Τεράστιος είναι ο αριθμός των λέμβων και των εξωλέμβιων μηχανών που έφεραν τα τελευταία δύο χρόνια εκατοντάδες χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες στα νησιά του βορείου Αιγαίου και οι οποίες σαπίζουν σε αποθήκες μεσεγγυούχων.
Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία των λιμεναρχείων του βορείου Αιγαίου, ο συνολικός αριθμός των εξωλέμβιων μηχανών που κατασχέθηκαν την τελευταία διετία φτάνει τις 4.000, ενώ τα κατασχεθέντα σκάφη διαφόρων τύπων φτάνουν τα 400.
Όσον αφορά τις φουσκωτές βάρκες, οι περισσότερες είναι ουσιαστικά άχρηστες, αφού έχουν κατασκευασθεί από ευτελή υλικά ενώ ευτελής είναι και ο τρόπος κατασκευής τους οπότε στην πλειονότητά τους οδηγήθηκαν σε χωματερές. Για τον λόγο αυτό υπάρχει και αναντιστοιχία στους αριθμούς των εξωλέμβιων που παραδόθηκαν σε μεσεγγυούχους και σκαφών. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι βάρκες και οι μηχανές μετά την κατάσχεσή τους και την ενημέρωση των εισαγγελικών αρχών, αναγγέλλονται στη Διεύθυνση Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (ΔΔΔΥ) του υπουργείου Οικονομικών, πρώην ΟΔΔΥ, και παραδίδονται προς φύλαξη σε μεσεγγυούχους, οι οποίοι τις έχουν σε αποθήκες ή ακόμα και σε υπαίθριους χώρους, που σημαίνει ότι όλο αυτό το διάστημα απαξιώνονται.
Ο ΟΔΔΥ θα έπρεπε να προχωρήσει σε πλειστηριασμό όλου αυτού του υλικού και στην πώληση του, αφού παρέλθει εξάμηνο από την κατάσχεσή του, τα τελευταία όμως χρόνια είναι πολύ μικρός ο αριθμός των υλικών που πλειστηριάσθηκαν.
Ας σημειωθεί επίσης ένα πρόβλημα στη χρήση όλου αυτού του υλικού: τα σκάφη και οι εξωλέμβιες μηχανές δεν φέρουν τον χαρακτηρισμό CE, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα. Σε μια τέτοια περίπτωση η απόκτησή τους μέσω πλειστηριασμού από την ΔΔΔΥ έχει νόημα μόνον αν πρόκειται να εξαχθούν σε τρίτες χώρες ή ο ενδιαφερόμενος προβεί στην πιστοποίησή τους μετά την απόκτησή τους, προκειμένου να είναι δυνατή η χρήση τους εντός Ελλάδας, πράγμα πολύ δύσκολο.