Για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ Μπαϊρόιτ του «ιερού δισκοπότηρου» των φανατικών της όπερας και του Βάγκνερ, μια γυναίκα ανέβηκε στο πόντιουμ. Το φεστιβάλ άνοιξε με την Oksana Lyniv στο πόντιουμ να καταχειροκροτείται από τον κόσμο στο τέλος του Ιπτάμενου Ολλανδού του Βάγκνερ.
Το φεστιβάλ που δεν πραγματοποιήθηκε πέρσι λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού καθυστέρησε το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο της Λίνιβ και αυξάνοντας τον ενθουσιασμό γύρω από την εκδήλωση.
Στο ακροατήριο ήταν η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, λάτρης του Wagner, και ο σύζυγός της, Joachim Sauer, ο επονομαζόμενος και «Φάντασμα της όπερας» λόγω των εμφανίσεών του στο φεστιβάλ Μπαϊρόιτ στο πλευρό της συζύγου του καθ 'όλη τη διάρκεια της θητείας της.
Η 43χρονη Οξάνα Λίνιβ, από την Ουκρανία, ήταν προηγουμένως μαέστρος της Όπερας Γκρατς της Αυστρίας, καθώς και πρώην βοηθός του σημερινού επικεφαλής μαέστρου της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, Κιρίλ Πετρένκο, όταν ήταν στην Κρατική Όπερα της Βαυαρίας. Η Λίνιβ είπε στην εφημερίδα Berliner Zeitung ότι αυτό που είχε σημασία για την ορχήστρα δεν ήταν το φύλο αλλά η ικανότητά της, όπως γράφει ο Γκάρντιαν.
Η Καταρίνα Βάγκνερ, εγγονή του Ρίχαρντ Βάγκνερ και ο απερχόμενος διευθυντής του φεστιβάλ, είπε ότι στο παρελθόν υπήρχαν λίγες γυναίκες μαέστροι για να διαλέξουν, αλλά ότι η Λίνιβ αντιπροσωπεύει μια νέα γενιά «αρκετά θαρραλέα», δηλώνοντας ότι τους μουσικούς τους ενδιαφέρει αν ο μαέστρος μπορεί να ανταποκριθεί στις μουσικές απαιτήσεις ενός έργου και καθόλου αν είναι άντρας ή γυναίκα, κάτι που ενδιαφέρει περισσότερο τους δημοσιογράφους.
Η Λίνιβ είπε ότι η επιλογή της έχει να κάνει με την ανάπτυξη της κοινωνίας και ότι μέχρι τη δεκαετία του ’80 υπήρχαν ορχήστρες που δε δέχονταν γυναίκες ως μουσικούς. « Οι γυναίκες επίσης μειονεκτούσαν κοινωνικά - απλά σκεφτείτε τα εργασιακά δικαιώματα. Αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια, έχουν συμβεί πολλά. Οι πιο σημαντικές όπερες καταβάλλουν προσπάθειες για να πραγματοποιήσουν έως και τρεις παραγωγές με επικεφαλής τις γυναίκες», τόνισε.
Το φεστιβάλ Μπαϊρόιτ, που διαρκεί έως τις 25 Αυγούστου, πραγματοποιείται με τους αυστηρούς περιορισμούς που ισχύουν για πολιτιστικές εκδηλώσεις σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο έλεγχος στα ποσοστά μόλυνσης από τον κορωνοϊό στη Γερμανία. Φέτος, μόνο περίπου 900 μέλη του κοινού επιτρέπεται να παρακολουθήσουν κάθε παράσταση - το ήμισυ της συνήθους χωρητικότητας. Το φεστιβάλ μπορούν να παρακολουθήσουν όσοι έχουν εμβολιαστεί, έχουν αναρρώσει από τον ιό ή έχουν αρνητικό τεστ.