Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν την μεγαλύτερη σε μήκος σπηλαιογραφία ιθαγενών Αμερικανών

Largest known cave art images in US by Indigenous Americans discovered in Alabama Facebook Twitter
Η 1.000 ετών σπηλαιογραφία απεικονίζει έναν κροταλία μήκους 3 μέτρων. Φωτ: S.Alvarez- Εικονογράφηση: J.Simek/ Antiquity Publications Ltd
0

Αρχαιολόγοι στην Αλαμπάμα ανακάλυψαν την μεγαλύτερη σε μήκος γνωστή σπηλαιογραφία, που δημιούργησαν οι πρώτοι ιθαγενείς Αμερικανοί.

Ιθαγενείς Αμερικανοί δημιούργησαν την 1.000 ετών σπηλαιογραφία, ενός κροταλία μήκους 3 μέτρων, καθώς και άλλες βραχογραφίες στα τοιχώματα και την οροφή του σπηλαίου, πιθανότατα για να απεικονίσουν πνεύματα του Κάτω Κόσμου, ανέφεραν οι αρχαιολόγοι. 


Στο ίδιο σπήλαιο υπάρχουν εκατοντάδες βραχογραφίες και θεωρείται το πλουσιότερο μέρος για την τέχνη σπηλαίων των ιθαγενών Αμερικανών, στα νοτιοανατολικά της Αμερικής.

Η ομάδα χρησιμοποίησε φωτογραμμετρία, μια τεχνική που περιλαμβάνει τη λήψη εκατοντάδων ψηφιακών εικόνων για τη δημιουργία ενός εικονικού τρισδιάστατου μοντέλου. Με την συγκεκριμένη μέθοδο, οι ερευνητές ανακάλυψαν πέντε άγνωστες μέχρι πρότινος γιγαντιαίες σπηλαιογραφίες, γνωστές ως «γλυφές».

«Αυτή η μεθοδολογία μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα εικονικό μοντέλο του χώρου, το οποίο μπορούμε να χειριστούμε», δήλωσε ο Jan Simek, βασικός συγγραφέας της μελέτης και διακεκριμένος καθηγητής στο Τμήμα Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου του Τενεσί.

«Στη προκειμένη περίπτωση, η οροφή του σπηλαίου είναι πολύ κοντά στο δάπεδο. Έτσι, το οπτικό μας πεδίο περιορίζεται από την εγγύτητά μας στην οροφή. Ποτέ δεν είδαμε αυτές τις πολύ μεγάλες εικόνες επειδή δεν μπορούσαμε να πάμε αρκετά πίσω για να τις δούμε», εξήγησε στο Live Science.

Μετά τη δημιουργία του εικονικού μοντέλου, «μπορούσαμε να το δούμε από ευρύτερη οπτική», είπε. «Μας επιτρέπει να βλέπουμε τα πράγματα με τρόπο που δεν μπορούμε να δούμε από κοντά».

Largest known cave art images in US by Indigenous Americans discovered in Alabama Facebook Twitter
Ο Αμερικανός φωτορεπόρτερ και ιδρυτής του Ancient Art Archive, Stephen Alvarez, στο «19ο Ανώνυμο Σπήλαιο» στην Αλαμπάμα. Φωτ: A Cressler/Antiquity Publications Ltd

Η σπηλαιογραφία απεικονίζει ένα μοτίβο διαμαντιών, που παραπέμπει σε «διαμαντένιο κροταλία» (Crotalus atrox), ένα πλάσμα που θεωρούταν ιερό από τους Ιθαγενείς Αμερικανούς της νοτιοανατολικής Αμερικής, σύμφωνα με τους αρχαιολόγους. 

Οι λαοί αυτοί κατασκεύαζαν μεγάλους χωμάτινους τύμβους τους οποίους χρησιμοποιούσαν για διάφορους σκοπούς, όπως τελετουργίες σύμφωνα με το Smithsonian Magazine, ώστε να είναι πιο κοντά στα πνεύματα του πάνω κόσμου, ενώ οι σπηλιές θεωρούνταν το ακριβώς αντίθετο- διαδρομές προς τον κάτω κόσμο.

Οι «γλυφές» απεικονίζουν ανθρωπόμορφες μορφές, ζώα και αφηρημένα σχήματα και χαράχτηκαν στην οροφή του σπηλαίου μεταξύ του 2ου και του 10ου αιώνα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ερευνητών.

Το συγκεκριμένο σπήλαιο ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1998 και παραμένει χωρίς όνομα, αφού αναφέρεται απλώς ως «19ο Ανώνυμο Σπήλαιο» προκειμένου να μην γίνει γνωστή η τοποθεσία και να προστατευτούν τα ευρήματα. 

Διαθέτει υπόγειους διαδρόμους μήκους 5 χιλιομέτρων και η πλειονότητα των βραχογραφιών ανακαλύφθηκε σε έναν μεγάλο θάλαμο, σύμφωνα με μελέτη του 1999 που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Southeastern Archaeology.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ