Ο πολιτισμός και ο τουρισμός εξακολουθούν να είναι οι κύριες «ατμομηχανές» της ελληνικής οικονομίας. Η είδηση ότι τα έσοδα από τα εισιτήρια των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων θα ξεπεράσουν φέτος το φράγμα των 100 εκατ. ευρώ, πιστοποιεί πως δυνατότητες υπάρχουν αρκεί να τις εκμεταλλευόμαστε.
Όπως σημειώνει το σχετικό ρεπορτάζ της Καθημερινής, η αύξηση αυτή των εσόδων είναι πολύ μικρότερη της δυνητικής και επιπλέον απουσιάζει ακόμα η διασύνδεση του τουριστικού προϊόντος με τον πολιτισμό. Διασύνδεση που θα μπορούσε να αναβαθμίσει συνολικά την Ελλάδα ως προορισμό ποιοτικού τουρισμού, αυξάνοντας παράλληλα την κατά κεφαλήν δαπάνη των ξένων επισκεπτών αλλά και επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα που προέκυψαν στο 2ο Athens Culture Symposium που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, χθες, Δευτέρα (13/11). Είναι χαρακτηριστικό πως το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας κλείνει το δεκάμηνο με ιστορικό ρεκόρ επισκεπτών, προσεγγίζοντας τις 540.000.
Η αλήθεια είναι ότι ο διπλασιασμός της τιμής των εισιτηρίων έχει βοηθήσει στο να εκτοξευτούν τα έσοδα (από 56,5 εκατ. ευρώ το 2015 σε 88,1 εκατ. ευρώ το 2016), όμως το πρώτο εξάμηνο του 2017 σημειώθηκε σημαντική άνοδος των επισκεπτών και κατά 21% των εισπράξεων.
Με βάση τα δεδομένα από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το δεύτερο μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα μετά της Ακρόπολης, οι αυξήσεις αυτές φέρονται να επιταχύνθηκαν σημαντικά κατά την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, στηρίζοντας τις εκτιμήσεις πως τα έσοδα θα υπερβούν τα 100 εκατ. φέτος. Όμως, τα χρήματα αυτά, όπως προκύπτει, με δυσκολία αρκούν για να καλύψουν τα έξοδα των μουσείων και των χώρων, πόσο μάλλον να αναβαθμίσουν τις προσφερόμενες υπηρεσίες και να χρηματοδοτήσουν συνολικό επανασχεδιασμό της στρατηγικής τοποθέτησης του πολιτισμού σε σχέση με τον τουρισμό εν γένει.
Και όμως, το πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο στην έρευνα πιθανών ταξιδιωτών ειδικά από αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Βρετανία. Οι αναζητήσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν αυξηθεί κατά 45% από το 2010. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα, το 35% των τουριστικών αναζητήσεων σχετίζεται με πολιτιστικά αξιοθέατα, μουσική, τέχνες, φεστιβάλ, ιστορικά μνημεία, αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Όμως, το διαθέσιμο περιεχόμενο για την Ελλάδα δεν μοιάζει επαρκές ούτε σε ποσότητα, ούτε σε βάθος, ούτε σε ποιότητα.
Με πληροφορίες από Καθημερινή