Με έναν λεπτομερή απολογισμό της τριετίας 2022-2025, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος, του οποίου η θητεία έληξε τον Δεκέμβριο του 2024, παρουσίασε τα πεπραγμένα της τριετίας αφήνοντας πίσω του ένα θέατρο ανοιχτό, με έμφαση στην εξωστρέφεια, τη συμπερίληψη, τους ανοιχτούς πολιτιστικούς διαλόγους, τη μέριμνα για κοινωνικές δράσεις.
Τα έσοδα του 2023 και 2024 σημείωσαν ρεκόρ δεκαετίας, ενώ ο οργανισμός δεν φέρει κανένα χρέος και δεν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Η τριετία 2022-2025 περιλάμβανε για το Εθνικό Θέατρο: 61 παραγωγές, περισσότεροι από 1000 καλλιτέχνες, 500.000 θεατές (έως τώρα), 15 θεατρικά βραβεία, 126 εκπαιδευτικά εργαστήρια με 2.834 συμμετέχοντες/ουσες, 12 ανοιχτές ακροάσεις με περισσότερους από 10.000 συμμετέχοντες/ουσες, 17 εκδόσεις βιβλίων, 3 showcases με περισσότερους από 150 προσκεκλημένους επιμελητές και καλλιτεχνικούς διευθυντές σημαντικών φεστιβάλ του εξωτερικού, διοργάνωση του Διεθνούς Θεατρικού Συνεδρίου της European Theatre Convention (ETC), φιλοξενία του ExCom Meeting της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, 3 κύκλοι residencies με τη συμμετοχή 18 καλλιτεχνών/ιδων, περιοδείες σε 13 χώρες του εξωτερικού, παραστάσεις σε 15 αρχαία θέατρα όλης της ηπειρωτικής επικράτειας, τα οποία το Εθνικό Θέατρο επισκέφθηκε για πρώτη φορά, 21 κοινωνικές δράσεις και δημόσιες συζητήσεις, 6 προγράμματα κοινωνικής ευθύνης, 9 επιδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα, καθιέρωση καθολικά προσβάσιμων παραστάσεων, σχεδιασμός περιοδείας της «Ορέστειας» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Θεόδωρου Τερζόπουλου σε νέους διεθνείς προορισμούς το καλοκαίρι του 2025.
Το ρεπερτόριο για τις θεατρικές περιόδους 2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025 περιλάμβανε μια ευρεία βεντάλια επιλογών: νέα ελληνικά και ξένα θεατρικά έργα, κλασικά έργα του παγκόσμιου δραματολογίου, συλλογικές κειμενικές συνθέσεις, πρωτότυπες δραματουργίες, μεταγραφές εμβληματικών θεατρικών έργων και λογοτεχνικών κειμένων, ενώ με τον οργανισμό συνεργάστηκαν δημιουργοί διαφορετικών αισθητικών προσεγγίσεων και τρόπων σε παραστάσεις που αναδείκνυαν κρίσιμα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, αλλά και υπαρξιακής φύσης θέματα.
«Παραλάβαμε το Εθνικό Θέατρο σε μια δύσκολη στιγμή του. Μετά την καθοριστική μεταβατική καλλιτεχνική διεύθυνση της Έρις Κύργια, κάναμε μια προσπάθεια την τελευταία τριετία να θωρακίσουμε τον οργανισμό. Οι προκλήσεις ήταν πολλές, η διαχείριση κρίσεων καθημερινότητα. Το Εθνικό Θέατρό μας, όμως, βγήκε αλώβητο, η Δραματική Σχολή συνέχισε την ελπιδοφόρα δραστηριότητά της, το κοινό αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις δράσεις του οργανισμού. Παραδίδουμε ένα θέατρο χωρίς οικονομικά βαρίδια, ένα θέατρο που απολαμβάνει την εμπιστοσύνη του κοινού, ένα θέατρο εξωστρεφές, "φωτεινό", συμπεριληπτικό.
Ανατρέχοντας στους στόχους που θέσαμε στην πρώτη συνέντευξη Τύπου για την τριετία, διαπιστώνω ότι μείναμε πιστοί σε όσα ονειρευτήκαμε και είμαι περήφανος για όσα κάναμε πράξη. Φεύγω από το Εθνικό ικανοποιημένος για όσα καταφέραμε, αλλά και αναπόφευκτα με μια χαρμολύπη, καθώς κλείνει ένας μεγάλος κύκλος ζωής για μένα. Είμαι βέβαιος ότι η επόμενη καλλιτεχνική διεύθυνση –στην οποία, όπως έχω δηλώσει, θα σταθώ δίπλα για μια ομαλή μετάβαση– θα αξιοποιήσει όσα θα παραλάβει και θα δώσει νέα πνοή στο Εθνικό Θέατρο» γράφει ο Γιάννης Μόσχος.