Η «συνεργασία» μίας από τις πιο δημοφιλείς ελληνικές εταιρείες με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Αθήνας δεν θα μπορούσε παρά να εξελιχθεί στο talk of the town της φοιτητικής κοινότητας, το οποίο μάλιστα, χρόνο με τον χρόνο, μεγεθύνεται. Το τρίτο Korres University Lab μόλις ολοκλήρωσε τη «διδαχθείσα ύλη» του και αυτή τη φορά ήταν «ενισχυμένο»! Μετά από σεμινάρια που διήρκεσαν πάνω από 15 μήνες, οι φοιτητές και σπουδαστές από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, το Πάντειο Πανεπιστήμιο, το τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πολυτεχνείου, το τμήμα Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ και τις σχολές Γραφιστικής «αποφοίτησαν» πρόσφατα από το Lab και, όπως μπορούμε να διακρίνουμε στις φωτογραφίες από το πάρτι της αποφοίτησης της προηγούμενης εβδομάδας στο Ρομάντσο, η εμπειρία αυτή μάλλον θα τους συντροφεύει για πολύ καιρό, ενώ σίγουρα αποτελεί πρώτης τάξης εκκίνηση για την επαγγελματική τους πορεία, πριν ακόμα ολοκληρώσουν καλά-καλά τις σπουδές τους.
To Korres University Lab είναι σαν μια πτυχιακή εργασία, προσαρμοσμένη σε συνθήκες πραγματικής ζωής και δουλειάς, αλλά και μια διαδικασία σίγουρα πολύ πιο fun από ένα κλασικό internship.
«Είναι σαν μια πτυχιακή εργασία, αλλά προσαρμοσμένη σε συνθήκες πραγματικής ζωής και δουλειάς» περιγράφει ο Γιώργος Ανθουλάκης, Chief Communications & Creative Officer της εταιρείας και ένας εκ των υπεύθυνων διεξαγωγής του Korres University Lab. «Φέτος ειδικά, μια και είναι η χρονιά που γιορτάζουμε τα 20 χρόνια της εταιρείας, σκεφτήκαμε να ζητήσουμε από τα παιδιά να δουλέψουν σε πρότζεκτ που θα είχαν επετειακό χαρακτήρα, πάνω σε δύο άξονες – την ανάπτυξη ενός επετειακού προϊόντος και την ψηφιακή επικοινωνία των γενεθλίων της Korres, είτε με βάση αυτό το προϊόν, είτε ανεξάρτητα. Θέλαμε να τους δώσουμε περισσότερο χρόνο να στήσουν και να εξελίξουν τις ιδέες τους, ενώ υπήρχε και η ανάγκη ανανέωσης της "δεξαμενής" των φοιτητών από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, γι' αυτό και το 3ο Lab διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο».
Κατά τα λοιπά, η επιτυχημένη συνταγή των προηγούμενων εργαστηρίων επαναλήφθηκε σχεδόν αυτούσια και φέτος. Η εταιρεία απηύθυνε ανοιχτό κάλεσμα μέσω των πρυτάνεων, των γραμματειών και των διαδικτυακών μέσων στις αντίστοιχες σχολές, το οποίο ακολούθησε μια open day με ξενάγηση όλων των ενδιαφερόμενων στις εγκαταστάσεις της Korres στα Οινόφυτα, από τον ίδιο τον Γιώργο Κορρέ. Στη συνέχεια, όσοι εξακολουθούσαν να θέλουν να συμμετάσχουν στο Lab, μετά από αυτή την «to know us better» εμπειρία, (δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα των αρχικών αιτήσεων, που φέτος μεταφράστηκε σε πάνω από 1.000 αιτήσεις), έπρεπε απλώς να συμπληρώσουν μια φόρμα στην οποία θα εξηγούσαν (με όποιον τρόπο τούς ήταν πιο προσφιλής – κείμενο, βίντεο, ακόμα και σκίτσο) γιατί ήθελαν να είναι κομμάτι της εμπειρίας. «Αξιολογήσαμε τις αιτήσεις τους μία προς μία και σε αυτό το στάδιο είδαμε πραγματικά πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις και μάλιστα από εκπροσώπους σχολών που δεν το περιμένεις. Τους υποβάλαμε και μια σειρά από ερωτήσεις για να σκιαγραφήσουμε την προσωπικότητά τους, οι οποίες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις ερωτήσεις που έκανε παλαιότερα ο ίδιος ο κ. Κορρές πριν προσλάβει κάποιον στην εταιρεία του, τότε που δεν υπήρχε τμήμα HR, στις ερωτήσεις που έκανε και σε μένα» αναφέρει ο κ. Ανθουλάκης.
Με την έναρξη του Lab, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε διατμηματικές ομάδες, οι οποίες θα δούλευαν και στους δύο άξονες του πρότζεκτ. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν ότι η σημασία του Lab επεκτείνεται, εκτός από το προφανές προνόμιο του να εκπαιδεύονται οι φοιτητές από μία ηγετική στην ελληνική επιχειρηματικότητα εταιρεία, σε άλλα δύο σημεία: στην ανάπτυξη ευγενούς ανταγωνισμού ανάμεσα στις ομάδες, αλλά και στην «υποχρέωση» των συμμετεχόντων να συνυπάρξουν επαγγελματικά και να συνεργαστούν με άτομα από εντελώς διαφορετικά ακαδημαϊκά περιβάλλοντα, ακριβώς όπως θα γίνει στη μελλοντική τους καριέρα. Μια κανονική εργασιακή προσομοίωση δηλαδή – στοιχείο που σαφώς δεν μπορεί να παράσχει το πανεπιστήμιο. Έπειτα από πολύμηνες τακτικές συναντήσεις των μελών των ομάδων μεταξύ τους αλλά και με τους μέντορές τους από την Korres, το πρόγραμμα κατέληξε στην πρόσφατη παρουσίαση της δουλειάς τους, η οποία βαθμολογήθηκε από κριτική επιτροπή όπου συμμετείχαν εργαζόμενοι της εταιρείας αλλά και παλιότεροι συμμετέχοντες στα Korres Labs (που έχουν πλέον προσληφθεί στην Korres). Από εκεί προέκυψε η νικητήρια ομάδα που επιβραβεύθηκε με σημαντική αμοιβή σε προϊόντα από την εταιρεία, ενώ είναι πολύ πιθανό η δουλειά της να υλοποιηθεί στο μέλλον, πράγμα που έχει ξανασυμβεί, αφού φέτος το καλοκαίρι πρόκειται να κυκλοφορήσει μια σειρά περιποίησης σώματος με λάδι από τους ελαιώνες της Κρήτης, ιδέα που γεννήθηκε από το προηγούμενο University Lab.
Τι έπεται όμως για το μέλλον; Ο κ. Ανθουλάκης μοιράζεται τη φιλοδοξία για «άνοιγμα» της ιδέας και προς πανεπιστήμια της επαρχίας τα επόμενα χρόνια, ακόμα και για συνεργασίες με ιδρύματα και εταιρείες του εξωτερικού, διευκρινίζει όμως ότι είναι κάτι που απαιτεί σωστό και μεθοδικό σχεδιασμό. «Όταν πνίγεσαι στην εργασιακή καθημερινότητα, η επαφή σου με τους φοιτητές σου θυμίζει άλλες, όμορφες καταστάσεις. Είναι πολύ ανθρώπινη και αμφίδρομη η όλη διαδικασία, και σίγουρα πολύ πιο fun από ένα κλασικό internship».