Οι γκαλερίστες αντιδρούν σε νέο lockdown και μηνύουν την κυβέρνηση της Γαλλίας

Οι γκαλερίστες αντιδρούν σε νέο lockdown και μηνύουν την κυβέρνηση της Γαλλίας Facebook Twitter
A2Z Art Gallery, στο Παρίσι | courtesy A2Z Art Gallery
0

Η ένωση των επαγελματικών γκαλερί τέχνης (CPGA) στη Γαλλία μήνυσε την κυβέρνηση για την απόφασή της να κλείσει τις γκαλερί ακόμα μια φορά, σε ένα νέο γύρο περιοριστικών μέτρων. Η υπόθεση πρόκειται να εξεταστεί σε επείγουσα ακρόαση σε διοικητικό δικαστήριο την Πέμπτη 8 Απριλίου.

Η CPGA βρίσκεται επί ποδός πολέμου μετά την απόφαση να κλείσουν οι εμπορικές γκαλερί, αλλά οι οίκοι δημοπρασιών να μείνουν ανοιχτοί τόσο για εκθέσεις όσο και για πωλήσεις. Η ένωση επικαλείται αθέμιτο ανταγωνισμό και κατηγορεί την κυβέρνηση για  «κατάφωρη άγνοια» του τρόπου που λειτουργούν, ενώ η πρόεδρος του CPGA Μαριόν Παπιγιόν επισημαίνει ότι τα μέλη της «εξέδωσαν οδηγίες υγειονομικών μέτρων που τηρούνται αυστηρά και καμία περίπτωση μόλυνσης δεν έχει σχέση με οποιαδήποτε γκαλερί ή ακόμη και έκθεση τέχνης».

Επισημαίνει ότι ανησυχεί ιδιαίτερα για το μέλλον των μικρών επιχειρήσεων, σε μια χώρα όπου το 85% των γκαλερί έχει λιγότερους από 5 υπαλλήλους.

Το ένα τρίτο των 279 μελών της CPGA έχασαν περισσότερο από το μισό του εισοδήματός τους πέρυσι, αν και έχουν λάβει κρατική υποστήριξη.

Ωστόσο, στις 22 Μαρτίου, ο Λουί Ντε Μπαζέ , ο οποίος προεδρεύει του Salon du Dessin et Fine Arts Paris, έγραψε στην υπουργό Πολιτισμού Ροζελίν Μπασελό προειδοποιώντας ότι το κλείσιμο εκθέσεων τέχνης και γκαλερί θα μπορούσε να είναι «θάνατος» για μεγάλο αριθμό εμπόρων.

Η απόφαση αναμένεται την επόμενη εβδομάδα. Τα διοικητικά δικαστήρια σπάνια καταδικάζουν το κράτος και η αγωγή έχει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας. Ωστόσο, η υπόθεση επισημαίνει την αυξανόμενη απογοήτευση και αρνητική κριτική της διαχείρισης της πανδημίας από τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ιδιαίτερα ορατή στον καλλιτεχνικό και πολιτιστικό κόσμο.

Οι γκαλερίστες αντιδρούν σε νέο lockdown και μηνύουν την κυβέρνηση της Γαλλίας Facebook Twitter
H γκαλερί Perrotin στο Παρίσι | courtesy Perrotin

Εβδομήντα θέατρα και πολιτιστικοί χώροι τελούν υπό κατάληψη από καλλιτέχνες που απαιτούν περισσότερα μέτρα προστασίας, ενώ η 74χρονη Μπασελό χλευάσθηκε δημόσια στα πρόσφατα ετήσια γαλλικά κινηματογραφικά βραβεία Σεζάρ. Η θέση της έγινε ιδιαιτέρως άβολη όταν επέκρινε την απονομή ως «πολιτική συγκέντρωση», ενώ ήρθ e στο φως selfie στην οποία αγκαλιάζει χωρίς μάσκα κωμικούς και τραγουδιστές όπερας στα παρασκήνια. Η Μπασελό νοσηλεύτηκε με επιπλοκές της Covid-19 και υποβλήθηκε σε θεραπεία με οξυγόνο. Βγήκε από το νοσοκομείο την 1η Απριλίου.

Την Κυριακή 4 Απριλίου, με περισσότερους από 5.340 ασθενείς Covid σε μονάδες εντατικής θεραπείας σε ολόκληρη τη χώρα, 66.794 νέες περιπτώσεις και συνολικό αριθμό θανάτων κοντά στις 100.000, η ​​Γαλλία μπήκε σε λοκντάουν τεσσάρων εβδομάδων. Ο Πρόεδρος Μακρόν από τον Ιανουάριο, απέρριψε τους επιστήμονες και τους συμβούλους του που τον προέτρεπαν να πάρει αυστηρότερα μέτρα για να αντιμετωπίσουν το κύμα των παραλλαγών του ιού. Η δυσαρέσκεια είναι ιδιαίτερα έντονη στον πολιτιστικό τομέα, ο οποίος δεν έχει θεωρηθεί ως «ουσιώδης επιχείρηση» και έχει υποστεί μεγάλο βάρος των επιπτώσεων της πανδημίας. Παρόλο που τα τρένα μπορεί να γεμίζουν με χωρητικότητα 100%, τα μουσεία, οι κινηματογράφοι και τα θέατρα έχουν κλείσει εδώ και πέντε μήνες. Όμως, οι γκαλερί, όπως τα βιβλιοπωλεία, επετράπη να ανοίξουν ξανά - μέχρι τώρα.

Στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή των Επαγγελματικών Γκαλερί Τέχνης γράφει ανάμεσα σε άλλα:

Από τις 28 Νοεμβρίου 2020, οι γκαλερί τέχνης είναι ένα από τα ελάχιστα μέρη που συμμετέχουν στη διατήρηση της καλλιτεχνικής και πολιτιστικής ζωής στη Γαλλία για την εξυπηρέτηση μεγαλύτερης προσβασιμότητας στον πολιτισμό.

Η CPGA καταγγέλλει συνεπώς ότι μια γενική και απόλυτη απαγόρευση εισόδου στις γκαλερί τέχνης υπονομεύει σοβαρά πολλές θεμελιώδεις ελευθερίες: τόσο την ελευθερία έκφρασης όσο και την ελεύθερη επικοινωνία ιδεών, την ελευθερία της καλλιτεχνικής δημιουργίας και διάδοσης και την ελευθερία «πρόσβασης σε πολιτιστικά και καλλιτεχνικά έργα, ως και την ελευθερία των επιχειρήσεων, του εμπορίου και της βιομηχανίας καθώς και το δικαίωμα ελεύθερης άσκησης ενός επαγγέλματος, με όλα αυτά να βασίζονται στην αρχή της ισότητας».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ