Euroferry Olympia: «Πάγωσαν» οι έρευνες για τους αγνοούμενους – Τι είχε δείξει ο τελευταίος έλεγχος στο πλοίο

Euroferry Olympia: «Πάγωσαν» οι έρευνες για τους αγνοούμενους – Τι είχε δείξει ο τελευταίος έλεγχος στο πλοίο Facebook Twitter
0

Συνεχείς εκρήξεις ακούγονται από το πλοίο Euroferry Olympia που συνεχίζει να φλέγεται μεσοπέλαγα ενόσω 12 άτομα συνολικά έχει επιβεβαιωθεί πως αγνοούνται.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το πλοίο ρυμουλκείται σε ασφαλές αγκυροβόλιο, στα βόρεια της Κέρκυρας βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης. Την ίδια στιγμή, είναι χαρακτηριστικό ότι από το πολύ νερό που έχει πέσει στο πλοίο προκειμένου να περιοριστούν οι φλόγες, φαίνεται πως αυτό έχει πάρει κλίση. Ωστόσο, η κλίση αυτή είναι προς το παρόν ελεγχόμενη. 

Παράλληλα, οι ακραίες θερμοκρασίες που έχουν αναπτυχθεί πάνω στο πλοίο λόγω του θερμικού φορτίου της φωτιάς καθιστούν αδύνατο, όπως έγινε γνωστό, να συνεχιστούν οι επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης. Οι έρευνες της ΕΜΑΚ πάνω στο πλοίο θα μπορέσουν να συνεχισθούν μόλις πέσει η θερμοκρασία. 

Αξίζει στο μεταξύ να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δεν είναι απίθανο οι αγνοούμενοι να είναι περισσότεροι από 12 λαμβάνοντας υπόψιν τη συχνή ύπαρξη λαθρεπιβατών σε αυτά τα δρομολόγια. 

Εν τω μεταξύ, νωρίτερα σήμερα, καταθέσεις για τη φωτιά που εκδηλώθηκε στο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο κλήθηκαν να δώσουν στη Λιμενική Αρχή Κέρκυρας, ο καπετάνιος και δύο μέλη του πληρώματος κατά την χθεσινή άφιξή τους στο λιμάνι του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας.

Σύμφωνα με τις λιμενικές αρχές «είναι η τυπική διαδικασία που ακολουθείται μετά από αυτά τα συμβάντα», ενώ όπως διασαφηνίστηκε, οι καταθέσεις απεστάλησαν στον Εισαγγελέα Κέρκυρας, που με τη σειρά του έδωσε με προφορική εντολή να αφεθούν και οι τρεις ελεύθεροι.

Την ίδια στιγμή, με αφορμή την καταγγελία διασωθέντων, συγγενών αγνοουμένων αλλά οδηγών φορτηγών ότι οδηγοί παράτυπα κοιμόντουσαν μέσα σε αυτά, ειδικός που μίλησε στον ΣΚΑΪ εξηγεί πως σε κάθε φορτηγό υπάρχουν δύο οδηγοί και το εισιτήριο είναι για έναν: άρα ο δεύτερος κατά κανόνα μένει μέσα στο όχημα. Επιπλέον, ζωτικής σημασίας στοιχείο είναι ότι όταν ένα πλοίο φτάνει σε λιμάνι, το σύστημα πυρανίχνευσης κλείνει και μετά ή ξεχνούν να το ανοίξουν ή δεν το ανοίγουν γιατί υπάρχουν οδηγοί στα γκαράζ που μπορεί να καπνίζουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Παραλείψεις στον τελευταίο έλεγχο του πλοίου

Σημαντικό στοιχείο για τη διερεύνηση της υπόθεσης αποτελούν τα ευρήματα από τον τελευταίο έλεγχο που έγινε στο πλοίο στις 16 Φεβρουαρίου καθώς, όπως προκύπτει, τα εγχειρίδια του για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή


Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ, υπήρχαν ακόμη ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής, στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας ενώ στους χώρους εργασίας δε λειτουργούσε ο εξαερισμός όπως επιτάσσουν τα πρωτόκολλα.

Σημειώνεται πως η εταιρεία του πλοίου Grimaldi Lines ανέφερε πως, σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουν, η φωτιά ξεκίνησε από φορτηγό που βρισκόταν στο τρίτο κατάστρωμα και επισημαίνουν πως το πλοίο είχε δυνατότητα να φιλοξενήσει υπερδιπλάσιο κόσμο σε σχέση με τους επιβάτες που μετέφερε. Παράλληλα, υποστηρίζουν πως δεν υπήρχε κανείς στο γκαράζ καθώς αποτελεί πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM