Η μεγάλη ανακάλυψη μιας ρωμαϊκής βασιλικής 2.000 ετών χτισμένης από τον Ηρώδη

Η μεγάλη ανακάλυψη μιας ρωμαϊκής βασιλικής 2.000 ετών χτισμένης από τον Ηρώδη Facebook Twitter
Τα γλυπτά της Νίκης, και της Αιγυπτιακής θεάς Ίσιδας που ανακαλύφθηκαν στον αρχαιολογικό χώρο. Φωτο: Yoli Shwartz courtesy of the Israel Antiquities Authority
0

Οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει μια ρωμαϊκή βασιλική 2.000 ετών στο Ισραήλ που μπορεί να χτίστηκε από τον Ηρώδη τον Μέγα και πρόκειται για τη μεγαλύτερη που έχει βρεθεί μέχρι σήμερα.

«Τα γραπτά του ιστορικού Ιώσηπου Φλάβιου ή Ιωσήφ μπεν Ματθίας (37 - 100 μ.Χ.), Εβραίου λόγιου, ιστορικού και αγιολόγου, ο οποίος γεννήθηκε στην Ιερουσαλήμ - τότε μέρος της ρωμαϊκής Ιουδαίας - από πατέρα ιερατικής καταγωγής και μητέρα βασιλικής καταγωγής, αναφέρουν την κατασκευή του Ηρώδη στην πόλη Άσκελον, μια παράκτια πόλη στη νότια περιοχή του Ισραήλ στις ακτές της Μεσογείου, που περιλαμβάνει σιντριβάνια, λουτρό και κιονοστοιχικές αίθουσες», ανέφεραν οι Rachel Bar-Natan, Saar Ganor και Federico Kobrin, διευθυντές ανασκαφών που συνεργάζονται με την Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ.

Το κτήριο βρέθηκε κατά τη διάρκεια ανασκαφών στο Εθνικό Πάρκο Tel Ashkelon, το παλαιότερο εθνικό πάρκο του Ισραήλ και φαίνεται να ταιριάζει με την περιγραφή του Ιώσηπου. Διαθέτει μια κεντρική αίθουσα και δύο πλευρικές αίθουσες με σειρές από μαρμάρινες κολόνες και κιονόκρανα. Τη χρονολόγηση αυτή υποστηρίζουν νομίσματα που χρονολογούνται από την εποχή του Ηρώδη όπως και τη θεωρία κατασκευής του.

Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι η αρχική κατασκευή του 1ου αιώνα μ.Χ. ανακαινίστηκε τον 2ο  ή 3ο αιώνα κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας του αυτοκράτορα Σεπτίμιου Σεβήρου, προσθέτοντας ένα μικρό ωδείο, ή θέατρο, καθώς και τα μαρμάρινα στοιχεία. Με προέλευση της Μικρά Ασία, αυτά τα περίπου 200 αντικείμενα περιλαμβάνουν γλυπτά της Νίκης, του Τιτάνα Άτλαντα και της Αιγυπτιακής θεάς Ίσιδας, που απεικονίζεται ως Τύχη.

Η μεγάλη ανακάλυψη μιας ρωμαϊκής βασιλικής 2.000 ετών χτισμένης από τον Ηρώδη Facebook Twitter
Μια γυναίκα στέκεται δίπλα σε ένα τεράστιο κιονόκρανο στη ρωμαϊκή βασιλική στο Εθνικό Πάρκο Tel Ashkelon. Φωτο: Yoli Shwartz courtesy of the Israel Antiquities Authority

Ο Βρετανός αρχαιολόγος John Garstang ανακάλυψε αρχικά τη βασιλική κατά τη διάρκεια μιας αποστολής στη δεκαετία του 1920, αλλά στη συνέχεια ο τόπος επαναχρησιμοποιήθηκε. Οι ανασκαφές συνεχίστηκαν από το 2008 έως το 2012 και πάλι το 2016, σύμφωνα με το Jerusalem Post.

Αν και οι σύγχρονες βασιλικές είναι συνήθως εκκλησίες, αυτό δεν θα συνέβαινε στην αρχαιότητα. Οι ρωμαϊκές βασιλικές ήταν πολιτικά κτίρια στο κέντρο της δημόσιας ζωής, που χρησιμοποιούνται για εμπόριο, δικαστικές διαδικασίες και φεστιβάλ, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων. Η αρχιτεκτονική μορφή υιοθετήθηκε αργότερα από χριστιανούς οικοδόμους.

Η βασιλική του Άσκελον εγκαταλείφθηκε μετά από έναν καταστροφικό σεισμό το 363 μ.Χ. Το μάρμαρο από το κτίριο επαναχρησιμοποιήθηκε αργότερα σε νέα κτίρια από τα χαλιφάτα των Αββασιδών (750–1258 μ.Χ.) και των Φατιμιδών (909–1171 μ.Χ.). Τα στοιχεία δείχνουν ότι το επιπλέον μάρμαρο αφαιρέθηκε από το χώρο κατά την οθωμανική περίοδο και χρησιμοποιήθηκε ως λιθόστρωτο.

Το Ισραήλ σχεδιάζει να ανοίξει το αρχαίο κτίριο στο κοινό. Η Αρχή Αρχαιοτήτων του Ισραήλ, η Αρχή Φύσης και Πάρκων του Ισραήλ, ο Δήμος Ashkelon και το Ίδρυμα Leon Levy διεξάγουν ένα έργο συντήρησης και αποκατάστασης του χώρου.

Θα επανατοποθετήσουν 15 έως 17, ύψους περίπου 40 ποδιών, κίονες δίνοντας στους επισκέπτες μια καλύτερη αίσθηση για το πώς έμοιαζε η βασιλική στην αρχαιότητα με την κιονοστοιχία.

Η μεγάλη ανακάλυψη μιας ρωμαϊκής βασιλικής 2.000 ετών χτισμένης από τον Ηρώδη Facebook Twitter
Το έργο συντήρησης και αποκατάστασης του χώρου. Φωτο: Israel Antiquities Authority and Surnamal Turner Landscape Architecture
 
Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ