Οι πρωταγωνιστές του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» μηνύουν την Paramount για εκμετάλλευση ανηλίκων, για τη γυμνή σκηνή του 1968

Οι πρωταγωνιστές του «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» μηνύουν την Paramount για εκμετάλλευση ανηλίκων, για τη γυμνή σκηνή του 1968 Facebook Twitter
0

Η Olivia Hussey και ο Leonard Whiting ήταν μόλις έφηβοι όταν πρωταγωνίστησαν στο φιλμ "Ρωμαίος και Ιουλιέτα" του 1968, σε σκηνοθεσία του Φράνκο Τζεφιρέλι.

Η ταινία σημείωσε επιτυχία και ήταν υποψήφια για τέσσερα Όσκαρ, αλλά προκάλεσε επίσης διαμάχη για μια γυμνή σκηνή στην κρεβατοκάμαρα με τους ανήλικους, τότε, Whiting και Hussey. Η Hussey ήταν 15 ετών εκείνη την εποχή και ο Whiting 16 ετών. Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Τζεφιρέλι τους έδειξε πού θα τοποθετούνταν η κάμερα και τους διαβεβαίωσε ότι δεν θα φωτογραφιζόταν γυμνοί, ούτε θα κυκλοφορούσε με γυμνά πλάνα η ταινία.

Στα 70 τους πλέον, οι Hussey και Whiting κατέθεσαν αγωγή στο Ανώτατο Δικαστήριο της Σάντα Μόνικα την Παρασκευή, κατηγορώντας την Paramount για σεξουαλική εκμετάλλευσή τους και για διανομή γυμνών εικόνων εφήβων παιδιών.

Η αγωγή υποστηρίζει ότι ο Τζεφιρέλι ήταν ανέντιμος και ότι οι Whiting και Hussey κινηματογραφήθηκαν στην πραγματικότητα γυμνοί χωρίς να το γνωρίζουν. Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν, ο Τζεφιρέλι είχε διαβεβαιώσει τους δύο ηθοποιούς ότι θα φορούσαν ειδικά εσώρουχα στο χρώμα του δέρματος για τη σκηνή της κρεβατοκάμαρας. Αλλά τις τελευταίες ημέρες των γυρισμάτων, ο σκηνοθέτης φέρεται να τους παρακάλεσε να παίξουν γυμνοί με μακιγιάζ, γιατί σε αντίθετη περίπτωση «η ταινία θα ήταν μια αποτυχία». 

«Αυτό που τους είπαν ήταν διαφορετικό από αυτό που συνέβη», δήλωσε ο Tony Marinozzi, μάνατζερ και των δύο ηθοποιών. «Εμπιστεύτηκαν τον Φράνκο. Στα 16 τους, ως ηθοποιοί, πίστεψαν ότι δεν θα πρόδιδε την εμπιστοσύνη τους. Ο Φράνκο ήταν φίλος τους και ειλικρινά, στα 16 τους, τι κάνουν; Δεν υπάρχουν επιλογές. Δεν υπήρχε το #MeToo».

Σύμφωνα με την καταγγελία, οι Hussey και Whiting υπέστησαν ψυχική οδύνη και συναισθηματική δυσφορία στα 55 χρόνια που μεσολάβησαν από την κυκλοφορία της ταινίας, ενώ έχασαν και ευκαιρίες απασχόλησης. «Παρά τις εκπληκτικές ερμηνείες τους, οι Hussey και Whiting είχαν πολύ περιορισμένη καριέρα ως ηθοποιοί μετά το "Ρωμαίος και Ιουλιέτα"» σχολιάζει το Variety.

Τώρα ζητούν αποζημίωση που εκτιμάται πως υπερβαίνει τα 500 εκατομμύρια δολάρια. 

«Οι εικόνες γυμνών ανηλίκων είναι παράνομες και δεν θα έπρεπε να εκτίθενται», δήλωσε ο δικηγόρος των ηθοποιών, Solomon Gresen, σε συνέντευξή του. «Αυτά ήταν πολύ μικρά αφελή παιδιά στη δεκαετία του '60 που δεν είχαν καταλάβει τι επρόκειτο να τους συμβεί. Ξαφνικά έγιναν διάσημοι σε ένα επίπεδο που δεν περίμεναν ποτέ και επιπλέον τα δικαιώματά τους παραβιάστηκαν με έναν τρόπο που δεν ήξεραν πώς να αντιμετωπίσουν».

Η αγωγή βασίζεται εν μέρει σε νόμο της Καλιφόρνιας που ανέστειλε προσωρινά την παραγραφή σχετικά με αξιώσεις για ισχυρισμούς και καταγγελίες παλαιότερης σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών. Τα δικαστήρια κατέγραψαν τότε μια εισροή καταγγελιών κατά των προσκόπων της Αμερικής και της Καθολικής Εκκλησίας, μεταξύ άλλων οργανισμών.

Η Paramount δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Σε συνέντευξή της στο Variety το 2018, η Hussey είχε υπερασπιστεί τη γυμνή σκηνή, σύμφωνα με το έντυπο. «Κανείς στην ηλικία μου δεν το είχε ξανακάνει αυτό», είχε πει, προσθέτοντας ότι ο Τζεφιρέλι το είχε σκηνοθετήσει με γούστο. «Ήταν απαραίτητη για την ταινία».

Σε μια άλλη συνέντευξη του 2018 στο Fox News, είχε δηλώσει ότι η σκηνή ήταν «ταμπού» στην Αμερική, αλλά ότι το γυμνό ήταν ήδη συνηθισμένο στις ευρωπαϊκές ταινίες εκείνη την εποχή.
 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ