ΚΙΝΗΣΗ

Έρευνες για υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρήτη - Δεκάδες περιοχές έχουν εντοπιστεί

Έρευνες για υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρήτη - Δεκάδες περιοχές έχουν εντοπιστεί Facebook Twitter
0

Δεκάδες περιοχές σε Ιόνιο και Κρήτη παρουσιάστηκαν στον χάρτη ερευνών για υδρογονάνθρακες, από τον πρόεδρο της Ελληνική Εταιρείας Υδρογονανθράκων, Γιάννη Μπασιά. 

Ειδικότερα, περισσότερες από 30 περιοχές - στόχους για έρευνες υδρογονανθράκων έχουν εντοπιστεί στο Ιόνιο και τη θαλάσσια περιοχή δυτικά και νότια της Κρήτης από τις μέχρι στιγμής έρευνες σε «οικόπεδα» που έχουν παραχωρηθεί ή είναι υπό παραχώρηση.

Έρευνες για υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρήτη - Δεκάδες περιοχές έχουν εντοπιστεί Facebook Twitter

Ο χάρτης με τα «οικόπεδα» και τις περιοχές - στόχους παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Γιάννη Μπασιά σε ημερίδα για την ενέργεια στην Ανατολική Μεσόγειο την Τρίτη, ημέρα που συζητείτο στη Βουλή η κύρωση των συμβάσεων μίσθωσης για την παραχώρηση των δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων σε τέσσερις θαλάσσιες περιοχές σε Κρήτη και Ιόνιο.

Συζήτηση κατά την οποία ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σημείωσε ότι «η χώρα μπήκε με καθυστέρηση και σε αυτόν τον τομέα» και πρόσθεσε «δεν είναι η προοπτική της χώρας να κάνει για πάντα εξορύξεις όταν η πολιτική της Ευρώπης πάει προς την άλλη κατεύθυνση, αλλά δεν είναι και η πολιτική της χώρας να βλέπουμε την Τουρκία να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Κύπρο να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Αίγυπτο να κάνει εξορύξεις, να βλέπουμε την Ιταλία να κάνει εξορύξεις και εμείς να μην το κάνουμε».

Οι θαλάσσιες περιοχές που παραχωρούνται με τις τέσσερις συμβάσεις που κυρώθηκαν από τη Βουλή είναι «Νοτιοδυτικά Κρήτης» και «Δυτικά Κρήτης» που παραχωρούνται στην κοινοπραξία Total, ExxonMobil και Ελληνικά Πετρέλαια, τη θαλάσσια περιοχή «Ιόνιο» που παραχωρείται στην κοινοπραξία Repsol - Ελληνικά Πετρέλαια και τη θαλάσσια περιοχή «Περιοχή 10 Ιόνιο Πέλαγος» (Κόλπος Κυπαρισσίας) που παραχωρείται στα ΕΛΠΕ.

Έρευνες για υδρογονάνθρακες σε Ιόνιο και Κρήτη - Δεκάδες περιοχές έχουν εντοπιστεί Facebook Twitter

Από τον χάρτη της ΕΔΕΥ προκύπτει ότι οι στόχοι δεν περιορίζονται στις περιοχές που έχουν παραχωρηθεί αλλά εκτείνονται και στα «οικόπεδα» που είναι διαθέσιμα για παραχώρηση. Τα γεωλογικά στοιχεία των οικοπέδων αυτών, στο κεντρικό Ιόνιο και νότια της Κρήτης παρουσιάζονται τους τελευταίους μήνες από την ΕΔΕΥ στη διεθνή αγορά και κατά τις πληροφορίες από την Αρχή έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον διεθνών πετρελαϊκών εταιριών.

Σε σχέση με την περιοχή δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης, από την ΕΔΕΥ τονίζεται ότι οι πιθανοί στόχοι βρίσκονται σε πετρώματα θαμμένα βαθιά κάτω από τον βυθό της θάλασσας, ενώ τα θαλάσσια βάθη ξεπερνούν κατά πολύ τα 1.500 μέτρα. Ο μέσος όρος βάθους νερού σε αυτές τις περιοχές ξεπερνάει τα 2.500 μέτρα και σε πολλές περιπτώσεις είναι γύρω στα 3.500 μέτρα. Η τεχνολογία για γεωτρήσεις σε τόσο μεγάλα θαλάσσια βάθη προβλέπεται να είναι διαθέσιμη σε χρονικό ορίζοντα τριετίας οπότε και θα ληφθούν οι αποφάσεις από τις εταιρείες για την πραγματοποίηση ή μη ερευνητικών γεωτρήσεων.

«Είναι εμφανές ότι οι πετρελαϊκές κοινοπραξίες που ενδιαφέρονται για τα πιθανά ελληνικά κοιτάσματα πρωτοστατούν σε αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις», αναφέρεται σε σχετική έκθεση της ΕΔΕΥ.

Διευκρινίζεται ότι οι περιοχές που παρουσιάζουν ενδιαφέρον δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα «κρύβουν» και ποσότητες υδρογονανθράκων, κάτι που μπορεί να διαπιστωθεί μόνο με την πραγματοποίηση γεωτρήσεων. Ενθαρρυντικό είναι ωστόσο το γεγονός ότι σε γειτονικές χώρες που εμφανίζονται στον χάρτη της ΕΔΕΥ έχουν γίνει ανακαλύψεις και υπάρχει παραγωγή υδρογονανθράκων.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Ελλάδα
0

ΚΙΝΗΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Ελλάδα / Μετρό Θεσσαλονίκης: Αυτή θα είναι η τιμή του εισιτηρίου - Έρχονται μειώσεις στο εισιτήριο του ΟΑΣΘ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας ανακοίνωσε μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ώστε να ενισχυθεί η «ελκυστικότητα του νέου σύγχρονου μέσου στο επιβατικό κοινό»
LIFO NEWSROOM