Σχεδόν 26.000 κλήσεις μέσα σε λίγες ώρες δέχθηκε το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης, καταγράφοντας ιστορικό ρεκόρ τηλεφωνημάτων.
Στις 23 Μαρτίου, ημέρα που τέθηκαν σε εφαρμογή τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω του κορωνοϊού, το γνωστό «100», που δέχεται συνήθως 6.000 με 7.000 κλήσεις ημερησίως, βομβαρδίστηκε μέσα σε λίγες ώρες από εκατοντάδες χιλιάδες τηλεφωνήματα πολιτών στο νομό Αττικής, οι οποίοι ζητούσαν σχετικές διευκρινίσεις.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με επίσημα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει Καθημερινή, από τις 5 τα ξημερώματα της 23ης Μαρτίου και μέσα σε διάστημα 24 ωρών, το τηλεφωνικό κέντρο της Άμεσης Δράσης, δέχθηκε συνολικά 25.780 κλήσεις από πολίτες που έκανα ερωτήσεις όπως «Πώς συμπληρώνεται το έντυπο», «τι νούμερο πρέπει να βάλω για να επισκεφθώ τον γιατρό», «πώς μπορώ να πάω στα μελίσσια μου στον Ωρωπό».
Τα πρώτα σημάδια ανησυχίας καταγράφηκαν στις 10 Μαρτίου, όταν η κυβέρνηση αποφάσισε να κλείσει τα σχολεία, με τις κλήσεις να αγγίζουν περίπου τις 10.000. Το κλείσιμο εμπορικών κέντρων, καφέ και εστιατορίων, που ανακοινώθηκε τρεις ημέρες αργότερα αύξησε τον ημερήσιο αριθμό κλήσεων σε 12.405, με κάποιους να ρωτούν να μπορούν να λειτουργήσουν την επιχείρησή τους και άλλους να προχωρούν σε καταγγελίες για ανοικτά καταστήματα.
Το δεύτερο κύμα μαζικών κλήσεων στο «100» σημειώθηκε στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, από πολίτες που ζητούσαν να μάθουν εάν μπορούν να ταξιδέψουν εκτός Αττικής, εάν μπορούν να επισκεφθούν σπίτια συγγενών τους, ακόμα και εάν επιτρέπεται ή εάν διώκεται από την αστυνομία το ψήσιμο. Τη Μεγάλη Δευτέρα το τηλεφωνικό κέντρο δέχθηκε 16.000 κλήσεις, τη Μεγάλη Τρίτη 17.500, ενώ το Μεγάλο Σάββατο κατέληξε να διαχειριστεί 22.857 τηλεφωνήματα πολιτών.
Η ραγδαία αύξηση των εισερχόμενων κλήσεων είχε ως αποτέλεσμα πολλά τηλεφωνήματα να μείνουν αναπάντητα. Ενδεικτικά, στις 15 Μαρτίου απαντήθηκε το 77,6% των τηλεφωνημάτων, ενώ στις 22 Μαρτίου, ημέρα που ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού της κίνησης, το ποσοστό έπεσε στο 37%.
σχόλια