γι' αυτό!), είναι το γεγονός ότι οι έλεγχοι είναι για γέλια, εισιτήρια αν δεν έχεις πάνω σου την πάτησες, γιατί συνήθως δίνουν για λεωφορεία μόνο στο μετρό (!) και ζούν σε μία χώρα όπου ούτε οι άνεργοι δεν μπορούν καν να έχουν κάποια ελάφρυνση και μετράνε όλοι πλέον και το δεκάλεπτο που θα δώσουν, σε μια χώρα που κάνει μόνο αυξήσεις στα εισιτήρια και τα πρόστιμα, λες και έχουμε πάρει όλοι αύξηση στο πορτοφόλι μας.Ειδικά για τα λεωφορεία, ας κοιτάξουμε να γίνουν άνθρωποι και να συμπεριφέρονται σωστά οδηγοί, ελεγκτές και να εξυπηρετούν τον κόσμο αντί να το κάνουν αγγαρεία και να ψάχνουν τρόπους να χάνονται δρομολόγια...
Μάλλον δεν διάβασες σωστά την είδηση.Η είδηση αναφέρει ότι εμφάνισαν πλεόνασμα 4 εκατομμυρίων Ευρώ και έτσι δεν χρειάζονται την κρατική επιδότηση των 18 εκατομμυρίων. Άρα επέστρεψαν στο κράτος και τα 18 εκατομμύρια.Επιπλέον η ΣΤΑΣΥ Α.Ε είναι δημόσια εταιρεία, θυγατρική του ΟΑΣΑ, λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, γι αυτό έχει και κέρδος. Οι σταθερές συγκοινωνίες, και ειδικά το μετρό, λειτουργούν μια χαρά.Ε, στα λεωφορεία όντως χωλαίνουμε λίγο...
Ζητώ συγνωμη για το λάθος. Όντως είναι 18 τα εκατομύρια που επεστράφησαν.Ζω στο εξωτερικό και έχω ταξιδέψει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης (όχι ανατολικές όμως).Μπορώ με βεβαιότητα να πω πως η Ελλάδα έχει τις χειρότερες αστικές συγκοινωνίες (μιλάω για λεοφωρεία):1) Μεγάλοι χρόνοι αναμονής καθότι δεν έρχονται στην ώρα τους.2) Ακριβά εισιτήρια - τα οποία βρίσκεις μόνο σε περίπτερα. Γιατί να μην υπάρχει ένα αυτόματο μηχάνημα να αγοράσει κανείς εισιτήριο.3) Κακή κατάσταση λεοφωρείων.4) Μη επαρκή κάλυψη σε όλες τις περιοχές.Έχω προσωπική εμπειρία κατά τα φοιτητικά μου χρόνια από δύο επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας. Για να πας στη σχολή το πρωί έπρεπε να περάσεις από χίλια κύματα.
1) Στην Ολλανδία: υποχρεωτικά και σε όλα τα λεωφορεία επιβιβάζεσαι από μπροστά σε όλες τις πόλεις...και ο οδηγός κόβει και εισιτήρια!2) σε άπειρες πόλεις ανά τον κόσμο έχουν συγκοινωνίες με πυκνό δίκτυο, στην ώρα τους και όχι με κόσμο να ξεχυλίζει απ τα παράθυρα.
αλλου??? αχχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχα μιλάς για της χειρότερες πλέον συγκοινωνιες της Ευρώπης... κανείς πουθενά δεν κάνει αυτό που λες παντός... σε άλλες χώρες μπορείς να αγοράσεις εισιτήριο απ τον οδηγό...Δεν υπάρχει καμιά συνέπεια στα δρομολόγια.. στο μετρό στα λεωφορεια κ τα τρόλεϊ.. γίνετε το ότι να ναι.. κανένας σχεδιασμός... κανένας συγχρονισμός.. τίποτα.. ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΌΝ???! ΕΤΟΣ 2014 κ στης καινούργιες στάσεις του μετρο να μην μπορούν να μεταφέρουν της στάσεις τον λεωφορείον στο σημείο που είναι το μετρό... κ πρέπει να τρέχουν όλοι 200 μετρά να προλάβουν λεωφορείο... που είναι κ σπάνιο μιας κ έρχονται ανά μια ώρα κ αν σου κάτσει...Είναι δυνατόν να περιμένεις 4 διαφορετικά τρόλεϊ κ 2 λεωφορεια για πάνω απο 30 λεπτά κ να μην έχει περάσει ούτε ενα.. κ όχι στην διαόλου την μανα.. άλλα στο Σύνταγμα.. τρόλεϊ τα οπια πάνε σε μια απ της πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του κόσμου.. είναι δυνατόν να μην έχει τόσα χρόνια ΜΕΤΡΌ!Κ αλλα 10 000 ελεινα πραγματα...Κ μου ζητάνε να πληρώνω κ άλας για να αργήσω στην δουλεια μου εξαιτιας τους... ΕΕΕΕΕΕΕ ΟΧΙ.Γιατί να είμαστε λοιπον εμείς συνεπείς, την στιγμή που αυτοί δεν είναι..Κ ΜΗΝ ΞΕΧΝΆΤΕ.. Ο ΠΕΛΑΤΗΣ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΙΟ..
έχω μαγαζί κοντά σε αφετηρία λεωφορείων και κάθε μέρα πάνω από 10 άτομα μας ρωτάνε πού πουλάνε εισητήρια... Δεν πωλούνται ούτε στα περίπτερα, ούτε φυσικά στα λεωφορεία, ούτε στο κιόσκι στην αφετηρία... επιβιβάζονται λοιπόν χωρίς εισητήρια παρ'ότι έχουν πρόθεση να είναι συνεπείς... μεταξύ άλλων προβλημάτων δηλαδή και αυτό το οποίο θεωρώ ίσως κ πιο θεμελιώδες...
Μόνο που αν πρόσεξες τα έσοδα έμειναν ίδια με το 2012, επομένως οι ελεγκτές δεν αύξησαν τα έσοδα, στην καλύτερη περίπτωση περιόρισαν την πτώση. Αν δεις το λινκ στο τέλος, τα έσοδα απο πρόστιμα είναι μόνο 500 χιλιάρικα πάνω.Η κερδοφορία προέρχεται από τη μείωση των εξόδων, κυρίως την περικοπή υπερωριών και μισθών και χαμηλότερο κόστος προμηθειών