Γλυπτά του Παρθενώνα: «Πολύ αισιόδοξος» δηλώνει ο Νίκος Σταμπολίδης

Γλυπτά του Παρθενώνα: «Πολύ αισιόδοξος» δηλώνει ο Νίκος Σταμπολίδης Facebook Twitter
Φωτ.: EPA
0

Για αέρα αισιοδοξίας στο μουσείο της Ακρόπολης, αναφορικά με τα Γλυπτά του Παρθενώνα, κάνει λόγο ο Observer, μετά το διπλωματικό επεισόδιο ανάμεσα στο Λονδίνο και την Αθήνα. 

Εξάλλου, αυτό δηλώνει και ο γενικός διευθυντής του μουσείου της Ακρόπολης, Νίκος Σταμπολίδης, έπειτα από την εβδομάδα διαμάχης για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.  «Ήταν μία εξαιρετική εβδομάδα. Πιστεύω ότι μπορούμε να πούμε πως τα γεγονότα μας πάνε μπροστά και είναι υπέρ μας. Είμαι πολύ αισιόδοξος», λέει ο κ. Σταμπολίδης στον Observer. 

Το βρετανικό Μέσο, κάνοντας αναφορά στις εξελίξεις των τελευταίων δύο ετών σε αυτό το ζήτημα, υπενθυμίζει την επιστροφή του «θραύσματος Fagan» του Παρθενώνα από την Ιταλία στην Ελλάδα. Ακόμη, σημειώνει ότι ο πάπας Φραγκίσκος επέστρεψε στην Ελλάδα τρία θραύσματα του Παρθενώνα. 

«Αλλά είναι και κάτι άλλο. Αυτή η ριζική αλλαγή της βρετανικής κοινής γνώμης που δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη», σημειώνει ο Νίκος Σταμπολίδης. Για τους Έλληνες αξιωματούχους, γράφει ο Obersver, η κατακραυγή για την απόφαση του Ρίσι Σούνακ να ακυρώσει τη συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη υπήρξε «θείο δώρο», καθώς η εκστρατεία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα κέρδισε ξαφνικά περισσότερη παγκόσμια προσοχή από οποιαδήποτε άλλη φορά.

Το δημοσίευμα σημειώνει μεταξύ άλλων ότι η επιλογή του βασιλιά Καρόλου να φορέσει γραβάτα με ελληνικές σημαίες στην COP28 διέγραψε όποια αμφιβολία πως αυτή η διαμάχη ωφέλησε την Αθήνα

«Όσα χρήματα κι αν διέθετε η ελληνική κυβέρνηση σε αυτή την καμπάνια, δεν θα είχαν βοηθήσει τόσο πολύ», αναφέρει χαρακτηριστικά η Ειρήνη Σταματούδη, καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του πανεπιστημίου Λευκωσίας. 

«Αρχικά, ήταν δύσκολο να γίνει κατανοητό γιατί ο ηγέτης μιας χώρας με τέτοια παράδοση στον διάλογο θα απέφευγε τη συζήτηση. Αλλά μετά έγινε πολύ σαφές πως αυτό που συνέβη έκανε γνωστή τη διαμάχη (για τα Γλυπτά)», σημειώνει η κ. Σταματούδη και συμπληρώνει πως σε μια εποχή που τόσοι πολλοί στη Βρετανία υποστηρίζουν το αίτημα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, «οι άνθρωποι έχουν αρχίσει τώρα να αναρωτιούνται “γιατί;”». 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ