Εικοσιτετράωρη απεργία στις γραμμές 2 και 3 του μετρό κήρυξε για την Πέμπτη, 26 Οκτωβρίου, το επιχειρησιακό σωματείο της ΣΤΑ.ΣΥ (ΣΕΛΜΑ), αντιστεκόμενο, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, «στο χάος που οδηγεί τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας η επικείμενη ιδιωτικοποίηση με την ένταξη τους στο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων».
Αν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας έχουν εκφράσει τη στήριξή τους στη μετάβαση στη νέα εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, σημειώνουν ότι με την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη για άμεση κατάργηση της χάρτινης μηνιαίας κάρτας στις αρχές Οκτωβρίου και την αντικατάσταση της από «έξυπνη» κάρτα μέσα σε έναν μήνα έχει δημιουργηθεί χάος.
Σημειώνεται ότι δεν πρόκειται για το ίδιο σωματείο που στις αρχές Οκτωβρίου αποφάσισε «αναστολή» έκδοσης προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια του παλαιού ΗΣΑΠ. Εκείνο το μπλόκο των εργαζομένων στη διαδικασία υιοθέτησης του «έξυπνου» συστήματος συλλογής κομίστρου εξώθησε στην απόφαση άμεσης εφαρμογής, αλλά και πειθαρχικών ποινών για όποιον εργαζόμενο παρεμπόδιζε τη διαδικασία.
«Το χάος αυτό που εκτός από τους εργαζόμενους το βιώνουν πλέον και οι εκατοντάδες χιλιάδες επιβατών που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το βιώνουν καθημερινά στις ατέλειωτες ώρες αναμονής στημένοι στις τεράστιες ουρές μπροστά από τα εκδοτήρια για την έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας απεριορίστων διαδρομών, από εργαζόμενους στα πρόθυρα κατάρρευσης από την ένταση των ατελείωτων ωρών εργασίας χωρίς κανένα διάλειμμα», αναφέρεται στην ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας.
Μάλιστα, οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι καμιά από τις προτάσεις τους για ομαλή μετάβαση δεν έχει ληφθεί υπόψη, καθώς και ότι «την απαράδεκτη κατάσταση την έχει δημιουργήσει η αυταρχική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών προκειμένου να τηρήσει τις χρονικές δεσμεύσεις της στους μελλοντικούς αγοραστές. Αυτά που συμβαίνουν τώρα δεν θα είναι προσωρινά».
Όπως υποστηρίζει το Σωματείο, η χαοτική κατάσταση δεν περιορίζεται στα εκδοτήρια, αλλά αποκτά μόνιμα χαρακτηριστικά σε όλες τις υπηρεσίες του δικτύου και στην τεχνική βάση με ελλείψεις ανταλλακτικών και βασικών μέσων για την ομαλή λειτουργία και συντήρηση του δικτύου. «Συνυπολογίζοντας και την τεράστια έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού δημιουργείτε ένα εκρηκτικό μείγμα το οποίο εξυπηρετεί την μεθοδευμένη απαξίωση των δομών και των υποδομών των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών», καταλήγει.