ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Βασικός υπαίτιος τα κινητά τηλέφωνα για τα τροχαία στην Ελλάδα - Σε ποσοστό 95% οφείλονται στον οδηγό

Βασικός υπαίτιος τα κινητά τηλέφωνα για τα τροχαία στην Ελλάδα - Σε ποσοστό 95% οφείλονται στον οδηγό Facebook Twitter
0

Η χρήση των κινητών τηλεφώνων και smartphones από τους οδηγούς, αναδεικνύεται σε έναν τους βασικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων.

Σύμφωνα με έρευνα για την οδική ασφάλεια που παρουσιάστηκε σε σημερινή ημερίδα της HELLASTRON, του φορέα που έχουν συγκροτήσει όλες οι εταιρίες αυτοκινητοδρόμων με διόδια, ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών (περίπου 15% των οδηγών ΙΧ και 30% των οδηγών φορτηγών) χρησιμοποιούν τα κινητά χωρίς bluetooth, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μιλούν, στέλνουν μηνύματα, σερφάρουν στο Ίντερνετ κλπ. Μεγάλη πληγή ωστόσο παραμένει η παραβίαση του ορίου ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες.

Επτά στα δέκα οχήματα (ΙΧ, φορτηγά αλλά και λεωφορεία) που κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες. Εκτός σηράγγων τα ποσοστά αυτα είναι 3 στα 10 για τα ΙΧ και 2 στα 10 για τα φορτηγά. Συνολικά πάνω από το 20%, που σε ορισμένες φορές φτάνει και το 50%, παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.

Αναφορικά με τη χρήση ζωνών ασφαλείας η έρευνα έδειξε ότι μόνον το 1/3 των οδηγών τις χρησιμοποιεί, ενώ το ποσοστό των επαγγελματιών οδηγών που δεν χρησιμοποιεί ζώνη φτάνει το 30 με 39%. Απελπιστικά είναι τα στοιχεία για όσους επιβάτες χρησιμοποιούν ζώνες στα πίσω καθίσματα, ενώ συντριπτικά αρνητικά είναι και τα στοιχεία για τη χρήση των παιδικών καθισμάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασε για λογαριασμό της HELLASTRON ο διευθυντής λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού, Κώστας Παπανδρέου, το ποσοστό των δικυκλιστών που δεν φορούν κράνος ανέρχεται στο 5%, ενώ ο ένας στους πέντε από αυτούς δηλώνουν ότι το έχουν μαζί τους αλλά δεν το φορούν. Επίσης, ένας στους πέντε συνεπιβάτες δεν φορούν κράνος.

Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριος Οικονόμου, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ανάμεσα στις χώρες τις ΕΕ. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου τα πιο πολλά τροχαία προκαλούνται από οδηγούς ηλικίας 17 έως 35 ετών. 

Από την πλευρά του ο Σπύρος Λάσκος, διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, υπογράμμισε ότι σε ποσοστό 95% τα τροχαία οφείλονται στον οδηγό, το 2% στο όχημα και το 3% στο δρόμο, συμπληρώνοντας ότι ο ίδιος εκτιμά πως οι γυναίκες είναι άριστες οδηγοί σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεται.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καταγγελίες πολιτών για την Υποβάθμιση του Λόφου Φιλοπάππου από τον δήμο Αθηναίων

Ελλάδα / Καταγγελίες πολιτών για την υποβάθμιση του Λόφου Φιλοπάππου από τον δήμο Αθηναίων

Τα προβλήματα που αναδεικνύουν οι κάτοικοι περιλαμβάνουν τη λανθασμένη διαχείριση του νερού, ανορθόδοξες τεχνικές κλαδέματος και άλλες πρακτικές που πλήττουν το ήδη ευάλωτο οικοσύστημα
LIFO NEWSROOM
Κλέων Γρηγοριάδης κατά Ζωής Κωνσταντοπούλου: Τα κανάλια την παίζουν όλη μέρα ως «φασαριόζα και τσαμπουκαλού»

Ελλάδα / Κλέων Γρηγοριάδης κατά Ζωής Κωνσταντοπούλου: Τα κανάλια την παίζουν όλη μέρα ως «φασαριόζα και τσαμπουκαλού»

Επίθεση εναντίον της προέδρου της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωής Κωνσταντοπούλου, εξαπολύει μέσω του Χ, ο πρώην βουλευτής του ΜεΡΑ25, Κλέων Γρηγοριάδης
LIFO NEWSROOM
Νέα Ιωνία: ΕΔΕ μετά το περιστατικό bullying κατά 12χρονου - Τον έκλεισαν σε φρεάτιο

Ελλάδα / Νέα Ιωνία: Πέταξαν 5ευρω για να μπει ο 12χρονος στο φρεάτιο και τον έκλεισαν μέσα

ΕΔΕ μετά το περιστατικό bullying - Υπάρχει η δυνατότητα οι εν λόγω μαθητές να μετακινηθούν ξεχωριστά σε σχολεία, εκτός του δήμου στον οποίο φοιτούσαν, υπενθυμίζει το υπουργείου Παιδείας
LIFO NEWSROOM