Πέλλα: 8χρονο παιδί - «θαύμα» με υψηλό IQ φεύγει για ειδικό σχολείο στην Γερμανία

Πέλλα: 8χρονο παιδί - «θαύμα» με υψηλό IQ φεύγει για ειδικό σχολείο στην Γερμανία Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ
2

Ένας 8χρονος από την Πέλλα με δείκτη νοημοσύνης 140 εντυπωσιάζει με τις ικανότητές του στα μαθηματικά. 

Ο Τάσος Γεραντίδης, μαθητής της τρίτης δημοτικού από την Πέλλα, είναι «εξαιρετικά ευφυής», με γενικό δείκτη νοημοσύνης ΙQ στο 140 και έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει ακόμα και τους ειδικούς με τις ικανότητες του στους τρεις τομείς, του ρέοντος συλλογισμού, της οπτικοχωρικής αντίληψης και της ταχύτητας επεξεργασίας. Ο πατέρας του Ανδρέας Γεραντίδης, είπε ότι, «ο Τάσος από το νηπιαγωγείο ασχολείται πολύ με τα μαθηματικά και στο δημοτικό – φέτος είναι στην τρίτη τάξη – μας ενημέρωσαν οι εκπαιδευτικοί του, ότι είναι πολύ πάρα καλός στα μαθηματικά και μάλιστα μας ρώτησαν εάν κάνουμε κάτι εμείς».

Διευκρίνισε δε, πως τόσο ο ίδιος όσο και η μητέρα του παιδιού δεν έχουν υψηλό επίπεδο μόρφωσης: «τεχνικές σχολές τελειώσαμε, εμείς είμαστε αγρότες. Όλο αυτή κλίση που έχει στα μαθηματικά είναι έμφυτη, βγαίνει από μέσα του. Όλα τα έκανε μόνος του, δεν γνώριζε ακόμα την προπαίδεια και έκανε μεγάλους υπολογισμούς με το μυαλό του. Έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το ότι δεν κοιμάται πολύ. Όλη την ημέρα ασχολείται με τα μαθηματικά κοιμάται πάρα πολύ αργά, διότι δεν μπορεί να ησυχάσει ο εγκέφαλος του όπως μας είπαν. Εμείς πάντως είμαστε κοντά του και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να εξελιχθεί με τον καλύτερο τρόπο».

Ύστερα από την παρότρυνση των δασκάλων του παιδιού, οι γονείς επισκέφθηκαν την κλινική και δικαστική ψυχολόγο– νευροψυχολόγο, Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου, προκειμένου να υποβληθεί σε τεστ αξιολόγησης ευφυίας IQ. Αν και ήταν μικρός καθώς το συγκεκριμένο τεστ το κάνουν παιδιά από 9 ετών, «ο Τάσος εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του και εμάς και την Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου», λέει ο κ. Γεραντίδης.

Στα μαθηματικά o Τάσος έχει IQ 148.5 με ανώτερο όριο το 150 και να φανταστείτε ότι ακόμα δεν έχει διδαχθεί μαθηματικά. Όλα τα κάνει με το μυαλό του, δεν γράφει σε χαρτί και μας λέει συνεχώς ότι θέλει να γίνει μαθηματικός και να συμμετέχει σε διαγωνισμούς του αρέσει να βγαίνει πρώτος.

«Το μέγιστο όριο σε IQ είναι το 160 και ο Τάσος έχει φτάσει στο 140» δήλωσε η Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου και πρόσθεσε ότι «λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Συγκεκριμένα στην ηλικιακή του ομάδα ο Τάσος είναι στο "τοπ" και αυτό διότι είναι μαθητής τρίτης δημοτικού και ακόμα δεν έχει ασχοληθεί με τις πιο σύνθετες μαθηματικές πράξεις, για αυτό και θεωρώ ότι ο δείκτης του θα ανέβει».

«Είναι πολύ καλός και γρήγορος στο να διαχειρίζεται το κομμάτι του συλλογισμού του, είναι πολύ ευφυής είναι πάρα πολύ γρήγορος στο να διαχειρίζεται και να επεξεργάζεται τις πληροφορίες. Έχει υψηλό δείκτη του ρέοντος συλλογισμού, δηλαδή τον τρόπο που λύνει τα προβλήματα και τις μαθηματικές πράξεις και για αυτό μπορεί ακόμα και τα δευτερόλεπτα σε έναν ολόκληρο χρόνο να τα υπολογίσει και να δώσει πολύ γρήγορα την απάντηση με ακρίβεια. Τέλος είναι πολύ καλός και στο δείκτη οπτικοχωρικής αντίληψης, πως δηλαδή αντιλαμβάνεται τον χώρο και τις διαστάσεις» υπογραμμίζει η Κλινική και Δικαστική Ψυχολόγος.

«Σύμφωνα με το τεστ Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-V), στο οποίο υποβλήθηκε ο Τάσος, είναι ένα πολύ χαρισματικό παιδί και συνήθως τα χαρισματικά παιδιά σαν και αυτόν είναι περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού» εξηγεί η Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου και επισημαίνει πως «μπορεί να ασχοληθεί με τις θετικές επιστήμες, άλλωστε τα μαθηματικά τον εξιτάρουν. Μπορεί να γίνει ένας επιστήμονας που θα μπορέσει να διαχειριστεί υψηλά νοήματα και πιο δύσκολες έννοιες, από τον μέσο άνθρωπο που είναι απλά πολύ καλός στα μαθηματικά. Κυρίως αυτοί οι άνθρωποι απορροφώνται από πανεπιστημιακά ιδρύματα πολύ υψηλού επίπεδου».

Από τη στιγμή όμως που αποδείχθηκε η χαρισματικότητα του Τάσου ξεκίνησε και ο προβληματισμός για την οικογένεια του. «Στη χώρα μας, δυστυχώς δεν υπάρχει ανάλογη εκπαίδευση» υποστηρίζει ο πατέρας του και προσθέτει πως ήδη «στην τάξη του ο Τάσος λίγο βαριέται, καθώς κάνουν πράγματα που ήδη τα ξέρει. Δεν υπάρχουν υποδομές και ειδικές τάξεις για παιδιά σαν και αυτόν που είναι λίγο προχωρημένα».

«Το σημαντικότερο πρόβλημα στη χώρα μας είναι ότι έχουν χαθεί πολλά χαρισματικά παιδιά», αναφέρει η Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου και συνεχίζει λέγοντας πως «μόλις τρία χρόνια έχει, που χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο τεστ στη χώρα μας. Οι κλίμακες αυτές που περικλείουν 16 υποδοκιμασίες, υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια σε άλλες χώρες και δυστυχώς μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησαν επίσημα στην Ελλάδα».

Έτσι μετά από πολλή σκέψη και έρευνα που έκαναν, όπως αναφέρει ο Ανδρέας Γεραντίδης, αποφάσισαν να μεταναστεύσουν στη Γερμανία. «Μας δέχθηκαν ήδη σε σχολείο της Γερμανίας, όπου ο Τάσος θα είναι σε ειδική τάξη μαζί με άλλα τρία παιδιά θα ακολουθούν πρόγραμμα για προχωρημένους μαθητές. Υπάρχουν ειδικοί εκπαιδευτικοί και μας είπαν ότι μπορεί φέτος να ξεκινήσει την τρίτη Δημοτικού και να τελειώσει την πέμπτη ή της έκτη Δημοτικού στο τέλος της σχολικής χρονιάς».


«Εμείς ήδη βρήκαμε δουλειές, η σύζυγος μου είναι ήδη εκεί και εγώ με τα παιδιά θα φύγω στις αρχές του έτους, μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Θέλουμε να κάνουμε ότι καλύτερο για τα παιδιά μας καθώς και η κόρη μας που είναι 11 ετών, είναι πάρα πολύ καλή με κλίση όμως στα θεωρητικά μαθήματα».

Αναγνωρίζοντας την χαρισματικότητα του οκτάχρονου, πρόσφατα, ο αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Ιορδάνης Τζαμτζής, βράβευσε τον μικρό και του έδωσε έναν φορητό υπολογιστή και ένα βιβλίο για τον νομό Πέλλας θέλοντας να τον τιμήσει για τις εξαιρετικές επιδόσεις του κυρίως στα μαθηματικά.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καιρός: Στα λευκά ντύθηκαν χωριά της Εύβοιας - Πού θα χιονίσει, πού θα έχει καταιγίδες

Ελλάδα / Καιρός: Xιόνι σκέπασε τα χωριά της Εύβοιας - Πού θα χιονίσει, πού θα έχει καταιγίδες

Πυκνές χιονοπτώσεις και θερμοκρασία υπό του μηδενός σε Μακεδονία, Θράκη - Σε ισχύ μήνυμα του 112 από χτες στην Εύβοια - Απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Αττική
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Πάντα στα άρθρα των δημοσιογράφων σχετικά με το I.Q. υπάρχει μια υπερβολή, ειδικά στον τίτλο για να τραβήξουν το ενδιαφέρον.Είναι ένα παιδί που ανήκει στο ανώτατο διανοητικό επίπεδο με δείκτη ευφυίας άνω του 140. Ανήκει στο 0,5% του πληθυσμού. Παιδιά με αντίστοιχο δείκτη και δεξιότητες έχουμε αναγνωρίσει πάνω από 100 στην Ελληνική Mensa. Και αυτά τα παιδιά προσπαθούμε να βοηθήσουμε με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά μας προγράμματα και τις αναγνωρίσεις μέσω των τεστ I.Q.Το δυσάρεστο είναι, και το επισημαίνει το άρθρο, ότι στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν υπάρχει τίποτα, πέρα από μια αόριστη αναφορά που μένει ως συνήθως στα χαρτιά, γι' αυτά τα ιδιαίτερα παιδιά ώστε να τα βοηθήσει να αναπτύξουν τις εξαιρετικές δεξιότητές τους με μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση. Κάτι που έχουν υιοθετήσει τα εκπαιδευτικά συστήματα σε άλλες προηγμένες χώρες.Τη δυνατότητα όμως να μετακομίσουν σε άλλη χώρα, δεν την έχει η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών τους.Οπότε ο πολύπλευρος αγώνας συνεχίζεται...