«Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι»: Ο πίνακας του Βερμέερ σε πανόραμα 10 δισ. pixels

«Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι»: Ο πίνακας του Βερμέερ σε πανόραμα 10 δισ. pixels Facebook Twitter
Ο πίνακας «Girl with a Pearl Earring» του Johannes Vermeer στη διάρκεια της έρευνας, που ξεκίνησε στο μουσείο Mauritshuis της Χάγης, τον Φεβρουάριο του 2018. EPA/BART MAAT
0

Μετά από δύο χρόνια μελετών, το μουσείο Mauritshuis της Χάγης αποκάλυψε ένα πανόραμα 10 δισεκατομμυρίων pixel του πιο γνωστού πίνακα του Γιοχάνες Βερμεέρ, «Το Κορίτσι με το Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι».

Με επικεφαλής τους Emilien Leonhardt και Vincent Sabatier της Hirox Europe, το πρότζεκτ πέτυχε να δημιουργήσει μια εικόνα απίστευτης ανάλυσης που επιτρέπει στους φιλότεχνους να δουν το έργο με τέτοια λεπτομέρεια που φέρνει στο φως πλευρές άγνωστες μέχρι πρότινος.

«Είναι εκπληκτικό πόσο υψηλής ποιότητας ultramarine blue χρησιμοποίησε στη μαντίλα του κοριτσιού. Αυτή η μπλε χρωστική ουσία ήταν, τον 17ο αιώνα, πιο πολύτιμη και από τον χρυσό», λέει η Abbie Vandivere, επιμελήτρια του μουσείου και επικεφαλής του πρότζεκτ. 

«Το γεγονός πως [το Κορίτσι] είναι ακόμη μυστήριο, κάνει τον κόσμο να επανέρχεται και το διατηρεί συναρπαστικό και φρέσκο. Είναι καλό που παραμένουν κάποια μυστήρια και καθένας μπορεί να κάνει υποθέσεις, επιτρέπει στον κόσμο την προσωπική ερμηνεία του για το Κορίτσι. Καθένας μας βιώνει τη δική του σύνδεση», προσθέτει. 

* Δείτε εδώ το πλήρες πανόραμα του πίνακα

 

Χρησιμοποιώντας το 3D ψηφιακό μικροσκόπιο της Hirox, οι Emilien Leonhardt και Vincent Sabatier κατάφεραν να αιχμαλωτίσουν εικόνα του πίνακα που επιτρέπει ζουμ στην επιφάνειά του, μεγεθύνοντάς την 700 φορές.

Χάρη στο σκανάρισμα, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο Ολλανδός ζωγράφος είχε ζωγραφίσει βλεφαρίδες στο κορίτσι, κάτι που αμφισβητεί την προηγούμενη ερμηνεία ότι επίτηδες είχε επιλέξει να μην το κάνει για να δηλώσει ένα εξιδανικευμένο πρόσωπο.

Δείτε το βίντεο:

 

 

 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ