Επικίνδυνοι όταν οδηγούν οι Έλληνες- Τι δείχνει έρευνα

Έρευνα για τους Έλληνες οδηγούς: Επικίνδυνοι όταν παίρνουν το αυτοκίνητο  Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Κινητό, καβγάδες και παραβάσεις είναι το τρίπτυχο του Έλληνα οδηγού στο τιμόνι του αυτοκινήτου σύμφωνα με έρευνα του ευρωβαρόμετρου. 

H έρευνα του ευρωβαρόμετρου του 2023 αναφέρεται στις χρόνιες παθογένειες των Ελλήνων οδηγών και στις κακές οδηγικές τους συνήθειες όταν κινούνται με το αυτοκίνητό τους. Επιπλέον προκαλεί ανησυχία το ποσοστό των Ελλήνων οδηγών που αναγνωρίζει ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ παράλληλα ένα 15% παραδέχεται ακόμη και ότι έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. 

Οι Έλληνες οδηγούν και χρησιμοποιούν το κινητό  

Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που ανέδειξε η έρευνα του ευρωβαρόμετρου του 2023, είναι πως ένα ποσοστό της τάξης του 76% των Ελλήνων οδηγών μιλάει στο τηλέφωνο και συνολικά το 84% χρησιμοποιεί το smartphone κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Η έρευνα επισημαίνει πως οι Έλληνες οδηγοί όχι μόνο μιλούν στο κινητό τηλέφωνο, αλλά συμμετέχουν ακόμη και σε βίντεο εν κινήσει. Η χρήση του bluetooth είναι γενικευμένη και η επικινδυνότητά της υποτιμάται καθώς το 58% των Ελλήνων οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Επικίνδυνοι οι Έλληνες όταν παίρνουν το αυτοκίνητο 

Η έρευνα έγινε από το ίδρυμα Fondation VINCI Autoroutes και διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες.

Αυτή μάλιστα έδειξε ότι το 92% των Ελλήνων οδηγών θεωρεί ότι οι άλλοι οδηγοί είναι επικίνδυνοι, ενώ παράλληλα 8 στους 10 υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας.

Εντύπωση προκαλεί το 9% των Ελλήνων οδηγών που παραδέχεται ότι οδηγεί σε κατάσταση μέθης, ενώ το 15% έχει προκαλέσει ατύχημα εξαιτίας της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Επίσης, ένας στους δέκα οδηγούς έχει οδηγήσει έχοντας καπνίσει κάνναβη ή έχει χρησιμοποιήσει άλλες ναρκωτικές ουσίες. Όσον αφορά στην υπνηλία κατά την διάρκεια οδήγησης το 26% των Ελλήνων οδηγών επιβεβαιώνει ότι έχει αποκοιμηθεί έστω και για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι, ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί ή παραλίγο να είχε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.

Έλληνες οδηγοί: Καβγατζήδες που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας 

Από την άλλη οι Έλληνες οδηγοί είναι ευέξαπτοι στους ελληνικούς δρόμους με το 63% να παραδέχεται ότι διαπληκτίζεται με τους άλλους οδηγούς, το 60% κορνάρει άσκοπα, το 24% κατεβαίνει από το αυτοκίνητο για να διαπληκτιστεί και το 86% έχει φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά άλλων οδηγών.

Όσον αφορά τα όρια ταχύτητας, 8 στους 10 Έλληνες οδηγούς υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, ενώ το 44% δεν φορά ζώνη ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τέλος, σχεδόν 6 στους 10 Έλληνες οδηγούς δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας και έχουν την τάση να κολλούν το προπορευόμενο όχημα.

«Τα ευρήματα του φετινού ευρωβαρόμετρου οδικής ασφάλειας επαναφέρουν κρίσιμα ζητήματα ασφαλούς οδήγησης και αναδεικνύουν νέους κινδύνους, όπως η σταθερά αυξανόμενη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών κατά την οδήγηση. Το συμπέρασμα είναι ότι όλοι οι δρώντες στο πεδίο της οδικής ασφάλειας, οφείλουμε να ανανεώσουμε τη δέσμευση και τις γνώσεις μας, υπηρετώντας τη ζωή και την ακεραιότητα των χρηστών του δρόμου», αναφέρει μεταξύ άλλων ο διευθυντής Ελλάδος Vinci Concessions και μέλος του Δ.Σ. του Ιδρύματος Vinci Autoroutes, Παναγιώτης Παπανικόλας.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM