Οι διασημότητες, οι καλλιτέχνες και οι εγχώριοι influencers που διαφημίζουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω social media μπαίνουν στο στόχαστρο των ελεγκτικών υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής ∆ηµοσίων Εσόδων.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ήδη δεκάδες γνωστοί τραγουδιστές και πρόσωπα της σόουμπιζ που έχουν προχωρήσει σε έµµεση διαφήµιση χωρίς να δηλώνουν το σχετικό εισόδηµα της αμοιβής τους στη φορολογική τους δήλωση.
H έμμεση διαφήμιση από διάσημους είναι μια πρακτική που επί σειρά ετών ανθεί στο εξωτερικό και τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.
Σύµφωνα µε πληροφορίες της «Ηµερησίας» οι ελεγκτικές υπηρεσίες έχουν ήδη καταρτίσει την πρώτη λίστα επωνύµων που έχουν εντοπιστεί να διαφημίζουν προϊόντα χωρίς να δηλώνουν αμοιβή και σύντοµα πρόκειται να προχωρήσουν σε κλήσεις για την παροχή διευκρινίσεων και ελέγχων.
Η πρακτική της διαφήμισης μέσα από Instagram και Facebook είναι τεχνικά εύκολη και συνηθισµένη και περιγράφεται από ελεγκτές που την έχουν καταγράψει στο πλαίσιο του αρχικού σταδίου του φορολογικού ελέγχου.
Οι ελεγκτές που έχουν κάνει την αρχική έρευνα έχουν διαπιστώσει ότι στα social media δεν διαφηµίζονται µόνο ρούχα, κοσμήματα ή παπούτσια, αλλά και υπηρεσίες κοµµωτικής, ταξιδιωτικά γραφεία, είδη διατροφής, πλαστικοί χειρουργοί, κέντρα αδυνατίσµατος ή ακόµη και κέντρα αισθητικής.
Οι ελεγκτές κατέγραψαν τη λίστα των επωνύµων που κάνουν χρήση της συγκεκριµένης διαφηµιστικής πρακτικής, ανέτρεξαν στις φορολογικές τους δηλώσεις προκειµένου να διαπιστώσουν αν το εισόδηµα από την προώθηση προϊόντων έχει δηλωθεί και διαπίστωσαν πως οι περισσότεροι δεν το είχαν κάνει.
Από τις ελεγκτικές Αρχές σηµειώνουν ότι από την πλευρά των ελεγχοµένων αναµένουν να διατυπωθεί το επιχείρηµα ότι δεν πρόκειται για απόκρυψη εισοδήµατος, καθώς ανταλλάσσουν τη δηµοσιότητα και την επιρροή που έχουν στους καταναλωτές µε τη λήψη χωρίς χρηµατοοικονοµικό κόστος για τους ίδιους υπηρεσιών και προϊόντων από τις διαφηµιζόµενες εταιρείες.
Ωστόσο οι αρχές υποστηρίζουν πως αυτό το επιχείρηµα δεν αντέχει κριτικής κατά τον φορολογικό έλεγχο. Οι λόγοι είναι ότι δεν πρόκειται για µια πρακτική που ασκείται περιστασιακά, αλλά τακτικά, ενώ τονίζουν ότι και η άνευ χρηµατικού ανταλλάγµατος λήψη υπηρεσιών και προϊόντων αποτελεί απλώς αµοιβή µε παροχή σε είδος και αποτελεί εισόδηµα.
Στους φορολογούµενους που θα σταλεί εντολή φορολογικού ελέγχου θα εκδοθεί πρόσκληση µε την οποία θα καλούνται να προσκοµίσουν στο ελεγκτικό κέντρο αποδεικτικά του εισοδήµατος που έχουν από τη σχετική διαφηµιστική δραστηριότητα καθώς και τις σχετικές συµβάσεις. Στη συνέχεια θα διενεργηθεί έλεγχος για να διαπιστωθεί αν δηλώνονται τα σχετικά εισοδήµατα.
Επιπλέον ο φορολογικός έλεγχος θα επεκταθεί και στις επιχειρήσεις οι οποίες εµφανίζονται να κάνουν χρήση αυτής της πρακτικής, προκειµένου να διαπιστωθεί αν εκδίδουν τα σχετικά παραστατικά. Με την ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου θα επιβληθούν πρόσθετοι φόροι και τόκοι.
Mε πληροφορίες από Hμερησία
σχόλια