Τέλος η συνεργασία της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων του Λονδίνου με την BP μετά από 30 χρόνια

Τέλος η συνεργασία της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων με την BP μετά από 30 χρόνια Facebook Twitter
Φωτ.: Η ζωγράφος και μυθιστοριογράφος Molly Parkin, με έναν πίνακα του καλλιτέχνη Darren Coffield, μέρος της έκθεσης BP Portrait Award 2010/Getty Images
0

Η Εθνική Πινακοθήκη Πορτραίτων στο Λονδίνο και η BP ανακοίνωσαν ότι δεν θα επεκτείνουν τη συνεργασία τους πέρα ​​από τον Δεκέμβριο του 2022, οπότε και λήγει το συμβόλαιό τους έπειτα από 30 χρόνια.

«Η γκαλερί είναι πολύ ευγνώμων στην BP για τη μακροχρόνια υποστήριξή της στο ομώνυμο ετήσιο βραβείο», δήλωσε ο Nicholas Cullinan, διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων.

«Η χρηματοδότησή της BP για το βραβείο (BP portrait award) ενθάρρυνε τη δημιουργικότητα, τη ζωγραφική πορτρέτων για περισσότερα από 30 χρόνια και χάρισε μια πλατφόρμα (έκφρασης) σε καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, ενώ παρείχε επίσης έμπνευση και απόλαυση στο κοινό σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο».

Η BP έχει υπάρξει χορηγός του βραβείου για 30 χρόνια, αλλά η συνεργασία έχει αποτελέσει αντικείμενο πολυάριθμων διαμαρτυριών ως μέρος μιας παρατεταμένης και δυναμικής εκστρατείας ενάντια στη συμμετοχή της πετρελαιοβιομηχανίας στις τέχνες.


Συγκεκριμένα, το 2019, πέντε προηγούμενοι νικητές του βραβείου Turner, οι Antony Gormley, Rachel Whiteread, Anish Kapoor, Gillian Wearing και Mark Wallinger, ήταν μεταξύ μιας ομάδας σχεδόν 80 κορυφαίων καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένων και νικητών του βραβείου πορτρέτου της BP, που καλούσαν σε επιστολή τους τον διευθυντή της Πινακοθήκης να διακόψει τους δεσμούς με την BP.

Όπως ανέφεραν ήταν απαραίτητο να διασφαλιστεί το γεγονός ότι η γκαλερί θα παραμείνει «ένας θεσμός που κοιτάζει το μέλλον και βρίσκεται στη σωστή πλευρά της ιστορίας».

Την επόμενη χρονιά, η BP αποσύρθηκε από την κριτική επιτροπή του βραβείου πορτρέτου των 35.000 λιρών. Ήταν η πρώτη φορά από το 1997.

Η Louise Kingham, αντιπρόεδρος της BP, δήλωσε την Τρίτη πως «Είμαστε πολύ περήφανοι για τον ρόλο μας στην υπεράσπιση των βρετανικών τεχνών και της κουλτούρας για περισσότερα από 30 χρόνια, αλλά η BP του σήμερα είναι μια πολύ διαφορετική εταιρεία από όταν ξεκινήσαμε για πρώτη φορά τη συνεργασία μας με την Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων.

»Καθώς μεταβαίνουμε στο να γίνουμε μία εταιρεία με μηδενικό αποτύπωμα ρύπων στο περιβάλλον μέχρι το 2050 και βοηθούμε τον κόσμο να φτάσει εκεί, πρέπει να αναζητήσουμε νέους τρόπους για να χρησιμοποιήσουμε καλύτερα το ταλέντο, την εμπειρία και τους πόρους μας».

Η ομάδα άσκησης πίεσης Culture Unstained θεωρεί ότι η κίνηση ήταν «καθαρά ψήφος δυσπιστίας στις επιχειρήσεις της BP» από πλευράς της γκαλερί.

Η Jess Worth, συν-επικεφαλής της ομάδας δήλωσε πως «Η εταιρεία πέρασε 30 χρόνια φιλοτεχνώντας την εικόνα της ως υπεύθυνος φιλάνθρωπος, αλλά ξεμένει γρήγορα από μέρη, τα οποία θα μπορούσαν να καθαρίσουν την τοξική της εικόνα. Ακόμη και τώρα συνεχίζει να επενδύει εκατομμύρια για την εύρεση νέων πηγών πετρελαίου και φυσικού αερίου, που θα οδηγήσουν τον κόσμο πιο βαθιά στην κλιματική κατάρρευση».

Η εκστρατεία κατά της χορηγίας των τεχνών από εταιρείες ορυκτών καυσίμων συνεχίζει να κλιμακώνεται τα τελευταία χρόνια καθώς αυξάνονται οι ανησυχίες για την κλίμακα και τη σοβαρότητα της περιβαλλοντικής κρίσης.

Το 2019, το Εθνικό Θέατρο και η Royal Shakespeare Company έβαλαν τέλος σε συμφωνίες για χορηγίες με τη Shell και την BP αντίστοιχα, αφού ο Mark Rylance παραιτήθηκε από τη RSC σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συνεχιζόμενη σχέση τους.

Ένα μήνα αργότερα, η Εθνική Πινακοθήκη της Σκοτίας ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τους δεσμούς της με την BP λόγω ανησυχιών για το κλίμα.

Η BP συνεχίζει ωστόσο, ως χορηγός του Βρετανικού Μουσείου, τώρα υπό το τιμόνι του νέου της προέδρου, του George Osborne.

Την περασμένη εβδομάδα, περισσότεροι από 300 αρχαιολόγοι και ιστορικοί έγραψαν επιστολή στους υπεύθυνους του μουσείου καλώντας τους να εγκαταλείψουν τη συνεργασία με την εταιρεία.

Την ίδια ώρα, ακτιβιστές οργάνωσαν την τελευταία σειρά διαμαρτυριών παρουσιάζοντας ψεύτικα «σχέδια γεώτρησης στο Στόουνχεντζ».

Τη σχέση μεταξύ του Βρετανικού Μουσείου και της BP έχουν καταδικάσει οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο μουσείο ενώ η συνεργασία αυτή οδήγησε, εν μέρει στην παραίτηση μίας εκ των διαχειριστών του, της μυθιστοριογράφου Ahdaf Soueif.

Η Worth συμπλήρωσε πως «Η πίεση βρίσκεται τώρα στο Βρετανικό Μουσείο, το οποίο επί του παρόντος αποφασίζει εάν θα ανανεώσει τη δική του συμφωνία χορηγίας με τη BP, για να περάσει στη σωστή πλευρά της ιστορίας».

Με πληροφορίες του Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός / Η εντυπωσιακή τοποθέτηση του ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου του Γιάννη Παππά στο Μουσείο Μπενάκη

Πρόκειται για τον μπρούτζινο αδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, σαν αυτόν που βρίσκεται στη συμβολή των λεωφόρων Αμαλίας και Όλγας, στο κέντρο της Αθήνας
LIFO NEWSROOM
Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Κώστας Γαβράς, Στίβεν Σόντερμπεργκ και Στίβεν Κινγκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η «Τελευταία Πνοή» του Κώστα Γαβρά, το φαντασματικό «Presence» του Στίβεν Σόντερμπεργκ και το «Monkey» του Οζ Πέρκινς είναι μερικές από τις επιλογές του προγράμματος αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Πολιτισμός / Ο σκηνοθέτης του «The Brutalist» δεν έβγαλε «ούτε ένα δολάριο» από την ταινία που είναι υποψήφια για 10 όσκαρ

Ο Μπρέιντι Κόρμπετ αποκάλυψε ότι δεν έβγαλε κανένα κέρδος από τις τελευταίες δύο ταινίες του - «Μόλις σκηνοθέτησα τρεις διαφημίσεις στην Πορτογαλία και είναι η πρώτη φορά που έβγαλα χρήματα εδώ και χρόνια»
LIFO NEWSROOM
Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Πολιτισμός / Ο 7χρονος «χορευτής με τα εγκαύματα» που επιβίωσε από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έγινε ταινία

Τον Ιούλιο του 2022 ένα παιδί με όνειρο να γίνει επαγγελματίας χορευτής ballroom τραυματίζεται από βόμβα στην Ουκρανία σε ηλικία επτά ετών και η ιστορία του γίνεται
LIFO NEWSROOM
Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Πολιτισμός / Η Leica γιορτάζει τα 100 της με μια έκθεση αφιερωμένη σε δύο εμβληματικoύς φωτογράφους της

Η έκθεση-ορόσημο με τα αξιοσέβαστα στον κόσμο της φωτογραφίας ονόματα των Joel Meyerowitz και Barbara Davidson προσφέρει στον επισκέπτη την ευκαιρία να βιώσει τη δύναμη της φωτογραφίας στην πιο εντυπωσιακή της μορφή.
LIFO NEWSROOM