Χιλιάδες μηχανές και βάρκες που κατασχέθηκαν μετά από μεταφορά προσφύγων σκουριάζουν σε αποθήκες

Χιλιάδες μηχανές και βάρκες που κατασχέθηκαν μετά από μεταφορά προσφύγων σκουριάζουν σε αποθήκες Facebook Twitter
Nikos Libertas / SOOC
0

Τεράστιος είναι ο αριθμός των λέμβων και των εξωλέμβιων μηχανών που έφεραν τα τελευταία δύο χρόνια εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες στα νησιά του βορείου Αιγαίου και οι οποίες σαπίζουν σε αποθήκες μεσεγγυούχων.

 

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία των λιμεναρχείων του βορείου Αιγαίου, ο συνολικός αριθμός των εξωλέμβιων μηχανών που κατασχέθηκαν την τελευταία διετία φτάνει τις 4.000, ενώ τα κατασχεθέντα σκάφη διαφόρων τύπων φτάνουν τα 400.

 

Όσον αφορά τις φουσκωτές βάρκες, οι περισσότερες είναι ουσιαστικά άχρηστες, αφού έχουν κατασκευασθεί από ευτελή υλικά ενώ ευτελής είναι και ο τρόπος κατασκευής τους οπότε στην πλειονότητά τους οδηγήθηκαν σε χωματερές. Για τον λόγο αυτό υπάρχει και αναντιστοιχία στους αριθμούς των εξωλέμβιων που παραδόθηκαν σε μεσεγγυούχους και σκαφών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι βάρκες και οι μηχανές μετά την κατάσχεσή τους και την ενημέρωση των εισαγγελικών αρχών, αναγγέλλονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΔΔΔΥ) του υπουργείου Οικονομικών, πρώην ΟΔΔΥ, και παραδίδονται προς φύλαξη σε μεσεγγυούχους, οι οποίοι τις έχουν σε αποθήκες ή ακόμα και σε υπαίθριους χώρους, που σημαίνει ότι όλο αυτό το διάστημα απαξιώνονται.

 

Ο ΟΔΔΥ θα έπρεπε να προχωρήσει σε πλειστηριασμό όλου αυτού του υλικού και στην πώληση του, αφού παρέλθει εξάμηνο από την κατάσχεσή του, τα τελευταία όμως χρόνια είναι πολύ μικρός ο αριθμός των υλικών που πλειστηριάσθηκαν.

 

Ας σημειωθεί επίσης ένα πρόβλημα στη χρήση όλου αυτού του υλικού: τα σκάφη και οι εξωλέμβιες μηχανές δεν φέρουν τον χαρακτηρισμό CE, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα. Σε μια τέτοια περίπτωση η απόκτησή τους μέσω πλειστηριασμού από την ΔΔΔΥ έχει νόημα μόνον αν πρόκειται να εξαχθούν σε τρίτες χώρες ή ο ενδιαφερόμενος προβεί στην πιστοποίησή τους μετά την απόκτησή τους, προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους εντός Ελλάδας, πράγμα πολύ δύσκολο.

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα μέτρα μετά την έκτακτη σύσκεψη - Κλειστά σχολεία και ακύρωση εκδηλώσεων

Ελλάδα / Σεισμοί στη Σαντορίνη: Τα μέτρα μετά την έκτακτη σύσκεψη - Κλειστά σχολεία και ακύρωση εκδηλώσεων

Το τελευταίο 24ωρο έχουν καταγραφεί δεκάδες σεισμικές δονήσεις στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Σαντορίνης και Αμοργού, με τον ισχυρότερο σεισμό, μεγέθους 4,3 Ρίχτερ, να σημειώνεται το μεσημέρι του Σαββάτου ανοιχτά της Ανάφης
LIFO NEWSROOM
Κακοποίηση 3χρονου: Σε ειδικό χώρο κράτησης η μητέρα του – Δίπλα στη Ρούλα Πισπιρίγκου

Ελλάδα / Κακοποίηση 3χρονου: Σε ειδικό χώρο κράτησης η μητέρα του – Δίπλα στη Ρούλα Πισπιρίγκου

Ο 3χρονος Άγγελος εξακολουθεί να νοσηλεύεται σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση στη ΜΕΘ Παίδων του ΠΑΓΝΗ, με τους γιατρούς να εκφράζουν απαισιοδοξία για την έκβαση της κατάστασής του
LIFO NEWSROOM
Δολοφονία τοπογράφου: Βίντεο ντοκουμέντο με τους συλληφθέντες να αποχωρούν από το κρησφύγετο

Ελλάδα / Δολοφονία τοπογράφου: Βίντεο ντοκουμέντο με τους συλληφθέντες να αποχωρούν από το κρησφύγετο

Το υλικό δείχνει τη στιγμή που ο εκτελεστής του τοπογράφου και ο συνεργός του εισέρχονται σε γκαράζ, ο ένας με αυτοκίνητο και ο άλλος με το σκούτερ που χρησιμοποιήθηκε στην επίθεση
LIFO NEWSROOM
Τέμπη: Πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση – Ευθύνες σε Hellenic Train και ΟΣΕ

Ελλάδα / Τέμπη: Πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση – Ευθύνες σε Hellenic Train και ΟΣΕ

Η δικαστική απόφαση αναγνωρίζει επίσης ευθύνη στον σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό, καθώς οι κινήσεις τους, σύμφωνα με την απόφαση, παραβίασαν τον γενικό κανονισμό κίνησης του ΟΣΕ
LIFO NEWSROOM