ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Next Wave στο Ρομάντσο με AXS Live
Το Ρομάντσο εγκαινιάζει μια καινούργια ενότητα συναυλιών που στόχο έχει να συστήσει και να στηρίξει τη νέα γενιά μουσικών και καλλιτεχνών που θα μας απασχολήσουν μελλοντικά. Πρώτοι καλεσμένοι είναι η αθηναϊκή κολεκτίβα AXS και τα μέλη της Kijha, Yungnsad, Ynct, Gxhan, Jaw Shawty, SadFace και Ckye. Θα φέρουν μαζί τους ήχους από emo/alt rap, από τα πιο φρέσκα ρεύματα που έχουν αναδυθεί τελευταία στην Ελλάδα μέσω του διαδικτύου.
19/3, Ρομάντσο, Αναξαγόρα 3, 20:00, είσοδος: €6
ΣΥΝΑΥΛΙΑ
Ο Maluma στο ΟΑΚΑ
Δύο χρόνια μετά την αναβολή της εμφάνισής του στην Αθήνα ο 28χρονος Κολομβιανός σούπερ σταρ έρχεται επιτέλους στο κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ ΟΑΚΑ στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του. Φρέσκος από την τεράστια επιτυχία του Encanto της Disney, όπου δανείζει τη φωνή του στον χαρακτήρα Mariano, και φορτωμένος με ένα σωρό επιτυχίες και συνεργασίες με κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας ποπ (The Weeknd, Madonna, Shakira) αλλά και πρωταγωνιστής στη νέα ταινία της Τζένιφερ Λόπεζ Marry Me, όπου τραγουδούν μαζί το ομώνυμο τραγούδι, κάνει μια περιοδεία σε όλο τον κόσμο, αναστατώνοντας το κοινό με ένα φαντασμαγορικό show. Όσοι θεατές είχαν ήδη προμηθευτεί το εισιτήριό τους στον πρώτο κύκλο προπώλησης μπορούν να επισκεφθούν τη συναυλία, επιδεικνύοντάς το.
Κλειστό Γήπεδο Μπάσκετ - ΟΑΚΑ, Παρασκευή 18/3, 21:00, εισιτήρια: €35-160
Κ. Βήτα, Νίκος Πατρελάκης: «Neapoly»
Δύο χρόνια μετά το «Ο κόσμος είναι ένας» με θέμα τον ποιητή Γιάννη Ρίτσο, ο Κωνσταντίνος Βήτα ξανασυναντά τον Νίκο Πατρελάκη στο έργο «Neapoly» που γεννήθηκε τον καιρό της πανδημίας και εκφράζει την αγάπη που έχουν οι δύο δημιουργοί για την ηλεκτρονική μουσική, ξεκινώντας από τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 και αναζητώντας τις αρχικές μουσικές και αισθητικές αναφορές της πιο σύγχρονης electronica. Τα βίντεο της παράστασης αποτελούν μια ποιητική περιήγηση στη φύση και τις πόλεις της χώρας, καταγράφοντας τα βουνά, τους ουρανούς και τις θάλασσες, τους ανθρώπους και την καθημερινότητά τους.
17-20/3, Εναλλακτική Σκηνή Εθνικής Λυρικής Σκηνής - ΚΠΙΣΝ, λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 364, Καλλιθέα, είσοδος: €15, €20, €10 (φοιτητικό, παιδικό), ώρα έναρξης: 20:30 (Κυρ. 19:30)
Συνθετικοί
Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά και ιδιαίτερα σχήματα της ελληνικής electronica επιστρέφει για το πρώτο του live μετά από δύο χρόνια. Τα αδέρφια Αποστόλης και Διονύσης Αυγερινός κυκλοφόρησαν το ομώνυμο ντεμπούτο άλμπουμ τους το 1990 και διαλύθηκαν το 1993 για να επανασυνδεθούν το 2010, όταν τα τραγούδια τους ανακαλύφθηκαν εκ νέου από πιο νεανικό κοινό. Η πιο πρόσφατη δισκογραφική τους δουλειά είναι η «Σκιά του τρόμου».
19/3, six d.o.g.s, Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι, 21:00, είσοδος: €8 (στην πόρτα) €6 (προπώληση)
Οι Α Place to Bury Strangers στο Temple
Επτά χρόνια είχαν να έρθουν για συναυλία οι A Place to Bury Strangers στην Ελλάδα. Το νεοϋορκέζικο συγκρότημα που με τα χρόνια έγινε προσωπική υπόθεση του Oliver Ackermann (κιθάρα, φωνητικά) έρχεται με αλλαγμένη σύνθεση για μία ακόμη φορά, με τον παιδικό φίλο του Ackermann, John Fedowitz, στο μπάσο και τη Sandra Fedowitz στα τύμπανα. Φυσικά, ο τραχύς noir punk ήχος τους παραμένει το ίδιο εκρηκτικός.
19/3, Temple Athens, Ιάκχου 17, Γκάζι, είσοδος: €18 (περιορισμένος αριθμός), €20, οι πόρτες ανοίγουν στις 20:00
ΠΑΡΤΙ
An End of Perception Showcase w/ ORBE & Viels
Οι ομάδες της Excession και Overdriven συνεργάζονται για να παρουσιάσουν ένα End of Perception Showcase στο Temple Athens. Οι ORBE και Viels επισκέπτονται την Αθήνα για πρώτη φορά για να ξεσηκώσουν με τους μοναδικούς τους ήχους.
19/3, 23:00, Temple Athens, Ιάκχου 17, Γκάζι,είσοδος: €12
ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Αντιφασιστικό Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών στο Εμπρός
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του φασισμού και του ρατσισμού το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός διοργανώνει ένα πενθήμερο φεστιβάλ με παραστάσεις, διαλέξεις και συναυλίες που εξερευρνούν το φαινόμενο του φασισμού και το πώς αυτός εισβάλλει στη σύγχρονή εποχή.
Έως 20/3, θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Ναυσικά Πάστρα - Τα Χρόνια της Βιέννης (1956-1963) στην γκαλερί Kalfayan
Η Ναυσικά Πάστρα (1921-2011) συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων Ελληνίδων εικαστικών με εκθέσεις και έργα σε δημόσιους χώρους στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η έκθεση στην γκαλερί Kalfayan παρουσιάζει τα γλυπτά που δημιούργησε τα χρόνια που βρισκόταν στη Βιέννη, την «περίοδο αθωότητάς» της, όπως τη χαρακτηρίζει. Η έκθεση φωτίζει αυτήν τη δημιουργική περίοδο έρευνας και πειραματισμού με άξονα την ιδέα της αναγκαιότητας και της φύσης. Η επιμέλεια είναι του Εμμανουήλ Μαυρομμάτη.
17-30/3, Kalfayan Galleries, Χάριτος 11, Κολωνάκι, Δευτ. 11:00-15:00, Τρ.-Παρ. 11:00-19:00, Σάβ. 11:00-15:00
Ο Larry Amponsah στη Breeder
«Genesis: The Plan & The Promise» είναι ο τίτλος της πρώτης ατομικής έκθεσης του Larry Amponsah στην Αθήνα. Ο Larry Amponsah κόβει εκατοντάδες στερεοτυπικές εικόνες «λευκής ομορφιάς» και άλλων κυρίαρχων αφηγήσεων από διάσημα περιοδικά μόδας όπως η «Vogue», το «Vanity Fair» και το «Bazaar», και τις ανασυνθέτει φτιάχνοντας μια σειρά πορτρέτων μαύρων ανθρώπων, αποτίνοντας έτσι φόρο τιμής στην γκανέζικη κληρονομιά του και στις ευρύτερες διεθνείς αφηγήσεις γύρω από τη μαύρη ταυτότητα. Με αυτά δοκιμάζει τα όρια της ζωγραφικής ως μέσου, θίγοντας μερικά βασικά ερωτήματα σχετικά με τη γλώσσα της ζωγραφικής και τις δυνατότητες της αναπαράστασης στην ιστορία της τέχνης.
17/3-9/4, Τhe Breeder, Ιάσονος 45, Μεταξουργείο, Eγκαίνια: 17/3, 19:00-22:00. Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11:00-19:00, Σάβ. 11:00-17:00
ΘΕΑΤΡΟ
Στο Παλλάς γίνεται «Το Σώσε»
Η κωμωδία του Mάικλ Φρέιν, που έκανε πρεμιέρα το 1982 στο Λονδίνο, έρχεται στο Παλλάς με έναν εντυπωσιακό θίασο γνωστών ηθοποιών. Το Σώσε, που σκηνοθέτησε για πρώτη φορά ο Ανδρέας Βουτσινάς στο θέατρο Μινώα το 1983 και το 1995 το ανέβασε ο Σταμάτης Φασουλής στο θέατρο Αθήναιον, γίνεται η πρώτη κωμωδία που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης.
Εγκαίνια: 18/3, και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, είσοδος: €15-80, Τετ. 19:00, Πέμ.-Σάβ. 21:00, Κυρ. 18:30
Δράκος performance για μια νοοτροπία από τον Γιώργο Βαλαή
Μια σκηνική σύνθεση φτιαγμένη από αναφορές σε περιστατικά βίας κατά των γυναικών, μέσα στην οποία ένας αθώος συναντά τον ανεστραμμένο κόσμο. Ο Γιώργος Βαλαής, που σκηνοθετεί, χρησιμοποιεί τόσο πραγματικά όσο και fiction γεγονότα, αποσπάσματα του σεναρίου του Ιάκωβου Καμπανέλλη για την ταινία Δράκος, μια μέχρι τώρα αμετάφραστη στα ελληνικά συνέντευξη του Aντρέι Tαρκόφσκι, λογοτεχνικά αποσπάσματα και πρωτότυπα σκηνικά κείμενα.
Έως τις 19/3, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Φρυνίχου 14, Πλάκα, Κυρ.-Τρ. 21:15 (εκτός 20/3), είσοδος: €3(ατέλεια)-€16
Ο Αυτόχειρ! του Νικολάι Έρντμαν
Ο Σεμιόν θέλει να αυτοκτονήσει. Ή, μάλλον, έτσι νομίζει η γυναίκα του. Εκείνος ήθελα απλώς λίγο σαλάμι. Η είδηση της επικείμενης αυτοκτονίας του εξαπλώνεται με ταχύτητα φωτός ερήμην του. Και τώρα πώς θα αντιμετωπίσει όλους αυτούς που εισβάλλουν στη ζωή του, προσπαθώντας να τον πείσουν για το ανεπανόρθωτο; Η μαύρη κωμωδία του Νικολάι Έρντμαν, που απαγορεύτηκε από το σταλινικό καθεστώς το 1932 και έστειλε τον δημιουργό του στη Σιβηρία, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου.
Έως τις 16/3, Θέατρο Rex - Σκηνή « Μαρίκα Κοτοπούλη», Πανεπιστημίου 48, Τετ.-Κυρ. 19:00, Πέμ.-Σάβ. 21:00
Ο Πατέρας του Στρίντμπεργκ στις «Παραβάσεις» του ΚΠΙΣΝ
Τρεις γυναικείες σκηνοθετικές φωνές καταπιάνονται με τρία θεατρικά κείμενα-σταθμούς που θέτουν στο επίκεντρο τη μητρότητα, τη μητέρα και τη συναισθηματική ανάπτυξη του ανθρώπου, όπως αυτή άρρηκτα συνδέεται με την πρωταρχική εμπειρία. Η Μαρία Μαγκανάρη επιχειρεί μια ανάγνωση ενός από τα πιο επιβλητικά σύγχρονα δραματικά έργα, του Πατέρα του Στρίντμπεργκ.
20/3, Φάρος του ΚΠΙΣΝ, λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 364, Καλλιθέα, γενική είσοδος 10€, μειωμένο 5€
Μαντώ: La Bella Greca
Την ιστορία της Μαντώς Μαυρογένους και τον ρόλο των γυναικών στην Επανάσταση του 1821 εξετάζει η παράσταση Mαντώ: La bella Greca, θυμίζοντάς μας πως η γυναίκα στον κόσμο μας υφίσταται, ακόμη δυστυχώς, διπλή (ή και τριπλή) καταπίεση: λόγω του φύλου, της φυλής και της τάξης της.
21-23/3, 21:00, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, λεωφ. Βασιλίσσης Σοφίας & Κόκκαλη