Στον υπαίθριο χώρο, κατά μήκος της οδού Θεωρίας, οι εργασίες για την κατασκευή του νέου πωλητήριου της Ακρόπολης, έχουν ήδη ξεκινήσει. Όπως μπορούμε να δούμε από τα φωτορεαστικά, πρόθεση του σχεδιασμού είναι το νέο πωλητήριο να ενταχθεί με οργανικό τρόπο και να αποτελέσει συνέχεια του περιβάλλοντα χώρου.
Μάλιστα, όπως μας λέει η αρχιτέκτων και σκηνογράφος Εύα Μανιδάκη του γραφείου Flux, που έχει αναλάβει με την ομάδα της (Θ. Δεμίρης, Ε. Δούγκας, Ρ. Αντωνιάδης, Θ. Ιστατιάδης) τον σχεδιασμό του πωλητηρίου: «Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού είναι η ελαφρότητα της κατασκευής και η ανοικτότητα στο τοπίο. Η χαρτογράφηση της περιοχής, μας έδωσε τα στοιχεία έμπνευσης: Η συστάδα των δένδρων, σαν ένα φυσικό όριο στην μπροστινή όψη, το χώμα και το πλακόστρωτο του Πικιώνη έτσι όπως τερματίζει στις πλαϊνές πλευρές αποτέλεσαν τη βάση για την αρχιτεκτονική σύνθεση».
Τη διαχείριση του πωλητηρίου έχει αναλάβει ο Ο.Δ.Α.Π. που εποπτεύεται από το υπουργείο Πολιτισμού. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη βελτίωση της λειτουργίας και αισθητικής του χώρου.
Μορφολογικά, το νέο πωλητήριο θα φέρει τη μορφή ελαφριού στεγάστρου κάτω από το οποίο χωροθετούνται ελεύθερα στεγασμένοι, ημιυπαίθριοι και υπαίθριοι χώροι. Η οροφή του στεγάστρου θα αποτελείται από μία ενιαία επιφάνεια με πολύ λεπτές εμφανείς ακμές και οπές για τη διέλευση δύο δένδρων. Βούληση των μελετητών ήταν να μην υπάρξει διατάραξη του εδάφους καθώς και να αποφευχθούν οι μεγάλες ανασκαφές.
Το νέο πωλητήριο θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προηγούμενο ενώ στο επίπεδο του εδάφους, η ενιαία επιφάνεια του στεγάστρου θα μετασχηματίζεται σε σειρά από επίπεδα διαφόρων μεγεθών τα οποία προσαρμοσμένα στην τοπογραφία ορίζουν κύριους και βοηθητικούς χώρους, εισάγοντας μια κοινωνική διάσταση με τη διαμόρφωση εξωτερικών επιφανειών – κερκίδων για στάση και ξεκούραση.
Τέλος, στα κύρια χαρακτηριστικά του νέου σχεδιασμού ξεχωρίζει η σύνδεση της οροφής με το έδαφος, ο σχηματισμόςυποχώρων καθώς και η εναλλαγή από πλήρη σε διάφανα στοιχεία, διευρύνοντας τα όρια του πωλητηρίου. Η άνω περιμετρική ζώνη φεγγιτών δημιουργεί μια συνέχεια και σύνδεση με τον περιβάλλοντα χώρο. Τέλος, εξωτερικά οι διαμορφώσεις λειτουργούν ως προέκταση του εσωτερικού, προσφέροντας χώρο για ξεκούραση και μια κοινωνική διάσταση με επιφάνειες κερκίδων προστατευμένες από την κεντρική στέγη και τις φυλλωσιές των δέντρων.
Το νέο πωλητήριο της Ακρόπολης, όπως και το υφιστάμενο, θα προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία αναμνηστικών και δώρων όπως κεραμικά είδη, αντικείμενα προσωπικής χρήσης, αναμνηστικά και καρτ-ποστάλ όπως και παιχνίδια δραστηριοτήτων για παιδιά. Κάπως έτσι ο επισκέπτης, σε έναν εντελώς νέο πωλητήριο, θα έχει τη δυνατότητα να διατηρεί την ανάμνηση της επίσκεψής τους στην Ακρόπολη.