Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ ήταν για δεκαετίες παρατημένο πάνω στο τζάκι μια αγροικίας

Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ ήταν για δεκαετίες παρατημένο πάνω στο τζάκι μια αγροικίας Facebook Twitter
Το σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ. Φωτο: Dreweatts
0

Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ με δυο ανθρωπόμορφες φιγούρες που αγκαλιάζονται ήταν για δεκαετίες αφημένο στο παραπέτο ενός τζακιού σε μια αγροικία και κανένας δεν έδινε σημασία μέχρι που οι ειδικοί επικύρωσαν ότι πρόκειται για έργο του διάσημου Βρετανού καλλιτέχνη.

Το έργο του κορυφαίου μοντερνιστή γλύπτη θα βγει σε δημοπρασία τον Μάρτιο. Οι ειδικοί στο Ίδρυμα Henry Moore και τον οίκο δημοπρασιών Dreweatts επικύρωσαν την αυθεντικότητα του έργου, το οποίο χρονολογείται γύρω στο 1939 ή το 1940 και φέρει τον τίτλο «Μητέρα και παιδί». Το ίδρυμα συνέδεσε το άγαλμα με το «Eighteen Ideas for Sculpture», ένα σκίτσο του Μουρ του 1939 που βρίσκεται στα αρχεία του.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν την σπανιότητα του γλυπτού εξαιτίας του υλικού κατασκευής του, αποκαλώντας το «μοναδικό και σπάνιο» επειδή ο καλλιτέχνης δούλεψε για πολύ λίγο με μόλυβδο τη δεκαετία του 1930. Ο Μουρ πειραματίστηκε με το υλικό, μαζί με σχοινί και σύρμα.

Το 1937 ο Roland Penrose αγόρασε το αφηρημένο γλυπτό «Mother and Child» σε πέτρα από τον Μουρ, που το παρουσίασε στον μπροστινό κήπο του σπιτιού του στο Hampstead. Το έργο αποδείχθηκε αμφιλεγόμενο με τους κατοίκους και τον τοπικό Τύπο να ζητούν να απομακρυνθεί το «ακατανόητο» κομμάτι. Εκείνη την εποχή ο Μουρ σταδιακά πέρασε στη χύτευση σε μπρούντζο, διαμορφώνοντας προκαταρκτικές μακέτες σε πηλό ή γύψο αντί να κάνει προπαρασκευαστικά σχέδια.

Το ίδρυμα Μουρ δε γνώριζε το γλυπτό, παρά το γεγονός ότι ο γλύπτης κρατούσε σχολαστικά αρχεία.

Ένα σπάνιο γλυπτό του Χένρι Μουρ ήταν για δεκαετίες παρατημένο πάνω στο τζάκι μια αγροικίας Facebook Twitter
Ο γλύπτης Χένρι Μουρ. Φωτο: Henry Moore Foundation

Γεννημένος το 1898, ο Μουρ ήταν πρωτοπόρος του μεταπολεμικού μοντερνισμού και γνωστός για τα αφηρημένα χάλκινα γλυπτά του. Ο καλλιτέχνης έγινε δημοφιλής τη δεκαετία του 1950 και παρήγαγε γλυπτά, σχέδια, εκτυπώσεις και υφάσματα μέχρι το θάνατό του το 1986.

Το άγαλμα ύψους επτά ιντσών ήταν για δεκαετίες απαρατήρητο στο τζάκι του Τζον Χάστινγκς, ενός αγρότη στο Wiltshire, περίπου 90 μίλια δυτικά του Λονδίνου. Μετά τον θάνατό του το 2019, τα μέλη της οικογένειας ζήτησαν από έναν ανεξάρτητο εκτιμητή να εκτιμήσει τα λίγα υπάρχοντα του Χέιστινγκς. Σύμφωνα με τους Times, ο εκτιμητής κατέγραψε τη φιγούρα ως «μολυβένια, με τον τρόπο του Χένρι Μουρ», μια εκτίμηση που οδήγησε την οικογένεια να επικοινωνήσει με το ίδρυμα.

Ο πατέρας του αγρότη ήταν συντάκτης στο Architectural Review για σχεδόν 50 χρόνια. Το έργο του Μουρ παρουσιάστηκε στο περιοδικό τη δεκαετία του 1930 και αυτό μπορεί να ήταν ένα δώρο του γλύπτη προς τον συντάκτη.

Ο Χέιστινγκς μπορεί να μην είχε συνειδητοποιήσει την αξία του γλυπτού. Το τοποθέτησε στο τζάκι μαζί με άλλα οικογενειακά μπιχλιμπίδια γιατί ήταν ένας χωρικός που ενδιαφερόταν περισσότερο για τα ζώα του παρά για τις καλές τέχνες. Δεν τον απασχολούσε ποιος είχε φιλοτεχνήσει το γλυπτό και δεν φαντάστηκε ποτέ την αξία του. Απλώς, με τα χρόνια, έγινε ένα συναισθηματικό οικογενειακό αντικείμενο.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ