Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές και με ποια κριτήρια επιλέγουν σουπερμάρκετ

Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές και με ποια κριτήρια επιλέγουν σουπερμάρκετ Facebook Twitter
(ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ)
0

Τις προσφορές προτιμούν έξι στους δέκα καταναλωτές, παρά τις χαμηλές τιμές στο λιανεμπόριο, τακτική η οποία είναι ιδιαίτερα εμφανής και στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, τα οποία επιλέγουν οι καταναλωτές με βάση τις προσφορές.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την ετήσια πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2017/2018, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σουπερ-μάρκετ μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Αναλυτικότερα, ποσοστό 91% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροεπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι 7 στους 10 καταναλωτές εξοικονομούν τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και 1 στους 4 τουλάχιστον 20%.

Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 12%, ποσοστό αυξημένο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που οφείλεται τόσο στην αύξηση της ζήτησης των προσφορών από την πλευρά των καταναλωτών, όσο και την αύξηση της διάθεσης προσφορών από την πλευρά των επιχειρήσεων, λιανεμπόριο και προμηθευτικές εταιρείες.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος σε πάνω από 300 ευρώ ετησίως.

Σημειώνεται ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις.

Ποσοστό 80% των ερωτώμενων τη χρονιά που πέρασε (2017) αγόρασε περισσότερα προϊόντα σε προσφορά σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2016), ενώ το 74% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι για το 63% του κοινού οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν, στοιχείο που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τον ανταγωνισμό ανάμεσα στις επιχειρήσεις στο κομμάτι των προσφορών.

Το 81% των καταναλωτών δηλώνει ότι βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις στα καταστήματα σουπερμάρκετ σε σχέση με άλλα καταστήματα.

Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 57% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές.

Ο λόγος γι' αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρόωρη αποπληρωμή του πρώτου μνημονίου - Το σχέδιο της κυβέρνησης

Οικονομία / Πρόωρη αποπληρωμή του πρώτου μνημονίου - Το σχέδιο της κυβέρνησης

Η ισχυρή ανάπτυξη και τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα επιτρέπουν στην Ελλάδα να αποπληρώσει πρόωρα τις δανειακές υποχρεώσεις που ανέλαβε κατά τη διάρκεια των μνημονίων και να διανείμει κοινωνικό μέρισμα στους πολίτες
LIFO NEWSROOM
Airbnb: Μη νόμιμη η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για το τέλος επιτηδεύματος – Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΣτΕ

Οικονομία / Airbnb: Μη νόμιμη η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για το τέλος επιτηδεύματος – Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΣτΕ

Αιτήσεις ακύρωσης της επίμαχης εγκυκλίου είχαν καταθέσει η ΠΟΜΙΔΑ, ο «Σύνδεσμος Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων» και πέντε εταιρείες βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων
LIFO NEWSROOM