Τα Ιταλικά μουσεία θα πουλήσουν ψηφιακά αντίγραφα αριστουργημάτων των Ντα Βίντσι, Καραβάτζο και Μοντιλιάνι

Τα Ιταλικά μουσεία θα πουλήσουν ψηφιακά αντίγραφα αριστουργημάτων των Ντα Βίντσι, Καραβάτζο και Μοντιλιάνι Facebook Twitter
Καραβάτζο: Καλάθι με φρούτα | Courtesy of Veneranda Biblioteca Ambrosiana and Cinello
0

Μια νεκρή φύση του Καραβάτζο, η Μαντόνα με την Καρδερίνα του Ραφαέλ και η La Scapigliata του Ντα Βίντσι είναι ανάμεσα στα έργα αριστουργήματα που θα εκτεθούν στη γκαλερί Unit London του Λονδίνου, σε μια έκθεση που αναμένεται να συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον και στην οποία θα πωληθούν ψηφιακά αντίγραφα των έργων.

Τέσσερα ιταλικά μουσεία βρίσκονται πίσω από αυτή την έκθεση με τα εμβληματικά έργα των οποίων θα πωληθούν τα αντίγραφα και σκοπός του εγχειρήματος είναι να συγκεντρωθούν κεφάλαια για την υποστήριξη της συντήρησης των πρωτότυπων έργων, ενώ θα επιχειρηθεί παράλληλα να αυξηθεί η πρόσβαση του κοινού σε αυτά.

Η έκθεση Eternalising Art History: From Da Vinci to Modigliani (16 Φεβρουαρίου-19 Μαρτίου) θα παρουσιάσει έξι ψηφιοποιημένους πίνακες σε οθόνες των ίδιων διαστάσεων μέσα σε πλαίσια που είναι ίδια με εκείνα των πρωτότυπων έργων. Τα αντίγραφα έχουν παραχθεί από την ιταλική εταιρεία Cinello, η οποία κατοχύρωσε την τεχνολογία για τη δημιουργία αυτών των κρυπτογραφημένων ψηφιακών έργων τέχνης, γνωστών ως DAWs. Θα πωλούνται ως NFT στο blockchain Ethereum σε εκδόσεις των εννέα, με τιμή από 135.000 δολάρια  έως 650.000 δολάρια.

Τα μουσεία που συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του εγχειρήματος είναι οι Γκαλερί Ουφίτσι στη Φλωρεντία, που πέρσι πούλησαν ένα DAW του πορτραίτου της Αγίας Οικογένειας του Μικελάντζελο για 140.000 δολάρια, το Doni Tondo, το Complesso Monumentale della Pilotta στην Πάρμα και η Πινακοθήκη της Μπρέρα και η Biblioteca Ambrosiana στο Μιλάνο.

Τα Ιταλικά μουσεία θα πουλήσουν ψηφιακά αντίγραφα αριστουργημάτων των Ντα Βίντσι, Καραβάτζο και Μοντιλιάνι Facebook Twitter
Ραφαέλ: Μαντόνα με την καρδερίνα, 1506 | Courtesy of the Uffizi Galleries and Cinello

Τα έσοδα από τις πωλήσεις θα μοιράζονται εξίσου μεταξύ του Unit London και των μουσείων. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:

Όταν ένας συλλέκτης αγοράζει το έργο, λαμβάνει τα φυσικά στοιχεία: την οθόνη, μια ενσωματωμένη μονάδα δίσκου που δημιουργεί την εικόνα, το πλαίσιο - αντίγραφο και το πιστοποιητικό γνησιότητας. Λαμβάνουν επίσης τα ψηφιακά στοιχεία: το NFT και μια μοναδική σύνδεση στην εφαρμογή.

Οι αγοραστές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπωλούν αυτά τα DAW και, όπως με τα περισσότερα NFT, τα μουσεία θα λαμβάνουν δικαιώματα για όλες τις περαιτέρω πωλήσεις. Ωστόσο, τα πνευματικά δικαιώματα της εικόνας θα παραμείνουν στα μουσεία, πράγμα που σημαίνει ότι οι συλλέκτες δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιήσουν τα DAW για εμπορικό όφελος, όπως η εμπορευματοποίηση τους.

Τα DAW περιγράφονται πλέον ως «παιχνίδια» που αλλάζουν τους δανεισμούς στα μουσεία και με τεχνολογία που επιτρέπει στα ιδρύματα να να γνωρίσουν την τέχνη όλο και περισσότεροι χρήστες.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM