Πρόστιμα σε αγενείς ταξιτζήδες - Θα ρωτάνε για τη μουσική, απαγορεύεται να καπνίζουν και πρέπει να είναι καθαρό το ταξί

Πρόστιμα σε αγενείς ταξιτζήδες - Θα ρωτάνε για τη μουσική, απαγορεύεται να καπνίζουν και πρέπει να είναι καθαρό το ταξί Facebook Twitter
11

Τάξη στο χάος που επικρατεί με την εικόνα των ταξί της Αθήνας -και όχι μόνο- θέλει να βάλει νέο νομοθετικό πλαίσιο.

Τα νέα για τις αυστηρές κυρώσεις σε αγενείς ταξιτζήδες σίγουρα θα ανακουφίσουν όσους χρησιμοποιούν ταξί στις μετακινήσεις τους καθώς όσα αναφέρονται είναι καθημερινότητα σε αρκετούς επαγγελματίες του κλάδου.

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η νέα απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, βαριές είναι οι «καμπάνες» για απρεπή συμπεριφορά ή εξύβριση πελάτη, με την ποινή να είναι  αφαίρεση αδείας για έξι μήνες.

Σε περίπτωση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή τοξικών ουσιών το πρόστιμο φτάνει έως τα 4.000 ευρώ.

Η απόφαση προβλέπει την κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε τρεις κλίμακες: χαμηλής, μεσαίας και υψηλής αξιολόγησης.

Oι ποινές στην πρώτη κατηγορία είναι από επίπληξη έως διοικητικά πρόστιμα από 50 έως 300 ευρώ. Τι περιλαμβάνει η πρώτη κατηγορία: επιλογή πελατών, άρνηση μίσθωσης,  μη συμμόρφωση στις υποδείξεις του επιβάτη ως προς τον προορισμό, το κάπνισμα, το μη κατέβασμα της πινακίδας «ελεύθερο»,  μη χρήση του ταξίμετρου, το άνοιγμα παραθύρων χωρίς τη συγκατάθεση επιβάτη,  έλλειψη καθαριότητας του οχήματος.

Mεσαίας αξιολόγησης παραβάσεις με πρόστιμο που ξεκινά από τα 301 ευρώ και φτάνει έως τα 600 ευρώ ενώ προβλέπεται και αφαίρεση αδείας για έξι μήνες θεωρούνται η μη ορθή λειτουργία του ταξίμετρου, η άρνηση μεταφοράς μικρών ζώων συντροφιάς, η έλλειψη μέριμνας ώστε το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση.

Στην τελευταία κατηγορία, που αφορά την ανάρμοστη, άσεμνη, απειλητική συμπεριφορά προς τον πελάτη και άλλους οδηγούς καθώς και η άρνηση μεταφοράς ατόμου σε νοσοκομείο εφόσον αυτό ζητηθεί από τις αρχές προβλέπεται και επανεξέταση του οδηγού.

Κανόνες ισχύουν εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά ίσως τα πρόστιμα διευρύνουν επιτέλους την εφαρμογή τους:

Αναλυτικά τι ισχύει:

1. Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται οι οδηγοί που έχουν συνάψει οποιασδήποτε φύσης σύμβαση με τους ιδιοκτήτες των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων και οι ιδιοκτήτες, οι οποίοι αυτοπροσώπως οδηγούν τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητά τους.


Στους οδηγούς Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων απαγορεύεται:
α. η επιλογή επιβατών και προορισμών για τους οδηγούς Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ,
β. η με υπαιτιότητά τους διακοπή της μίσθωσης ήδη μισθωμένου Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου,
γ. η είσπραξη κομίστρου διάφορου του νομίμου για τους οδηγούς ΤΑΞΙ και διάφορου του συμφωνημένου για τους οδηγούς οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) και Ειδικών Μεταφορών (ΕΙΔΜΕΤ),
δ. η άρνηση της μίσθωσης μη μισθωμένου Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ, ε. η μη συμμόρφωση προς τις υποδείξεις του επιβάτη ως προς τη διαδρομή και τον προορισμό,
στ. η απρεπής, ανάρμοστη, άσεμνη, προκλητική ή απειλητική με οποιονδήποτε τρόπο συμπεριφορά, όπως υβριστικές εκφράσεις και χειρονομίες, προς τους επιβάτες και τους άλλους οδηγούς,
ζ. το κάπνισμα εντός του οχήματος,
η. να οδηγούν το όχημά τους υπό την επίδραση οινοπνεύματος, τοξικών-ναρκωτικών ουσιών ή φαρμάκων, κατά παράβαση των κείμενων διατάξεων.

2. Οι οδηγοί των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι:
α. να εκτελούν τη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών του επιβάτη από και προς το πεζοδρόμιο, εφόσον αυτές δεν υπερβαίνουν τα είκοσι (20) κιλά,
β. μόλις αναλαμβάνουν τη μίσθωση, να κατεβάζουν την πινακίδα με την επιγραφή «ΕΛΕΥΘΕΡΟ» και να θέτουν σε λειτουργία το ταξίμετρο. Με το τέλος της διαδρομής και το μηδενισμό του ταξίμετρου είναι υποχρεωμένοι να ανεβάζουν την πινακίδα με την επιγραφή «ΕΛΕΥΘΕΡΟ», γ. κατά τη διάρκεια της νύχτας, να έχουν τις πινακίδες με τις επιγραφές «ΕΛΕΥΘΕΡΟ» και «ΤΑΞΙ» ή «ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ» σβηστές, όταν το αυτοκίνητο είναι μισθωμένο, και φωτεινές, όταν δεν είναι μισθωμένο,
δ. να ερωτούν τον επιβάτη, όταν βγαίνει από τα όρια της περιμετρικής ζώνης, αν θα επιστρέψει σε σημείο εντός της περιμετρικής ζώνης και, σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, να αλλάζουν τη χρέωση με χρήση του τιμολογίου 2 (διπλή ταρίφα),
ε. να μη θέτουν σε λειτουργία μουσικές συσκευές, ούτε να ανοίγουν τα παράθυρα του αυτοκινήτου, χωρίς τη συγκατάθεση του επιβάτη. Για το άνοιγμα του παραθύρου του οδηγού δεν απαιτείται η συγκατάθεση του επιβάτη, στ. να διακόπτουν τη λειτουργία του ταξίμετρου, όταν το αυτοκίνητο σταματήσει να κινείται για λόγους που ευθύνεται ο οδηγός, όπως μικροεπισκευές, αλλαγή ελαστικών, ανεφοδιασμός με καύσιμα,
ζ. να παραδίδουν στην αστυνομία ή στον κάτοχό του οποιοδήποτε αντικείμενο λησμονήθηκε στο αυτοκίνητο, η. να παρέχουν στον επιβάτη οποιαδήποτε πληροφορία τους ζητηθεί για την παρεχόμενη εξυπηρέτηση, όπως για το κόμιστρο και τη διαδρομή,
θ. να μεριμνούν για την καθαριότητα του αυτοκινήτου τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά,
ι. να μεριμνούν για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών, απαγορεύοντας τη μεταφορά εύφλεκτων και εκρηκτικών υλών,
ια. να μεριμνούν για τη διατήρηση των κατάλληλων εσωτερικών συνθηκών θερμικής άνεσης και ποιότητας αέρα.

3. Επιπλέον των περιπτώσεων της παραγράφου 4, με τα Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ επιτρέπεται η μεταφορά ασυνόδευτων δεμάτων και λοιπών αντικειμένων, έως είκοσι (20) κιλά, εφόσον υπάρχουν συνοδευτικά έγγραφα, όπως προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία. Στις περιπτώσεις μεταφοράς ασυνόδευτων δεμάτων και αντικειμένων, σύμφωνα με τα ανωτέρω, το ταξίμετρο λειτουργεί όπως και σε κάθε άλλη διαδρομή και ο οδηγός δεν φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των ασυνόδευτων αντικειμένων.

4. Με τα μισθωμένα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα είναι υποχρεωτική η μεταφορά των αποσκευών των επιβατών που τοποθετούνται στον ειδικό χώρο των αποσκευών, εφόσον τηρούνται οι προδιαγραφές του κατασκευαστή του αυτοκινήτου από πλευράς βάρους και όγκου και δεν παραβιάζονται οι σχετικές διατάξεις του Κ.Ο.Κ..

5. Με τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα απαγορεύεται γενικά η μεταφορά εύφλεκτων ή εκρηκτικών υλών, καθώς και άλλων υλικών που ρυπαίνουν το χώρο του αυτοκινήτου.

6. Με τα Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα επιτρέπεται η μεταφορά από τον επιβάτη μικρών ζώων συντροφιάς, σύμφωνα με το ν. 4039/2012 (Α΄ 15), με την προϋπόθεση ότι είναι τοποθετημένα σε ειδικό καλάθι ή φέρουν φίμωτρο.


Ο οδηγός μπορεί να αρνηθεί τη μίσθωση εφόσον δεν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, εκτός από την περίπτωση σκύλου οδηγού/συνοδηγού ατόμου με αναπηρία για τον οποίο δεν ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, σύμφωνα με το ν. 4235/2014, ή αν αυτό δικαιολογείται για λόγους υγείας του ιδίου που αποδεικνύονται με πιστοποιητικό γιατρού, με το οποίο είναι εφοδιασμένος.

7. Ο οδηγός Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου είναι υποχρεωμένος να μεταφέρει στο νοσοκομείο πρόσωπα τα οποία χρειάζονται βοήθεια, ακόμη και από ατυχήματα στα οποία ο ίδιος δεν έχει ανάμιξη, εφόσον αυτό ζητηθεί από τις αρχές που επιλαμβάνονται του ατυχήματος.

Ελλάδα
11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM

σχόλια

8 σχόλια
Ο νόμος νουθετεί τον πολίτη, είναι στο χέρι μας αν θα αξιοποιήσουμε τις νέες δυνατότητες ως καταναλωτές και πολίτες. Πάντως ελπίζω να βάλουν μυαλό οι οδηγοί ταξί, γιατί έχουν ξεφύγει!
Χαμογελάσαμε και πάλι... πελάτης να καταγγείλει οδηγό? με τι ακριβώς αποδείξεις ? Θυμήστε μου αν υπάρχει....πρόστιμο για τη μη έκδοση απόδειξης... που είναι το και το πιο επιζήμιο για την οικονομία μας...
Αυτό ακριβώς σκέφτηκα και εγώ. Όσες φορές καλώ ταξί πια είναι μέσω taxibeat. Δεν έχει νόημα πια κάτι άλλο. Ευγενέστατοι, στην ώρα τους και χωρίς καθόλου ύφος. Ταξί από αεροδρόμιο προς Αθήνα ποτέ. Προτιμώ να κάνω δύο ώρες και να πάρω μετρό.
Όσες φορές πήραμε ταξί από το αεροδρόμιο του Στρασβούργου για το σπίτι πληρώσαμε πάντα το ίδιο πόσο με απόκλιση ενός δύο ευρώ.Όσες φορές είχαμε κλείσει από το σπίτι για το αεροδρόμιο ήταν στην ώρα τους και μάλιστα λέγαμε: " καλά αυτός ο Λόρδος θα μας βάλει κουβαλήσει τις βαλίτσες", γιατί ήταν με γραβάτα και πεντακάθαρος πάντα.Τώρα από την Θεσσαλονίκη στο αεροδρόμιο όσες φορές έχω πάρει μπορεί να πληρώνω τα ίδια περίπου αλλά μπήκα σε έναν που φοβήθηκα απίστευτα.Έτρεχε σαν τρελός. Πήγαμε να τρακάρουμε σαράντα φορές. Έβρισε εκατό άτομα και πετούσαμε σε δύο ώρες.Αυτό με την απλυσιά και την ταχύτητα επίσης θα πρέπει να δούμε.