Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών»

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
4

Το πώς ήταν η ζωή πριν το Instagram είναι κάτι που σε λίγα χρόνια μπορεί λίγοι να θυμούνται.

Η νέα ψηφιακή εποχή είναι εδώ και ίσως τελικά η περίφημη ρήση του Άντι Γουόρχολ πως «στο μέλλον ο καθένας θα είναι παγκοσμίως διάσημος για δεκαπέντε λεπτά» να πραγματώνεται τέλεια από τα stories και το ατέρμονο σκρολάρισμα στον κόσμο των social media.

Και κάπου εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι οι influencers, αυτοί που καταφέρνουν να κάνουν καριέρα στο διαδίκτυο έχοντας χιλιάδες ακολούθους που υποτίθεται επηρεάζουν και μπορούν να τους πείσουν να αγοράσουν κάτι. Το πόσο πετυχημένοι είναι στ' αλήθεια, είναι άλλο θέμα συζήτησης. Πάντως έρευνες και στοιχεία δείχνουν πως ένα απειροελάχιστο ποσοστό παγκοσμίως μπορεί πραγματικά να συντηρηθεί από πρόμο στους λογαριασμούς του και να μην κάνει μια κανονική δουλειά.

Αυτό που όμως πετυχαίνουν οι influencers είναι αρκετό «δωρεάν»....: δωρεάν φαγητό, ρούχα, καλέσματα σε συναυλίες και events,ταξίδια και δωρεάν διαμονή σε ξενοδοχεία.

Όμως το τελευταίο διάστημα, μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που είχαν μπει στο «παιχνίδι» της δωρεάν φιλοξενίας με αντάλλαγμα μερικά ποστς και φωτογραφίες, έχουν αρχίσει να αναθεωρούν την πολιτική τους. Δεν απορρίπτουν τελείως την τάση, αλλά πλέον έχουν απαιτήσεις και δεν πείθονται εύκολα. 

Η ελίτ του κλάδου των επιδραστικών, συνήθως δέχεται προσωπικές προσκλήσεις από μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά το τελευταίο διάστημα τα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των επιχειρήσεων, κατακλύζονται από προτάσεις για φιλοξενία σε wannabe-influencers.

Η Kate Jones, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνιών στο Dusit Thani, ένα θέρετρο πέντε αστέρων στις Μαλδίβες, δήλωσε στο The Atlantic ότι το ξενοδοχείο της λαμβάνει τουλάχιστον έξι αιτήματα ημερησίως, συνήθως μέσω άμεσου μηνύματος στο Instagram.

«Οι χρήστες μας γράφουν πως θέλουν να έρθουν στις Μαλδίβες για 10 ημέρες και πως θα κάνουν δύο ποστ στο Instagram τα οποία θα συγκεντρώσουν 2.000 likes», αναφέρει.

Όμως η Jones εξηγεί πως ακόμη και 10 διαφορετικές φωτογραφίες με μπικίνι ημερησίως στην παραλία είναι ιδανικές για εταιρεία μαγιό, αλλά όχι για ξενοδοχείο- ακόμη και αν οι ακόλουθοι είναι πολύ περισσότεροι».

Άλλοι, όπως επεσήμανε, στέλνουν αόριστα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που γράφουν «θέλω να συνεργαστώ μαζί σας», χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις. Τελικά μόνο το 10% των αιτήσεων που λαμβάνει ερευνώνται ως πιθανές συνεργασίες και πλέον από αυτές λίγες φτάνουν στην δωρεάν διαμονή.

Η λαίλαπα των influencers στα ξενοδοχεία - Πόσο αξίζει το δωρεάν και το θράσος των «επιδραστικών» Facebook Twitter
Η Bella Hadid στη Μύκονο

Κάποια ξενοδοχεία έχουν μάλιστα προχωρήσει μέχρι και σε απαγόρευση των influencers και σε συνεργασίες τέτοιου τύπου.

Οι σοβαρές επιχειρήσεις επιλέγουν ακόμη την παραδοσιακή διαφημιστική προβολή και πειραματίζονται με τα social media κάνοντας επιλεκτικές και πολύ στοχευμένες συνεργασίες με διασημότητες που πραγματικά έχουν να προσθέσουν αν όχι στις κρατήσεις τους, τουλάχιστον στο πρεστίζ τους.

Καθώς τα περισσότερα ξενοδοχεία αναγνωρίζουν την αξία της διαφήμισης στο Instagram, αντιμετωπίζουν και το πραγματικό πρόβλημα που είναι ο καθορισμός τρόπων συνεργασίας με τους πρεσβευτές ψηφιακής εποχής και η διαχείριση των αιτημάτων τους. Καμιά φορά οι απαιτήσεις είναι μεγάλες και η απόδοσή μικρή, καθώς ερασιτεχνικές συνεργασίες δεν φέρνουν αποτελέσματα.

Γνωστός pr, manager ξενοδοχείων στο Μπαλί, λέει επίσης πως υπάρχει καταιγισμός μηνυμάτων από ερασιτέχνες που προσεγγίζουν μαζικά ξενοδοχεία ελπίζοντας να πετύχουν δωρεάν διακοπές. Κάποιες φορές ο αριθμός των followers είναι μάλλον αστείος για να αυτοχαρακτηρίζεται κανείς influencer, αλλά το θράσος είναι μεγάλο και ίσως κάποιοι επαγγελματίες την πατήσουν.

Τα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να ζητάνε εγγυήσεις και να ελέγχουν αυστηρά ακόμη και τα ποστς που γίνονται. Επίσης φέρονται να λένε και αρκετά «όχι» σε δωρεάν παροχές.

Οι μονάδες που θέλουν μάλιστα να συνεργαστούν με τους κορυφαίους κάνουν σχολαστική έρευνα και ελέγχουν αν οι λογαριασμοί τους έχουν όντως χιλιάδες πραγματικούς ακολούθους ή αν είναι διογκωμένοι από αγορασμένα bots, δηλαδή ψεύτικους followers. Οι περισσότεροι που στέλνουν μόνοι τους αιτήματα, ανήκουν συνήθως στην δεύτερη κατηγορία και η απάτη τους αποκαλύπτεται.

Πολιτισμός
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Διεθνή / Influencer ή τζαμπατζού; Η απροσδόκητη τροπή μιας κόντρας μεταξύ μιας «influencer» κι ενός ξενοδόχου

Η περίπτωση της influencer Elle Darby και πώς αυτή μετατρέπεται σταδιακά σε case study για τον τρόπο που μπορούν τα social media όχι μόνο να επηρεάσουν τη ζωή μας, αλλά και να αντιμετωπιστούν όπως πραγματικά τους αξίζει
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο απολογισμός του Εθνικού θεάτρου την τριετία 2022-2025

Πολιτισμός / Ο απολογισμός του Εθνικού Θεάτρου για την τριετία 2022-2025

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος παρουσίασε τον καλλιτεχνικό και οικονομικό απολογισμό της τριετίας της θητείας του λίγο πριν την ανακοίνωση του ονόματος του διαδόχου του.
LIFO NEWSROOM
Στίβεν Φράι: «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν εδώ και πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα»

Πολιτισμός / Στίβεν Φράι: «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν εδώ και πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα»

«Είμαι ικανός να νιώσω και ντροπή εξαιτίας της χώρας μου» τόνισε στην ομιλία του στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης ο διακεκριμένος Βρετανός ηθοποιός, Στίβεν Φράι
LIFO NEWSROOM
Η τελετή απονομής των International Opera Awards 2025 για πρώτη φορά στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Πολιτισμός / Η τελετή απονομής των International Opera Awards για πρώτη φορά στην Εθνική Λυρική Σκηνή

«Η μεγάλη διεθνής διοργάνωση ξεχωρίζει τα σπουδαιότερα καλλιτεχνικά επιτεύγματα στον κόσμο της λυρικής τέχνης και επιβραβεύει νεότερους αλλά και διακεκριμένους καλλιτέχνες της όπερας», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Γιώργος Κουμεντάκης
LIFO NEWSROOM
GRAIL AWARDS 2025:Βραβεία και 29 Έπαινοι στη 2η διοργάνωση των Ελληνικών Βραβείων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικών Χώρων και Φωτισμού

Πολιτισμός / GRAIL AWARDS 2025:Βραβεία και 29 Έπαινοι στη 2η διοργάνωση των Ελληνικών Βραβείων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικών Χώρων και Φωτισμού

Ο θεσμός των Βραβείων Αρχιτεκτονικής, Εσωτερικών Χώρων και Φωτισμού GRAIL, ένωσε την εγχώρια δημιουργική σκηνή, στοχεύοντας σταθερά και σθεναρά, στην εξωστρέφεια της ελληνικής αρχιτεκτονικής εντός και εκτός
LIFO NEWSROOM
Γάτες, αμβλώσεις και εφιαλτικά σαββατοκύριακα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Γάτες, αμβλώσεις και εφιαλτικά Σαββατοκύριακα από αύριο στους κινηματογράφους

Ένας μεγάλος αριθμός νέων ταινιών κυκλοφορεί στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα, με την παράσταση να κλέβουν το πραγματικά υπέροχο και οσκαρικό animation «Flow» και το σκληρό, δύσθυμο, μα απαραίτητο «April» της Λέα Κουλουμπεγκασβίλι.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ