Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου

Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου Facebook Twitter
Ο σχεδιασμός και η ανέγερση του κτηρίου υλοποιήθηκε από την Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου.
0

Το Σάββατο 27 Ιουλίου και ώρα 11:30 εγκαινιάζεται από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο, το Αρχαιολογικό Μουσείο Τήλου, μετά από μια πολυετή συλλογική προσπάθεια και την υποστήριξη φορέων και Υπηρεσιών.

Εμπνευστής της ίδρυσής του Μουσείου υπήρξε, ήδη από την δεκαετία του ΄70, ο δημοδιδάσκαλος Απόστολος Λογοθέτης, ενώ το έργο πραγματοποιήθηκε κατόπιν δωρεάς του οικοπέδου από την Ιερά Μητρόπολη Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελλορίζου, το 2014, και την στήριξη του Δήμου Τήλου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, που συνέβαλαν στην ένταξή του στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Νότιο Αιγαίο 2014-2020», με συνολικό προϋπολογισμό 2.565.730,95 ευρώ.

Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου Facebook Twitter
Άποψη της μόνιμης έκθεσης του μουσείου.
Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου Facebook Twitter
Άποψη της μόνιμης έκθεσης του μουσείου.

Ο σχεδιασμός και η ανέγερση του κτηρίου υλοποιήθηκε από την Υπηρεσία Νεότερων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Δωδεκανήσου. Η μόνιμη έκθεση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου, η οποία είναι και ο φορέας λειτουργίας του Μουσείου.

Ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί στις αίθουσες ενός σύγχρονου μουσείου και να αναγνωρίσει την πολυεπίπεδη έρευνα που έχει συντελεστεί σε όλα τα στάδια υλοποίησης του, από τον αρχικό σχεδιασμό ως την ολοκλήρωσή του, με τη συνδρομή επιστημόνων και τεχνικού προσωπικού.

Η έκθεση αναπτύσσεται σε πέντε ενότητες, που διαρθρώνονται σε ισάριθμες αίθουσες, και καλύπτουν ένα ευρύ χρονικό φάσμα κατοίκησης του νησιού, από την Ύστερη εποχή του Χαλκού (1600-1500 π.Χ.), την Κλασική και Ελληνιστική περίοδο (1050 π.Χ.- 1ος αι. μ.Χ.), την Ύστερη αρχαιότητα, την Βυζαντινή και την Ιπποτική περίοδο και τα Μεταβυζαντινά χρόνια.

Κεραμικά κύπελλα από την θέση «Γαρίπα», στα νοτιοδυτικά του Μεγάλου Χωριού, που χρονολογούνται στην πρωιμότερη φάση της Ύστερης εποχής του Χαλκού (1600-1500), αγγεία της ίδιας περιόδου από την θέση «Λακκιά», που παραδόθηκαν από τον πρώην Δήμαρχο του νησιού, κ. Γρηγόριο Καμμά, επιγραφή από το Ασκληπείο της Κω, με τον όρκο των Τηλίων του 4ου αι. π.Χ., που μαρτυρά την παρέμβαση Κώων δικαστών για τη διευθέτηση κάποιας πολιτικής κρίσης στην Τήλο, κτερίσματα από τους τάφους των αρχαίων νεκροπόλεων και ευρήματα από περιστασιακές έρευνες, επιτύμβιες στήλες και γλυπτά, είναι μερικά μόνο από τα εκθέματα της Συλλογής.

Η Ύστερη αρχαιότητα και η στροφή στον χριστιανισμό εκπροσωπούνται από νομίσματα και αρχιτεκτονικά μέλη από τις πρωτοβυζαντινές βασιλικές του νησιού, ενώ η Βυζαντινή, η Ιπποτική και Μεταβυζαντινή περίοδος από νομίσματα, εκκλησιαστικά σκεύη και φορητές εικόνες, ως χρησιδάνειο της Ιεράς Μητρόπολης Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελλορίζου, καθώς και ένα μουσουλμανικό φιρμάνι, δωρεά του κ. Νικολάου Καμμά.

Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου Facebook Twitter
Από την μόνιμη έκθεση του μουσείου.
Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου Facebook Twitter
Από την μόνιμη έκθεση του μουσείου.
Δείτε το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Τήλου Facebook Twitter
Από την μόνιμη έκθεση του μουσείου.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 27 Ιουλίου και ώρα 11:30.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα σάτιρα επιστημονικής φαντασίας του Μπονγκ Τζουν-Χο, το σφιχτοδεμένο δημοσιογραφικό θρίλερ «September 5» και ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το ιστορικό σκακιστικό καφενείο των Αθηνών ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ