Τα ιερογλυφικά των ρεπό: Πλάκα 3.200 ετών από την Αίγυπτο καταγράφει τους λόγους απουσίας «αρχαίων υπαλλήλων»

Τα ιερογλυφικά για ρεπό: Πλάκα 3.200 από την Αίγυπτο καταγράφει τους λόγους απουσίας «αρχαίων υπαλλήλων» Facebook Twitter
0

Ακόμα και στα εργοτάξια γύρω από τις πυραμίδες, κρατούσαν απουσίες και έδιναν «αναρρωτικές άδειες»: οι αρχαίοι Αιγύπτιοι εργοδότες κατέγραφαν τα ρεπό των εργαζομένων σε μητρώα που χάραζαν σε πλάκες.

Μια τέτοια πλάκα που κατέληξε στο Βρετανικό Μουσείο και χρονολογείται από το 1250 π.Χ. προσφέρει ένα σπάνιο «παράθυρο» στην ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Για τους 40 εργαζόμενους του καταλόγου, σημειώνονται οι μέρες που απουσίαζαν καθώς και οι λόγοι που επικαλέστηκαν σε κάθε περίπτωση - από ασθένεια έως οικογενειακές υποχρεώσεις.

Η πλάκα, γνωστή ως «οστρακόν», είναι φτιαγμένη από ασβεστόλιθο και πάνω της εντοπίζει κανείς την αιγυπτιακή ιερατική γραφή με κόκκινο και μαύρο χρώμα. Οι ημέρες συνοδεύονται από την εποχή, «μήνας τέταρτος του χειμώνα, ημέρα 24η».

Τα ιερογλυφικά για ρεπό: Πλάκα 3.200 από την Αίγυπτο καταγράφει τους λόγους απουσίας «αρχαίων υπαλλήλων» Facebook Twitter
Τα ιερογλυφικά για ρεπό: Πλάκα 3.200 από την Αίγυπτο καταγράφει τους λόγους απουσίας «αρχαίων υπαλλήλων» Facebook Twitter

Εκείνη την ημέρα ένας εργάτης ονόματι Pennub έλειψε από τη δουλειά επειδή η μητέρα του ήταν άρρωστη. Άλλοι εργαζόμενοι απουσίαζαν λόγω ασθενειών. Ένας Huynefer «υπέφερε από το μάτι του». Κάποιος Seba είχε δαγκωθεί από σκορπιό. Αρκετοί εργαζόμενοι χρειάστηκαν επίσης να πάρουν άδεια για να ταριχεύσουν νεκρούς συγγενείς. 

Ορισμένοι λόγοι μπορεί να φαίνονται παράξενοι στα σύγχρονα αυτιά. Η «ζύμωση μπύρας» είναι μια συνηθισμένη δικαιολογία. Η μπύρα ήταν καθημερινό ποτό στην Αίγυπτο και συνδεόταν ακόμη και με θεούς όπως η Χάθορ. Ως εκ τούτου, η παρασκευή μπύρας ήταν μια πολύ σημαντική δραστηριότητα. Ένας άλλος λόγος είναι η «αιμορραγία της συζύγου ή της κόρης». Πρόκειται για μια αναφορά στην έμμηνο ρύση, κατά τη διάρκεια της οποίας αρκετοί άνδρες αναλάμβαναν επιπλέον καθήκοντα στο σπίτι. 

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ