Το ΙΕΛΚΑ συγκρίνει τιμές σούπερ μάρκετ: Χαμηλότερες στην Ελλάδα από ό,τι στη Γερμανία

Χαμηλότερες οι τιμές στα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σχέση με τη Γερμανία Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Χαμηλότερες είναι σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ,  οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα σουπερ μάρκετ στην Ελλάδα, σε σχέση με αυτά της Γερμανίας - μιλώντας για τις τιμές αυτές καθεαυτές και όχι για την αντιστοιχία τους με τον μέσο ή τον κατώτατο μισθό.

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών ΙΕΛΚΑ παραθέτει στοιχεία δικά του, σε συνδυασμό με της παγκόσμιας βάσης δεδομένων τιμών καταναλωτή Numbeo και τα δεδομένα αυτά δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της διαφοράς τιμών στα προϊόντα σουπερ μάρκετ μεταξύ των δύο χωρών.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ παρουσιάζει τα αποτελέσματα οργανωμένης έρευνας σύγκρισης τιμών, τα οποία βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ, σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού σε σουπερμάρκετ στην Ελλάδα, την άνοιξη του 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία.

Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα, ενώ για την ανάλυση συγκρίθηκαν οι τιμές σε συνολικά 44 κατηγορίες προϊόντων. Στη συνέχεια αυτές εξετάζονται από ένα σημαντικό δείγμα πάνω από 1.400 τιμών προϊόντων και 9 διαφορετικές αλυσίδες σουπερμάρκετ στις δύο χώρες συνολικά για να υπολογισθούν οι μέσες τιμές, με δειγματοληψίες από έγκυρα site σύγκρισης τιμών σε Ελλάδα και Γερμανία, αλλά και από αλυσίδες σουπερμάρκετ. 

Τα στοιχεία περιλαμβάνουν όλες τις τιμές επωνύμων προϊόντων, αλλά και όλων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε κάθε χώρα, εξαιρουμένων μόνο ειδικών προϊόντων όπως π.χ. βιολογικά προϊόντα. Οι τιμές είναι οι τελικές τιμές συμπεριλαμβανομένων των προσφορών και εκπτώσεων που παρέχουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ σε κάθε χώρα. Τα στοιχεία προέρχονται από τις παρακάτω αλυσίδες σουπερμάρκετ:

  • Ελλάδα: Σκλαβενίτης, ΑΒ, My Market, Μασούτης, Market In
  • Γερμανία: Rewe, Kaufland, Netto, Tukwila

Χαμηλότερες οι τιμές στα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σχέση με τη Γερμανία Facebook Twitter
Σύγκριση μέσων τιμών καλαθιού προϊόντων σουπερμάρκετ Ελλάδας, Γαλλίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας, Πορτογαλία, Ιταλίας με ΦΠΑ και χωρίς ΦΠΑ
 

Η σύγκριση των μέσων τιμών των καλαθιών, δείχνει ότι η Γερμανία έχει ακριβότερο καλάθι κατά 26% Η εικόνα των αποτελεσμάτων αλλάζει σημαντικά όταν αφαιρέσουμε τον αναλογούντα ΦΠΑ ανά χώρα για να γίνουν αντιληπτές τις πραγματικές τιμές των προϊόντων σουπερμάρκετ. Η σύγκριση των καλαθιών σε αυτή την περίπτωση, δείχνει πως η Γερμανία έχει ακριβότερο καλάθι κατά 33%. Αυτό είναι αποτέλεσμα της διαφοράς που έχει ο χαμηλός ΦΠΑ ανά χώρα. Πρόκειται για τον ΦΠΑ που αναφέρεται σε τρόφιμα και ποτά, που στην Ελλάδα αυτός ο ΦΠΑ είναι 13% ενώ στην Γερμανία 7%.

Χαμηλότερες οι τιμές στα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σχέση με τη Γερμανία Facebook Twitter
Σύγκριση μέσων τιμών καλαθιού προϊόντων σουπερμάρκετ Ελλάδας, Γαλλίας, Ηνωμένου Βασιλείου, Ισπανίας, Πορτογαλία, Ιταλίας, Γερμανία, Ρουμανίας

Σε αντίστοιχα συμπεράσματα καταλήγει και η ανάλυση στοιχείων του Numbeo για τον Ιούνιο 2024, με βάση στοιχεία των τελευταίων 12 μηνών, τα οποία αφορούν όλα τα σημεία πώλησης και αφορούν το ελάχιστο ποσό χρημάτων που πρέπει να δαπανήσει κάποιος στις δύο χώρες προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες θερμίδων, και σε αυτή την περίπτωση η Γερμανία είναι ακριβότερη κατά 26% σε σχέση με την Ελλάδα με 333 ευρώ έναντι 264 ευρώ στην Ελλάδα.

Χαμηλότερες οι τιμές στα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σχέση με τη Γερμανία Facebook Twitter
Σύγκριση τιμών Ελλάδα-Γερμανίας (Πηγή: Numbeo)

Πέρα από τον ΦΠΑ, παράγοντες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν συγκρίνονται τιμές ανάμεσα σε διαφορετικές χώρες είναι:

  • Φυσικές καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής
  • Η απόσταση της χώρας από τα παραγωγικά κέντρα της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης και τα αντίστοιχα κόστη
  • Το ύψος της φορολογίας σε κάθε χώρα
  • Το κόστος ενέργειας
  • Το κόστος καυσίμων και γενικά μεταφορών
  • Η πολυπλοκότητα της γεωγραφίας της κάθε χώρας (π.χ. οδικό δίκτυο, νησιά κλπ)
  • Το μέγεθος της αγοράς, η αγοραστική δύναμη-δυνατότητα και αντίστοιχες οικονομίες κλίμακας στις προμήθειες των προϊόντων
  • Το ισοζύγιο εξαγωγών-εισαγωγών σε σχέση με τα τρόφιμα και τις πρώτες ύλες παρασκευής τους
  • Τα διάφορα κόστη παραγωγής (ενέργεια, πρώτες ύλες, μισθολογικό κόστος, χρηματοοικονομικό κόστος, γραφειοκρατία)
  • Η παραγωγικότητα της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου σε κάθε χώρα
  • Οι καταναλωτικές συνήθειες σε κάθε χώρα (π.χ. η τάση για συσκευασμένα ή μη προϊόντα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κλπ)

Χαμηλότερες οι τιμές στα σουπερμάρκετ στην Ελλάδα σε σχέση με τη Γερμανία Facebook Twitter
Σύγκριση Μέσων Τιμών του Τυπικού Καλαθιού Προϊόντων Σουπερ Μάρκετ
 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Οικονομία / Καμπανάκι από την ΕΚΤ: Κίνδυνος για νέα κρίση χρέους στην Ευρωζώνη

Η ΕΚΤ επισήμανε «τα αυξημένα επίπεδα χρέους και τα υψηλά δημοσιονομικά ελλείμματα», καθώς και την υποτονική ανάπτυξη και τις αβεβαιότητες που προκαλούνται από τα πρόσφατα «εκλογικά αποτελέσματα σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο»
LIFO NEWSROOM