Έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιριών από τη μεταφορά προσφύγων

Έσοδα εκατομμυρίων ευρώ στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιριών από τη μεταφορά προσφύγων Facebook Twitter
Nick Paleologos / SOOC
3

Χρονιά οικονομικής διάσωσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο βόρειο Αιγαίο ήταν το 2015 χάρη στη μεταφορά από τα νησιά στην Αττική και στη βόρειο Ελλάδα εκατοντάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών που αποβιβάστηκαν από τις απέναντι μικρασιατικές ακτές.


Πολλά εκατομμύρια ευρώ συνέρρευσαν στα ταμεία των εταιρειών αυτών, από συμβάσεις ναύλωσης πλοίων για τη μεταφορά με το κράτος, αλλά και με τα εισιτήρια που οι μετανάστες και οι πρόσφυγες πλήρωναν για τη μεταφορά τους τόσο με τα ναυλωμένα πλοία όσο και με τα πλοία της γραμμής.


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας που δημοσιοποίησε η εφημερίδα της Μυτιλήνης «Εμπρός», η αυξημένη επιβατική κίνηση στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη καταγράφηκε από την αρχή ακόμα του 2015. Έτσι οι 86.006 επιβάτες του πρώτου τριμήνου του 2014, έγιναν 115.078 για την ίδια περίοδο του 2015. Το δεύτερο τρίμηνο του 2014, οι επιβάτες της γραμμής ήταν 182.809 όταν την ίδια περίοδο του 2015, ανήλθαν σε 285.082 (αύξηση πάνω από 100.000 άτομα). Τα δύο πρώτα τρίμηνα του έτους, η μεταφορά των προσφύγων διεξαγόταν πάντως χωρίς να έχει γίνει αισθητό το προσφυγικό κύμα στους κατοίκους των νησιών.


Το τρίτο τρίμηνο του 2015, ήταν η περίοδος που κορυφώθηκαν οι ροές των προσφύγων προς τη Λέσβο. Το ίδιο διάστημα, οι πρόσφυγες που μεταφέρθηκαν στον Πειραιά, ανήλθαν σε 486.963 άτομα. Ένα χρόνο νωρίτερα, το τρίτο τρίμηνο του 2014, οι επιβάτες της γραμμής ήταν 250.651 άτομα. Από τον Οκτώβριο ως το Δεκέμβριο του 2015, οι Έλληνες επιβάτες στα πλοία της ακτοπλοΐας, στη γραμμή Πειραιάς- Χίος- Μυτιλήνη, ήταν ελάχιστοι. Όμως η αμείωτη ένταση της ροής προσφύγων είχε ως αποτέλεσμα να μεταφερθούν στον Πειραιά ακτοπλοϊκώς 453.002 επιβάτες, όταν την ίδια περίοδο του 2014, οι επιβάτες ήταν μόλις 149.693.


Πολύ σημαντικός ήταν επίσης ο αριθμός των προσφύγων που μεταφέρθηκαν με τα πλοία της ακτοπλοΐας από τη Μυτιλήνη στην Καβάλα. Επίσης ένας σημαντικός αριθμός προσφύγων έφυγε από τη Λέσβο με το «Νήσος Ρόδος», το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο που ξεκινούσε από τον Πειραιά, περνούσε από Ικαρία, Σάμο, Χίο κι έφθανε ως τη Λέσβο. Οι παραπάνω αριθμοί δεν αφορούν τον αριθμό των μεταναστών και των προσφύγων που μεταφέρθηκαν στον Πειραιά και στην Καβάλα με ναυλωμένα πλοία.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

Ελλάδα / Συλλαλητήριο συνταξιούχων στην Αθήνα για «αξιοπρεπή διαβίωση με επαρκείς συντάξεις»

«Δώστε πίσω τα κλεμμένα», «Μ’ αγώνες έχει γίνει η ασφάλιση, δεν είναι για παζάρια και για διάλυση», είναι, μερικά από τα συνθήματα που ακούστηκαν από τους συνταξιούχους
LIFO NEWSROOM
ΣτΕ: Αντισυνταγματικό το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές – Παραπέμπεται στην Ολομέλεια

Ελλάδα / ΣτΕ: Στην Ολομέλεια το Προεδρικό Διάταγμα για τις καλλιτεχνικές σχολές - Ποιες διατάξεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές

Το Γ΄ Τμήμα του ΣτΕ αποφάνθηκε ότι «οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
LIFO NEWSROOM
maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Ελλάδα / maps.ktimatologio.gr: Ποιοι οφείλουν να δηλώσουν το ακίνητό τους στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου

Πώς μπορεί κάθε πολίτης να δει εάν το ακίνητό του οφείλει να δηλωθεί στο Κτηματολόγιο μέχρι τις 30 Νοεμβρίου και να λύσει την σπαζοκεφαλιά - Πώς λειτουργεί ο χάρτης maps.ktimatologio.gr
ΧΡΥΣΑ ΓΡΙΒΑ
Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Ελλάδα / Θεσσαλονίκη: Πράσινο φως για την ανάπλαση της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ

Εκδόθηκε το Προεδρικό Διάταγμα που ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση της πολυσυζητημένης ανάπλασης στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης. Ποιες είναι οι προβλέψεις, τι θα δημιουργηθεί στον χώρο.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

σχόλια

3 σχόλια