Norman Atlantic: Κατεπείγουσα έρευνα από την ελληνική Δικαιοσύνη

Norman Atlantic: Κατεπείγουσα έρευνα από την ελληνική Δικαιοσύνη Facebook Twitter
11

Την επίσπευση της διαδικασίας για τη διερεύνηση του ναυτικού ατυχήματος του Norman Atlantic, ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Γκουτζαμάνη.

Οι διαδικασίες ξεκίνησαν ήδη από την Εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Η υπόθεση ανατέθηκε στην προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πειραιά, η οποία διέταξε κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τα κακουργήματα του εμπρησμού και της διατάραξης της υδάτινης συγκοινωνίας, από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και από την οποία επήλθε θάνατος. Ο φάκελος για τη διενέργεια προανάκρισης δόθηκε στον λιμενάρχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά.

11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Καλπάζουν» οι λοιμώξεις του αναπνευστικού - Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

Ελλάδα / Λοιμώξεις του αναπνευστικού: Πώς μπορούν να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες

«Στην Ελλάδα υπάρχει μια περίοδος η οποία ξεκινάει στις 15 Δεκεμβρίου και τελειώνει στις αρχές του Μαρτίου όπου φαίνεται ότι ενδημικά υπάρχει έξαρση των λοιμώξεων», τονίζει ο Στέλιος Λουκίδης, πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Νομικώς θα διαφωνήσω με όσους αναφέρουν ότι η διερεύνηση είναι κατευθείαν για το αρχείο λόγω αναρμοδιότητας. Καταρχήν, υπάρχει η διάταξη του άρθρου 7 του Ποινικού Κώδικα: πράξεις κατά ημεδαπών από αλλοδαπούς στην αλλοδαπή είναι αξιόποινες κατά τον ελληνικό ποινικό νόμο, εάν είναι και κατά τον αντίστοιχο αλλοδαπό νόμο (εν προκειμένω τον ιταλικό). Επίσης, ναι μεν η κυριότητα του πλοίου (υπό ιταλική σημαία) ανήκει σε ιταλικό νομικό πρόσωπο, η εκμετάλλευσή του όμως ανήκει σε ελληνικό νομικό πρόσωπο, ήτοι την Α.Ν.Ε.Κ., και αν συντρέχει περίπτωση ''εφοπλισμού'' (κατά το ναυτικό δίκαιο), δηλαδή εκμετάλλευση προς ίδιον όφελος, τότε την ευθύνη του πλοίου έχει ο εφοπλιστής, δηλαδή η Α.Ν.Ε.Κ. Επομένως, μην βιαζόμαστε να προδιαγράφουμε τις εξελίξεις γιατί το ζήτημα είναι λίγο πιο σύνθετο από όσο φαίνεται από μία πρώτη άποψη.
Παναγιώτη επέτρεψέ μου να σου πω ότι κάνεις λάθος: η ναύλωση μπορεί να υποκρύπτει εφοπλισμό κατά την έννοια του νόμου, όταν ο ναυλωτής εκμεταλλεύεται το πλοίο για δικό του όφελος και έχει την όλη διεύθυνση των επιχειρήσεων.
Γιατί έχω την εντύπωση οτι η προανάκριση θα μπει στο αρχείο λόγω αναρμοδίότητας;Όχι λόγω καποιας συνομωσίας για συγκάλυψη.Απλά τα πλοία θεωρούνται έδαφος της χώρας της οποίας φέρουν τη σημαία. Πρακτικά επειδή είχε ιταλική σημαάι θεωρέιται έδαφος της Ιταλίας. Οι ελληνικές αρχές έχουν αρμοδιότητα όσ πλέει στα ελληνικά χωρικά ύδατα.Αφού το πλοίο έχει ιταλική σημαία και έπλεε στα διεθνή ύδατα (high seas σύμφωνα με το δίκαιο της θάλασσας) όταν έγινε το συμβάν οι ελληνικές αρχές έχουν τόση αρμοδιότητα για την έρευνα όη και για ένα έγκλημα που έγινε ...στη Ρώμη.
Δυστυχώς έτσι είναι...Ιταλικής ιδιοκτησίας και σημαίας πλοίο, με Ιταλούς αξιωματικούς που το ατύχημα ξεκίνησε σε διεθνή ύδατα, πλέον βρίσκεται σε Ιταλικά, θα δέσει στην Ιταλία, όλου οι εμπλεκόμενοι βρίσκονται στην Ιταλία και την ευθύνη για τις έρευνες/ανακρίσεις την εχει η Ιταλική δικαιοσύνη.
Το θεμα ειναι να γινονται σωστα οι ελεγχοι και να επιβαλλεται στους εφοπλιστες να τηρουν τους κανονες ασφαλειας ωστε να αποτρεπονται τετοια ατυχηματα, οχι να τους αφηνει το κρατος ανεξελεγκτους και να κανει διερευνησεις αφου εχει πεθανει τοσος κοσμος.
Τη καθυστέρηση που την είδες ακριβώς?Ακόμα δεν εχει δέσει σε λιμάνι το πλοίο και πριν λίγες ώρες διασώθηκαν και οι τελευταίοι επιβάτες.Έχουμε βέβαια προεκλογική περίοδο οπότε κατι πρέπει να γράψεις...