Έτσι θα γίνει το νέο πωλητήριο της Ακρόπολης

To Νέο Πωλητήριο της Ακρόπολης Facebook Twitter
📷 Μορφολογικά, το νέο πωλητήριο θα φέρει τη μορφή ελαφριού στεγάστρου κάτω από το οποίο χωροθετούνται ελεύθερα στεγασμένοι, ημιυπαίθριοι και υπαίθριοι χώροι
0

Στον υπαίθριο χώρο, κατά μήκος της οδού Θεωρίας, οι εργασίες για την κατασκευή του νέου πωλητήριου της Ακρόπολης, έχουν ήδη ξεκινήσει. Όπως μπορούμε να δούμε από τα φωτορεαστικά, πρόθεση του σχεδιασμού είναι το νέο πωλητήριο να ενταχθεί με οργανικό τρόπο και να αποτελέσει συνέχεια του περιβάλλοντα χώρου.

Μάλιστα, όπως μας λέει η αρχιτέκτων και σκηνογράφος Εύα Μανιδάκη του γραφείου Flux, που έχει αναλάβει με την ομάδα της (Θ. Δεμίρης, Ε. Δούγκας, Ρ. Αντωνιάδης, Θ. Ιστατιάδης) τον σχεδιασμό του πωλητηρίου: «Κεντρική ιδέα του σχεδιασμού είναι η ελαφρότητα της κατασκευής και η ανοικτότητα στο τοπίο. Η χαρτογράφηση της περιοχής, μας έδωσε τα στοιχεία έμπνευσης: Η συστάδα των δένδρων, σαν ένα φυσικό όριο στην μπροστινή όψη, το χώμα και το πλακόστρωτο του Πικιώνη έτσι όπως τερματίζει στις πλαϊνές πλευρές αποτέλεσαν τη βάση για την αρχιτεκτονική σύνθεση».

To Νέο Πωλητήριο της Ακρόπολης Facebook Twitter

Τη διαχείριση του πωλητηρίου έχει αναλάβει ο Ο.Δ.Α.Π. που εποπτεύεται από το υπουργείο Πολιτισμού. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό, δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη βελτίωση της λειτουργίας και αισθητικής του χώρου. 

Μορφολογικά, το νέο πωλητήριο θα φέρει τη μορφή ελαφριού στεγάστρου κάτω από το οποίο χωροθετούνται ελεύθερα στεγασμένοι, ημιυπαίθριοι και υπαίθριοι χώροι. Η οροφή του στεγάστρου θα αποτελείται από μία ενιαία επιφάνεια με πολύ λεπτές εμφανείς ακμές και οπές για τη διέλευση δύο δένδρων. Βούληση των μελετητών ήταν να μην υπάρξει διατάραξη του εδάφους καθώς και να αποφευχθούν οι μεγάλες ανασκαφές.

Το νέο πωλητήριο θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προηγούμενο ενώ στο επίπεδο του εδάφους, η ενιαία επιφάνεια του στεγάστρου θα μετασχηματίζεται σε σειρά από επίπεδα διαφόρων μεγεθών τα οποία προσαρμοσμένα στην τοπογραφία ορίζουν κύριους και βοηθητικούς χώρους, εισάγοντας μια κοινωνική διάσταση με τη διαμόρφωση εξωτερικών επιφανειών – κερκίδων για στάση και ξεκούραση.

To Νέο Πωλητήριο της Ακρόπολης Facebook Twitter

Τέλος, στα κύρια χαρακτηριστικά του νέου σχεδιασμού ξεχωρίζει η σύνδεση της οροφής με το έδαφος, ο σχηματισμόςυποχώρων καθώς και η εναλλαγή από πλήρη σε διάφανα στοιχεία, διευρύνοντας τα όρια του πωλητηρίου. Η άνω περιμετρική ζώνη φεγγιτών δημιουργεί μια συνέχεια και σύνδεση με τον περιβάλλοντα χώρο. Τέλος, εξωτερικά οι διαμορφώσεις λειτουργούν ως προέκταση του εσωτερικού, προσφέροντας χώρο για ξεκούραση και μια κοινωνική διάσταση με επιφάνειες κερκίδων προστατευμένες από την κεντρική στέγη και τις φυλλωσιές των δέντρων.

To Νέο Πωλητήριο της Ακρόπολης Facebook Twitter
Κάτοψη του Πωλητήριου.

Το νέο πωλητήριο της Ακρόπολης, όπως και το υφιστάμενο, θα προσφέρει μία μεγάλη ποικιλία αναμνηστικών και δώρων όπως κεραμικά είδη, αντικείμενα προσωπικής χρήσης, αναμνηστικά και καρτ-ποστάλ όπως και παιχνίδια δραστηριοτήτων για παιδιά. Κάπως έτσι ο επισκέπτης, σε έναν εντελώς νέο πωλητήριο, θα έχει τη δυνατότητα να διατηρεί την ανάμνηση της επίσκεψής τους στην Ακρόπολη.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα σάτιρα επιστημονικής φαντασίας του Μπονγκ Τζουν-Χο, το σφιχτοδεμένο δημοσιογραφικό θρίλερ «September 5» και ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το ιστορικό σκακιστικό καφενείο των Αθηνών ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ