Κάθε χρόνο στο Torre del Lago της Τοσκάνης πραγματοποιείται το Φεστιβάλ Πουτσίνι, αφιερωμένο στον Ιταλό συνθέτη, πολύ κοντά στο μέρος όπου έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.
Αυτή τη χρονιά η έναρξη του φεστιβάλ έγινε με την παράσταση της La Bohème που διαδραματίζεται στο Παρίσι στις αρχές του 19ου αιώνα, σε ένα ανέβασμα που όμως τοποθετούσε τη δράση της στον Μάιο του 1968, την εποχή των μεγάλων φοιτητικών διαδηλώσεων στο Παρίσι.
Η άποψη της σκηνοθεσίας καθόλου δεν άρεσε στον μαέστρο Alberto Veronesi που διηύθυνε την όπερα με κλειστά τα μάτια, δεμένα με μαύρο μαντίλι, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη σκηνοθεσία.
Ο Alberto Veronesi είναι υποστηρικτής της πρωθυπουργού Giorgia Meloni και για να δικαιολογήσει τη χειρονομία του δήλωσε ότι το δέσιμο των ματιών του επέτρεπε να συγκεντρωθεί στη μουσική, αλλά και «να μη βλέπει αυτές τις σκηνές». Ήταν μια «πολιτική» χειρονομία που δεν εκτιμήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό που σφύριζε και γιούχαρε τον μαέστρο αποκαλώντας τον "Buffone" (κλόουν) και "Scemo" (ανόητος) μέσα στην αίθουσα του Gran Teatro.
Όλοι αναζητούν το πολιτικό κίνητρο πίσω από την υπόθεση, ενώ σύμφωνα με την ιστοσελίδα Scherzo, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του φεστιβάλ, ο υφυπουργός Πολιτισμού της ιταλικής κυβέρνησης είχε ζητήσει από τον μαέστρο, ο οποίος ήταν στο ψηφοδέλτιο της Τζόρτζια Μελόνι στις τελευταίες εκλογές, να εγκαταλείψει την παράσταση, υποστηρίζοντας ότι το ανέβασμα πρόδιδε «το όραμα και το πνεύμα του Πουτσίνι».
Σε δελτίο Τύπου ο Γάλλος σκηνοθέτης, Christophe Gayral ξεκαθάρισε: «Η πρόθεσή μου δεν ήταν ποτέ να αναφερθώ σε κάποιο πολιτικό πλαίσιο που ισχύει σήμερα στην Ιταλία (...) Όπως κάνουν πολλοί σκηνοθέτες, ήθελα να διαβάσω και να φωτίσω το έργο με έναν σύγχρονο τρόπο σε ένα σύγχρονο περιβάλλον, σε μια εποχή γεμάτη καλλιτέχνες και μποέμ που αναζητούν νέα ιδανικά, όπως αυτά που βρίσκονται στο έργο του Πουτσίνι».
Με πληροφορίες από La Natione