ΓΣΕΒΕΕ για «καλάθι του νοικοκυριού»: Δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας

ΓΣΕΒΕΕ για «καλάθι του νοικοκυριού»: Δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi.
0

«Δεν ανταποκρίνεται στην αγανάκτηση που έχει προκαλέσει το κύμα ακρίβειας, η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων να διαμορφώσει ένα "καλάθι του νοικοκυριού" αποτελούμενο από 31 κατηγορίες 50 βασικών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στα οποία οι αυξήσεις θα είναι μηδενικές ή πολύ μικρές».

Αυτό εκτιμά σε ανακοίνωσή της η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος ενώ υπενθυμίζει ότι: «ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Σεπτέμβριο του 2022 αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 12%! Οι μεγαλύτερες αυξήσεις προήλθαν από τη στέγαση (35,4%) όπου συμπεριλαμβάνονται ηλεκτρισμός και φυσικό αέριο και τις μεταφορές (14,2%). Η πρωτογενής αιτία της ακρίβειας είναι η ενέργεια. Οι αυξήσεις στο ηλεκτρικό προκαλούν αλλεπάλληλα κύματα ανατιμήσεων σε όλο το εύρος της οικονομίας. Επομένως, για να αντιμετωπιστεί η ακρίβεια πρέπει να τιθασευτούν οι τιμές που επιβάλει το ολιγοπώλιο της ενέργειας. Όσο η κυβέρνηση αφήνει ανεξέλεγκτους τους παρόχους ενέργειας, όπως συμβαίνει εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, η ακρίβεια και ο πληθωρισμός θα καλπάζουν».

Η ΓΣΕΒΕΕ αναφέρει, ακόμη ότι με το «καλάθι της νοικοκυριού» δίνεται η μάχη των εντυπώσεων από την κυβέρνηση. Δηλαδή, ότι δεν στέκεται αμήχανη και παρεμβαίνει στην αγορά.

«Δεν θα έχει όμως κανένα αποτέλεσμα γιατί ακόμη και αν δεν γίνουν αυξήσεις σε εκείνα τα προϊόντα που θα τελούν υπό επιτήρηση, θα γίνουν μεγαλύτερες αυξήσεις σε συμπληρωματικά ή υποκατάστατα προϊόντα. Προϊόντα για τα οποία δεν αξιολογείται η προστιθέμενη αξία τους για την ελληνική παραγωγή και οικονομία» όπως εκτιμά η ΓΣΕΒΕΕ.

Σε κάθε περίπτωση, προσθέτει η συνομοσπονδία, το μέτρο δεν προβλέπει απαγόρευση αυξήσεων, αλλά παρακολούθηση των τιμών, μετατοπίζοντας παράλληλα την αγοραστική κίνηση προς τις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ.

«Και ο οικογενειάρχης ή ο εστιάτορας τι πρέπει να κάνει; Να ψάχνει κάθε εβδομάδα την αντίστοιχη λίστα της προηγούμενης εβδομάδας για να συγκρίνει τις τιμές στα μακαρόνια Νο 6 ή στο μακρύκοκκο ρύζι Καρολίνας; Και όλη αυτή η "έρευνα αγοράς" να γίνεται σαν να μην εκτινάσσονται οι λογαριασμοί ενέργειας, οι τιμές των καυσίμων και τα ενοίκια στα ύψη; Σαν να μη συρρικνώνεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών-καταναλωτών;» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.

Η ΓΣΕΒΕΕ αναφέρει ότι ανάλογα παρατηρητήρια έχουν εφαρμοστεί και σε άλλα προϊόντα και αγορές, με στόχο τη δυνατότητα επιλογής των καταναλωτών: από πετρελαιοειδή μέχρι λαϊκές αγορές αλλά «ποτέ δεν απέδωσαν. Γιατί να αποδώσουν τώρα; Αντί για όαση στην έρημο της ακρίβειας, το καλάθι του νοικοκυριού καταλήγει να είναι απλά και μόνο μία ψευδαίσθηση» σημειώνει η συνομοσπονδία.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ημερομηνία «κλειδί» για τις νέες φορολογικές ελαφρύνσεις – Ποιοι ωφελούνται

Οικονομία / Η ημερομηνία «κλειδί» για τις νέες φορολογικές ελαφρύνσεις – Ποιοι ωφελούνται

Τα στοιχεία του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης δείχνουν ότι για ακόμη ένα έτος, το 2024, σημειώθηκε σημαντική υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα του κρατικού προϋπολογισμού
LIFO NEWSROOM
Όμιλος ΔΕΗ: Επενδύσεις €5,75 δισ. σε πράσινη ενέργεια και τεχνολογία για τη Δυτική Μακεδονία

Οικονομία / Όμιλος ΔΕΗ: Επενδύσεις €5,75 δισ. σε πράσινη ενέργεια και τεχνολογία για τη Δυτική Μακεδονία

Ο Όμιλος ΔΕΗ θα υλοποιήσει συνολικά δεκάδες έργα στη Δυτική Μακεδονία που θα δημιουργήσουν έως και 20.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και έως 2,000 θέσεις κατά τη λειτουργία σε πλήρη ανάπτυξη όλων των σχεδίων.
LIFO NEWSROOM
Δέκα Χρόνια Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Δίαυλος Διαλόγου στην Εποχή των Μεγάλων Ανακατατάξεων «Realignments»

Οικονομία / Δέκα Χρόνια Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών: Δίαυλος Διαλόγου στην Εποχή των Μεγάλων Ανακατατάξεων

Ηγετικές προσωπικότητες, think tanks και κορυφαίοι αναλυτές συναντώνται στους Δελφούς για να χαρτογραφήσουν τις γεωπολιτικές και οικονομικές ανακατατάξεις της εποχής
LIFO NEWSROOM