«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter
0

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», είναι ο τίτλος της έκθεσης που θα φιλοξενήσει ο ιστορικός χώρος της Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς. 

Η έκθεση με τίτλο «Ποτέ Ξανά Πόλεμος» αποτελεί μια άηχη αντιπολεμική διαμαρτυρία της καλλιτεχνικής ομάδας Ξύλινος Ιππέας. 

Το καλλιτεχνικό γεγονός θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 18 Ιουνίου στις 8:30 μ.μ. και  θα προηγηθεί επιτόπια εισήγηση στον κλειστό χώρο του μνημείου με εξιστόρηση των δραματικών γεγονότων από την Ειρήνη Ρηνιώτη, υπεύθυνη του Μουσείου της Μάντρας Μπλόκου Κοκκινιάς.  

Δυο σύγχρονοι Έλληνες δημιουργοί, η Ματίνα Σταυροπούλου και ο Νίκος Κανόγλου με ισχυρή κοινωνική συνείδηση μέσα από τη σύζευξη δυο διαφορετικών ρευμάτων και αντιλήψεων, αποκαλύπτουν μια απόκοσμη εικαστική αναδρομή με αφετηρία τις απαρχές του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου έως τις τρέχουσες ένοπλες συγκρούσεις. Αποτίνουν με το καλλιτεχνικό τους έργο φόρο τιμής στους 75 πεσόντες, του Μπλόκου της Κοκκινιάς,  αγωνιστές και αγωνίστριες που μετείχαν ενεργά στην Αντίσταση και στον απελευθερωτικό αγώνα της χώρας ενάντια στον  κατακτητή. Οι δημιουργοί, με ωμότητα και οικονομία αποστρέφονται την καλλιτεχνική πόζα και την επιτηδευμένα συγκινησιακή ατμόσφαιρα κρατώντας επιφυλάξεις  απέναντι σε ιδεολογικά συστήματα και καλλιτεχνικά ρεύματα, σε κάθε «πρόοδο» χωρίς πραγματικό υπόβαθρο.  

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

Ο Νίκος Κανόγλου παραλείπει το χρώμα το οποίο θεωρεί ασύμβατο με τα επικριτικά μηνύματα του και επιλεγεί τον δυισμό του μαύρου και του λευκού για τις απεικονίσεις του ως οικουμενικό μοτίβο των δυνάμεων της ζωής. Διατρήματα, τα απόκοσμα τοπία αλλοιώσεων και καταστροφών αποτελούν χρονικό μιας ολόκληρης εποχής ενώ ταυτόχρονα έχουν ημερολογιακό χαρακτήρα.    

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

Η Ματίνα Σταυροπούλου αποδεσμεύεται από την μορφολογική υλοποίηση και καταγράφει συμπυκνωμένα χρωματικά γεγονότα που διαδέχονται τομές και παύσεις. Το χρώμα λειτουργεί συμβολικά σηματοδοτώντας έννοιες και συνέπειες. Ο αρχε-τυπικός συμβολισμός της γυναικείας μήτρας επεκτείνεται και μετατρέπεται σε αιμάσσουσα πληγή ενός ολόκληρου λαού. 

Η καταγραφή και η νοηματοδότηση  των ιστορικών γεγονότων διατηρεί την ιστορία στην συλλογική μνήμη ακέραια. Με ειλικρίνεια και γνησιότητα των αισθημάτων τους δεν επιτρέπουν ούτε στιγμή στις εικόνες  να ξεφύγουν άσκοπα  από το νόημα τους: ποτέ πια.

«Ποτέ Ξανά Πόλεμος», ο τίτλος της νέας έκθεσης στην Μάντρα Μπλόκου Κοκκινιάς Facebook Twitter

 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ