Ο Μπρέιντι Κόρμπετ, ο 36χρονος σκηνοθέτης πίσω από μία από τις πιο καταξιωμένες ταινίες της οσκαρικής σεζόν, δήλωσε ότι ο ίδιος, αλλά και πολλοί από τους συναδέλφους του που είναι υποψήφιοι για τα χρυσά αγαλματίδια, αντιμετωπίζουν σοβαρές οικονομικές δυσκολίες.
Ο Κόρμπετ δήλωσε ότι «έβγαλε μηδέν δολάρια» από το «The Brutalist», ένα δράμα διάρκειας τρεισήμισι ωρών για έναν Ούγγρο αρχιτέκτονα στη μεταπολεμική Αμερική.
«Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία», δήλωσε ο Κόρμπετ στο podcast του κωμικού Μαρκ Μάρον, με τίτλο WTF. «Είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια». Συνέχισε εξηγώντας ότι αυτός και η σύζυγός του και στενή συνεργάτης του, Μόνα Φάστβολντ, «βγάλαμε μηδέν δολάρια στις δύο τελευταίες ταινίες που γυρίσαμε».
Η ταινία «The Brutalist», η οποία έχει συγκεντρώσει 10 υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ, έχει επαινεθεί ευρέως για το σχετικά μικρό budget της, δεδομένης της εμβέλειας και της διάρκειας της.
O προϋπολογισμός του Κόρμπετ για την ταινία ήταν 9,6 εκατ. δολάρια και μια εβδομάδα μετά την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας τον Αύγουστο του 2024, τα δικαιώματα διανομής της αποκτήθηκαν από την εταιρεία A24 για ένα παρόμοιο ποσό.
Το «The Brutalist» έχει μέχρι στιγμής εισπράξει 14,6 εκατ. δολάρια στις ΗΠΑ. Τα κέρδη στον υπόλοιπο κόσμο ανέρχονται μέχρι σήμερα σε περίπου 16,8 εκατ. δολάρια για ένα παγκόσμιο ακαθάριστο εισόδημα 31,4 εκατ. δολαρίων.
Στην εκπομπή του, ο Μάρον πίεσε τον Κόρμπετ για διευκρινίσεις σχετικά με την πληρωμή του για την ταινία, στην οποία ερώτηση απάντησε: «Ναι. Στην πραγματικότητα, μηδέν. Έπρεπε να ζήσουμε κατά κάποιο τρόπο από μια επιταγή που λάβαμε πριν από τρία χρόνια».
Πολλοί επιτυχημένοι σκηνοθέτες βρίσκονται σε παρόμοια θέση, λέει ο Κόρμπετ
Πολλοί από τους καταξιωμένους συναδέλφους του βρίσκονται σε παρομοίως δύσκολη θέση, δήλωσε ο Κόρμπετ. «Έχω μιλήσει με πολλούς κινηματογραφιστές που έχουν κάνει τις ταινίες που είναι υποψήφιες φέτος και δεν μπορούν να πληρώσουν το νοίκι τους. Θέλω να πω, αυτό είναι ένα πραγματικό πράγμα».
Οι σκηνοθέτες, είπε, δεν πληρώνονται για την προώθηση των ταινιών τους, αν και οι διανομείς πιστεύεται ότι χρηματοδοτούν τα έξοδά τους. «Αν κοιτάξετε ορισμένες ταινίες που έκαναν πρεμιέρα στις Κάννες, αυτό έγινε σχεδόν πριν από ένα χρόνο ... Θέλω να πω, η ταινία μας έκανε πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο. Οπότε το κάνω αυτό εδώ και έξι μήνες. Και είχα μηδενικό εισόδημα επειδή δεν έχω χρόνο να πάω στη δουλειά. Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ καν να αναλάβω μια δουλειά ως συγγραφέας».
Το «Anora», το ρομάντζο του Σον Μπέικερ για τις σεξεργάτριες, το οποίο κέρδισε το βραβείο καλύτερου κάστινγκ και το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για τη Μάικι Μάντισον στα Bafta της Κυριακής, πήρε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες τον περασμένο Μάιο. Η ταινία αυτή, η οποία είχε προϋπολογισμό 6 εκατ. δολάρια, έχει μέχρι στιγμής αποφέρει 34,6 εκατ. δολάρια παγκοσμίως.
Ο Κόρμπετ συνέχισε να περιγράφει την προώθηση της ταινίας με εμφανίσεις στα μέσα ενημέρωσης ως «μια ανάκριση έξι μηνών» και δήλωσε ότι συμμετείχε σε 90 συνεντεύξεις κατά τη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας.
«Είναι επτά ημέρες την εβδομάδα», είπε. «Είναι απεριόριστο. Είναι συνεχή ταξίδια, και εργάζεσαι επίσης τα Σάββατα και τις Κυριακές. Δεν είχα ρεπό παρά μόνο στις διακοπές των Χριστουγέννων και αυτό ήταν επίσης μόνο τέσσερις ημέρες».
Τι έσοδα είχαν οι ταινίες που είναι υποψήφιες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας
Πέρα από το «Anora» και «το The Brutalist», από τις οκτώ ταινίες που είναι υποψήφιες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας φέτος, οι δύο ήταν τεράστιες παραγωγές «blockbuster»: Το «Dune: Μέρος Δεύτερο», το οποίο εισέπραξε 714,6 εκατ. δολάρια από προϋπολογισμό 190 εκατ. δολαρίων και το «Wicked», με budged 145 εκατ. δολάρια και έσοδα 725 εκατ. δολάρια μέχρι στιγμής. Βέβαια, τo «Wicked» έχει πλεονέκτημα, καθώς προβάλλεται ακόμη σε αρκετούς κινηματογράφους ανά τον κόσμο.
Άλλες τρεις, η βιογραφία του Μπομπ Ντίλαν «A Complete Unknown», το «Κονκλάβιο» και το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης», είχαν συνολικά κέρδη που ξεπερνούν τα 30 εκατ. δολάρια.
Εν τω μεταξύ, το «Emilia Pérez» μέτρησε μόλις σε 15 εκατ. δολάρια από ένα budget 22 εκατ. δολαρίων, αλλά προβλήθηκε στους κινηματογράφους για περιορισμένο χρονικό διάστημα, πριν μεταφερθεί στο Netflix. Το «Nickel Boys» σημείωσε σημαντικές απώλειες, κερδίζοντας μόλις 2,5 εκατ. δολάρια από τα 23,2 εκατ. δολάρια που δαπανήθηκαν για την παραγωγή του.
Με πληροφορίες από Guardian