Πάνω από 5 εκατ. ευρώ ενδέχεται να στοιχίσουν τελικά στην TΡΑΙΝΟΣΕ οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις -άμεσες και έμμεσες- από τον παρατεταμένο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη από μετανάστες. Πέρα από το άμεσο κόστος τού αποκλεισμού, το οποίο υπολογίζεται σε 2 εκατ. ευρώ, η εταιρεία θα κληθεί να "σηκώσει" το κόστος των σταλιών για τα βαγόνια της εταιρείας, που παρέμειναν διάσπαρτα σε όλο το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, ακόμη και στη Φιλανδία (οκτώ βαγόνια), αδυνατώντας να φτάσουν στον προορισμό τους. Τα παραπάνω διευκρίνισαν στελέχη της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη με την ευκαιρία της 81ης Διεθνούς Εκθεσης. Διευκρίνισαν ωστόσο ότι προς το παρόν δεν έχει γίνει ο πλήρης υπολογισμός των οικονομικών επιπτώσεων, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί σταδιακά στο επόμενο διάστημα.
"Τον Μάιο και τον Ιούνιο καταβάλαμε περίπου 1 εκατ. σε σταλίες [...] 'Ισως οι συνολικές οικονομικές επιπτώσεις ξεπεράσουν και τα 5 εκατ. ευρώ" σχολίαζε στέλεχος της διοίκησης, επισημαίνοντας ότι πέραν της άμεσης οικονομικής ζημίας, μέχρι στιγμής δεν έχουν επιστρέψει και τα φορτία της ιαπωνικής Sony, η οποία αποβιβάστηκε από το "τρένο" εξαιτίας των προβλημάτων που ανέκυψαν στις μεταφορές.
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται ο φάκελος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στο μεταξύ, στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται, από την προηγούμενη εβδομάδα, ο φάκελος του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη (σ.σ. υπενθυμίζεται ότι μετά την ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου και υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθεί το "πράσινο φως", μπορεί να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης αγοραπωλησίας μετοχών με την ιταλική εταιρεία TRENITALIA). Οι ίδιοι εκπρόσωποι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέφεραν ότι στελέχη -και όχι τη διοίκηση- της ιταλικής εταιρείας συνάντησαν μόνο σε παρουσίαση του ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του Ιουλίου και έκτοτε δεν έχει γίνει καμία συνάντηση ή συνομιλία.
Πρόσθεσαν ότι το μόνο περιουσιακό στοιχείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα είναι οι μηχανοδηγοί και οι συνοδηγοί τους, αφού όλα τα υπόλοιπα -πχ, υποδομές, τροχαίο υλικό- ελέγχονται από άλλες εταιρείες (πχ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ). Για αυτό άλλωστε, ώσπου να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες επεμβάσεις στις υποδομές (πχ, η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης), η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ "δεν αναμένει καμία άμεση θετική μεταβολή στην πορεία της".
Γι' αυτό άλλωστε τα στελέχη της σημειώνουν ότι οι αλλαγές στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις θα έρθουν όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον στον κορμό του δικτύου και εφόσον η ιταλική εταιρεία αποκτήσει και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού ΑΕ (ΕΕΣΣΤΥ), για να βελτιωθεί και η κατάσταση του τροχαίου υλικού. Εξάλλου, ώς ρεαλιστικός αλλά μεσομακροπρόθεσμος στόχος αντιμετωπίζεται και η υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που έχει ανακοινωθεί πριν από πολλά χρόνια, αλλά παραμένει στα χαρτιά._