Η Κορεάτισα γλύπτρια Mire Lee καταλαμβάνει την Tate Modern με αλλόκοσμα γλυπτά

Η Κορεάτισα γλύπτρια Mire Lee καταλαμβάνει την Tate Modern με αλλόκοσμα γλυπτά Facebook Twitter
“Black Sun,” στο New Museum / New Museum
0

Η Νοτιοκορεάτισσα Mire Lee θα είναι η ένατη καλλιτέχνιδα που θα μεταμορφώσει το χώρο της Turbine Hall της Tate Modern από τον ερχόμενο Οκτώβριο.

Το μουσείο ανακοίνωσε την ανάθεση στην 36χρονη γλύπτρια που φημίζεται για τα κινητικά, οργανικά γλυπτά της, εγκαταστάσεις που συχνά ζωντανεύουν με μηχανοποιημένα στοιχεία. Τα έργα της, κατασκευασμένα από βιομηχανικά υλικά όπως ατσάλι, τσιμέντο και σιλικόνη, προκαλούν μια αίσθηση ζωής μέσω της κίνησης και της υφής τους. Τα τελευταία χρόνια, ο καλλιτέχνης με έδρα το Άμστερνταμ και τη Νέα Υόρκη έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις στο New Museum στη Νέα Υόρκη και στο Art Sonje Center στη Σεούλ.

«Η Mire Lee είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες σύγχρονες καλλιτέχνιδες του παρόντος και είμαστε χαρούμενοι που θα δημιουργήσει την πρώτη της δουλειά στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Tate Modern», δήλωσε η Karin Hindsbo, διευθύντρια της Tate Modern. «Τα γλυπτά που παράγει είναι ισχυρά και ανυπομονούμε να δούμε πώς μεταμορφώνει το εμβληματικό Turbine Hall με τις ανατρεπτικές, πολυαισθητηριακές φόρμες της».

Η Κορεάτισα γλύπτρια Mire Lee καταλαμβάνει την Tate Modern με αλλόκοσμα γλυπτά Facebook Twitter
Mire Lee, Landscape with Many Holes: Skins of Young-do Sea, 2022 / Tina Kim Gallery

Μέχρι τώρα η επιτροπή για το Turbine Hall της Tate Modern είχε την τάση να πηγαίνει σε καταξιωμένους καλλιτέχνες στο απόγειο της καριέρας τους: Louise Bourgeois για την πρώτη έκδοση το 2000, Anish Kapoor το 2002 και Bruce Nauman το 2005. Φέτος, ωστόσο, η Tate ανέθεσε στην νεαρή καλλιτέχνιδα που τα ανησυχητικά και σαγηνευτικά κινητικά γλυπτά έχουν εμφανιστεί σε μεγάλες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια, όπως το  2022 στη Μπιενάλε της Βενετίας.

Για να πάρει κάποιος μια ιδέα των έργων της, στο Busan, στη γενέτειρά της, τη Νότια Κορέα έστησε σκαλωσιές σε ένα τεράστιο εγκαταλελειμμένο κτίριο και τοποθέτησε πάνω του ύφασμα σκισμένο με τρύπες που υποδήλωναν βλάβες ή εγκαύματα. Άλλα κομμάτια της τροφοδοτούνται με κινητήρες και μπορούν να φέρουν στο νου δυσλειτουργικά όργανα ή κακοσχηματισμένα πλάσματα καθώς μεταδίδουν οδυνηρές ψυχολογικές καταστάσεις. Μερικές φορές φαίνεται να καταρρέουν ή να μεταμορφώνονται.

Τα έργα της έχουν άγρια ή ακατέργαστη όψη και είναι συνθέσεις όπου κινητήρες, σωλήνες και αντλίες σε συνδυασμό με σιλικόνη, κεραμικά, υφάσματα και υγρά γίνονται γλυπτά που είναι παράξενα, ακατάστατα και με περισσότερους από έναν τρόπους κινούμενα.

Μοιάζουν με εφευρέσεις, με όργανα αποκομμένα από σώματα που προέρχονται από μυστηριώδη πλάσματα των των ωκεάνιων ή από ιστορίες επιστημονικής φαντασίας. Πάλλονται, στάζουν, στρίβουν, στριμώχνονται και μερικές φορές ακόμη και μεταμορφώνονται, και θυμίζουν το απειλητικό έργο του καλλιτέχνη «Alien» H.R. Giger.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, έρχεται στην Ελλάδα

Πολιτισμός / O Thomas Jolly, καλλιτεχνικός διευθυντής των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι, έρχεται στην Ελλάδα

Ο Thomas Jolly στις 29 Ιανουαρίου θα βρεθεί στο Γαλλικό Ινστιτούτο, όπου θα συνομιλήσει με τον συγγραφέα και δημιουργό ραδιοφωνικών ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικών εκπομπών τέχνης και πολιτισμού Γιώργο Αρχιμανδρίτη
LIFO NEWSROOM
Επίτιμοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ ο Στιβ ΜακΚουίν και η Μπιάνκα Στίγκτερ

Πολιτισμός / Επίτιμοι διδάκτορες του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ ο Στιβ ΜακΚουίν και η Μπιάνκα Στίγκτερ

Στον Βρετανό σκηνοθέτη και στην Ολλανδή σύζυγό του ιστορικό και σκηνοθέτρια απονεμήθηκε ο τίτλος του επίτιμου διδάκτορα για τη μεγάλη κοινωνική και ιστορική αξία του έργου τους, ιδιαίτερα του ντοκιμαντέρ τους «Occupied City»
LIFO NEWSROOM
Πομπηία: Ανακαλύφθηκε πολυτελές, ιδιωτικό λουτρό - Ίσως το μεγαλύτερο που έχει βρεθεί ποτέ εκεί

Πολιτισμός / Πομπηία: Ανακαλύφθηκε πολυτελές, ιδιωτικό λουτρό - Ίσως το μεγαλύτερο που έχει βρεθεί ποτέ εκεί

Το BBC κάνει λόγο για ένα εύρημα που εντοπίζεται «μια φορά στον αιώνα» και έμενε κρυμμένο κάτω από πολλά μέτρα ηφαιστειακών πετρωμάτων και στάχτης για 2.000 χρόνια
LIFO NEWSROOM