Μενδώνη για Γλυπτά Παρθενώνα: Δύσκολη αλλά όχι αδύνατη, η συμφωνία για επιστροφή

Μενδώνη για Γλυπτά Παρθενώνα: Δύσκολη αλλά όχι αδύνατη, η συμφωνία για επιστροφή Facebook Twitter
Φωτ.: Getty Images
0

«Δεν αναγνωρίζουμε δικαίωμα κυριότητας, νομής και κατοχής επί των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο, καθώς αποτελούν προϊόν κλοπής. Τίποτα δεν έχει αλλάξει» ανέφερε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, επανερχόμενη στο ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Απαντώντας σε επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Δημήτρη Κωνσταντόπουλου με θέμα «Ενημέρωση για την πορεία των διαπραγματεύσεων για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα», η υπουργός σημείωσε πως η θέση της Ελλάδας ήταν και παραμένει εθνική, ομόφωνη, ομόθυμη, αμετάβλητη και σαφής σε ό,τι αφορά τον αγώνα της Ελλάδας για τον επαναπατρισμό τους.

«Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, από την αρχή της θητείας της, εργάζεται συστηματικά, υπεύθυνα, αποτελεσματικά, για την επίτευξη του εθνικού στόχου, δηλαδή της οριστικής επιστροφής και επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα και στο Μουσείο της Ακρόπολης» σημείωσε η υπουργός.

«Το θέμα αυτό, όπως έχει ξεκαθαρίσει και ο πρωθυπουργός, είναι εθνικό θέμα. Ο επαναπατρισμός και η επανένωση των Γλυπτών προφανώς είναι οικουμενική υπόθεση, αλλά αποτελεί ηθική υποχρέωση για όλη την Ευρώπη, στο πλαίσιο της προστασίας της κοινής πολιτισμικής της κληρονομιάς» συμπλήρωσε η ίδια.

Σύμφωνα με την υπουργό, η κυβέρνηση «διαθέτει στρατηγική. Όμως στρατηγική διαπραγμάτευσης, που δημοσιοποιείται παύει να αποτελεί στρατηγική» και αξιοποιεί κάθε μέσο, «αξιοποιούμε τον διάλογο και την πολιτιστική διπλωματία, τη συστηματική ενημέρωση της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας για το δίκαιο του αιτήματός μας, για την κατάρριψη των βρετανικών θέσεων -και τα περισσότερα από τα επιχειρήματα του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν ούτως ή άλλως καταρριφθεί- με ειλικρίνεια, σαφήνεια και δυνατή επιχειρηματολογία». 

«Το Βρετανικό Μουσείο δεν εξαιρείται. Η επίτευξη μιας συμφωνίας για την οριστική επιστροφή των Γλυπτών είναι δύσκολη, αλλά όχι αδύνατη. Απαιτείται καθορισμός αρχών και πλαισίου, επίγνωση της «κόκκινης γραμμής» και προσήλωση στον εθνικό στόχο».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ