Ο Giorgio Armani κατηγορεί τη μόδα πως «βιάζει τις γυναίκες» και προκαλεί αντιδράσεις

Ο Giorgio Armani κατηγορεί τη μόδα πως «βιάζει τις γυναίκες» και προκαλεί αντιδράσεις Facebook Twitter
0

Ο Giorgio Armani κατηγορείται ότι υποβάθμισε τη σοβαρότητα της σεξουαλικής βίας κατά των γυναικών, αφού ισχυρίστηκε ότι η βιομηχανία της μόδας «βιάζει» τις γυναίκες με βραχύβιες τάσεις και μάρκετινγκ που βασίζεται στο φύλο.

Η επιλογή της γλώσσας του σχεδιαστή μόδας Armani καταγγέλθηκε την Παρασκευή από όσους θεωρούσαν ότι έθιγε το θέμα της σεξουαλικής κακοποίησης πάρα πολύ ελαφρώς. Ο 85χρονος Armani είπε στους δημοσιογράφους: «Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να πω τι σκέφτομαι. Οι γυναίκες εξακολουθούν να βιάζονται από τους σχεδιαστές...από εμάς».

Μιλώντας καθώς παρουσίασε τη σειρά Emporio Armani στην εβδομάδα μόδας του Μιλάνου, είπε: «Αν μια κυρία περπατήσει στο δρόμο και βλέπει μια διαφήμιση με μια γυναίκα με το στήθος και τα οπίσθιά της σε πρώτο πλάνο και θέλει να είναι έτσι κι αυτή, αυτό είναι τρόπος βιασμού», είπε. «Μπορείτε να βιάζετε μια γυναίκα με πολλούς τρόπους, είτε με το να την ρίχνετε στο υπόγειο ή υποδεικνύοντάς της να ντύνεται με ένα ορισμένο τρόπο», πρόσθεσε ο Armani.

Τα σχόλια του προκάλεσαν κριτική από συντάκτριες περιοδικών μόδας και ενόχλησαν ενώ πρωταγωνιστούν σε δημοσιεύματα που ασχολήθηκαν με τη συλλογή του και την παρουσίασή της.

Ο σχεδιαστής, γνωστός για τα κομψά ρούχα του, ίδρυσε την εταιρεία του το 1975 και πέτυχε να την κάνει ένα παγκόσμιο brand. «Στα σόου μου, υπάρχουν κοντές φούστες, μακριές φούστες, φαρδιά και στενά παντελόνια. Έχω δώσει τη μέγιστη ελευθερία στις γυναίκες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλες τις δυνατότητες, αν είναι λογικές», είπε. «Με αηδιάζει να ακούω τη λέξη τάση. Πρέπει να προσπαθήσουμε να δουλεύουμε για τη σημερινή γυναίκα. Δεν πρέπει να υπάρχουν τάσεις», πρόσθεσε.

«Η γυναίκα του Emporio Armani είναι ισχυρή, εκλεκτική και τολμηρή στις αποφάσεις της. Με λίγη προσοχή στους κοσμικούς κανόνες, είναι μια νεαρή γυναίκα που μπερδεύει και προκαλεί έκπληξη», σημειώνει η περιγραφή της κολεξιόν.

Μετά τις αντιδράσεις ο οίκος μόδας επέστρεψε με μια δήλωση που επιχειρεί να εξηγήσει το σχόλιο του Armani σε απολογητικό τόνο. «Μπορώ να καταλάβω πώς σήμερα για τον Τύπο, θα μπορούσε να είναι μια σκληρή δήλωση. Εάν θα μπορούσα να γυρίσω πίσω και να χρησιμοποιήσω μια άλλη λέξη για να εκφράσω ότι όλοι οι σχεδιαστές έχουν το καθήκον να σέβονται τις γυναίκες, θα το έκανα. Αλλά χρησιμοποίησα αυτόν τον όρο για να προβοκάρω, στρέφοντας την προσοχή σε ένα θέμα που πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό και που είναι κοντά στην καρδιά μου», είπε ο σχεδιαστής.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ