Λίνα Μενδώνη: «Κανένα θέμα μίσθωσης ή δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα»

Λίνα Μενδώνη: «Κανένα θέμα μίσθωσης ή δανεισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα» Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας με αφορμή τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού στο Λονδίνο για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα, έδωσε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη. 

«Αυτήν τη στιγμή έχει διαμορφωθεί ένα μοναδικό κλίμα, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά ένα γενικότερο διεθνές κλίμα για όλα τα βιαίως απομακρυθέντα και κλαπέντα πολιτιστικά αγαθά από τις χώρες που τα δημιούργησαν», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή, Αλέξανδρου Καζαμία, για τα Γλυπτά του Παρθενώνα. 

«Αυτό ακριβώς το κλίμα και καλλιεργούμε και εκμεταλλευόμαστε», ανέφερε η Λίνα Μενδώνη βεβαιώνοντας ότι η θέση της ελληνικής κυβέρνησης σήμερα είναι η ίδια, συνεπής, στις κόκκινες γραμμές. «Η επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, είναι για μας το μείζον. Και προφανώς, η επανένωση μέσω δανεισμού ή μίσθωσης δεν εννοείται», σημείωσε.

Σχολιάζοντας την αναφορά του Αλέξανδρου Καζαμία στην Υδρία του Μειδία, που μεταφέρθηκε από την Αγγλία και εκτίθεται στο Μουσείο της Ακρόπολης, η υπουργός Πολιτισμού επεσήμανε ότι «έχει αποκτηθεί το 1772 από το Βρετανικό Μουσείο» και πως «η όποια ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου για το συγκεκριμένο δεν αμφισβητείται. Αυτό, μας το δάνεισε. Δεν ισχύει σε καμία περίπτωση τέτοιο θέμα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Αυτά εκλάπησαν από τον Έλγιν, κακοποιήθηκαν, βανδαλίστηκαν, πριονίστηκαν, για να βρεθούν στην Αγγλία, καθώς τα ιστιοφόρα της εποχής δεν μπορούσαν να αντέξουν το μεγάλο τους βάρος. Αλλά και όταν πήγανε στο Βρετανικό Μουσείο κακοποιήθηκαν. Εξακολούθησε μία συμπεριφορά, όχι ιδιαίτερα προστατευτική για αυτά. Αυτά τα γνωρίζουμε. Δεν μπορούμε να δεχτούμε ούτε κυριότητα ούτε κατοχή ούτε νομή από το Βρετανικό Μουσείο».

«Έχουμε το απόλυτο δικαίωμα, το απόλυτο καθήκον και την απόλυτη υποχρέωση, με κάθε πρόσφορο μέσο, αυτό που πηγάζει από τις διεθνείς συμβάσεις και τις συνθήκες που έχει υπογράψει η Ελλάδα και η Μεγάλη Βρετανία, να απαιτούμε διαρκώς την επανένωση και τον οριστικό επαναπατρισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα. Επαναλαμβάνω ότι δεν τίθεται θέμα ούτε μίσθωσης ούτε δανείου», κατέληξε η υπουργός Πολιτισμού.

Νωρίτερα, κ. Καζαμίας είχε καλέσει την κυβέρνηση να αναθεωρήσει την πολιτική «κλειστών θυρών» που ακολουθεί στις διαπραγματεύσεις της με τη Μεγάλη Βρετανία, να κινητοποιήσει τη βρετανική κοινή γνώμη και να δεχθεί την πρόταση του κόμματός του για σύσταση διακομματικής επιτροπής διεκδίκησης των Γλυπτών του Παρθενώνα, στα πρότυπα της επιτροπής για τη διεκδίκηση των πολεμικών επανορθώσεων. Επίσης, δήλωσε τη στήριξη της Πλεύσης Ελευθερίας σε κάθε σοβαρή πρωτοβουλία της κυβέρνησης σε αυτό το εθνικό θέμα.


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ