Για το κυκλοφοριακό κομφούζιο που επικρατεί σε καθημερινή βάση στην Αττική τοποθετήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι το κυκλοφοριακό πρόβλημα με την αυξημένη κίνηση στην Αττική, ιδίως τις πρωινές ώρες, δεν είναι ζήτημα που μπορεί να λυθεί αποκλειστικά με ένα δημόσιο έργο.
«Μακάρι ένα δημόσιο έργο να έλυνε ξαφνικά το κυκλοφοριακό» είπε και εξήγησε ότι πρόκειται για πρόβλημα πολύπλευρο, το οποίο δεν αφορά μόνο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το υπουργείο, ωστόσο, είναι υπεύθυνο για την κατασκευή δημοσίων έργων και για την προώθηση των μεταφορών, ώστε να ενθαρρύνει τους πολίτες να επιλέγουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς αντί του ιδιωτικού τους αυτοκινήτου.
Αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση για τη μείωση της κίνησης σε κομβικούς δρόμους, όπως ο Κηφισός, ανέφερε, μεταξύ άλλων, το σχέδιο για δημιουργία κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας στην περιοχή της Φυλής, το οποίο θα μεταφέρει τις περίπου 20.000 κινήσεις μικρών επιχειρήσεων μακριά από τον άξονα του Κηφισού.
Στόχος είναι να αποσυμφορηθεί η κίνηση, αν και, όπως σημείωσε, «δεν είναι δυνατή η άμεση προσθήκη επιπλέον λωρίδων ούτε στον Κηφισό ούτε στην Αττική Οδό».
Όσο για την περιοχή του Σκαραμαγκά, ο κ. Σταϊκούρας προαναγγέλλει πλάνα που προσδοκούν την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, με υπογειοποιήσεις στον Πειραιά για ευκολότερη πρόσβαση στο λιμάνι και την επέκταση της Αττικής Οδού. Όλες αυτές οι προτάσεις αποτελούν στοχευμένες παρεμβάσεις, αλλά απαιτούν σημαντική χρηματοδότηση και προσεκτικό σχεδιασμό για να υλοποιηθούν.
950 νέα λεωφορεία στους δρόμους της Αττικής έως το καλοκαίρι του 2025
Τέλος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε στην προσθήκη 950 νέων λεωφορείων στην Αττική, μέχρι το καλοκαίρι του 2025.
Ανακοίνωσε την κυκλοφορία 270 νέων λεωφορείων στους δρόμους της Αττικής, ξεκινώντας από τα 140 ηλεκτρικά, και τόνισε ότι κάθε εβδομάδα προστίθενται κι άλλα. Ενδεικτικά, ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα φτάνουν τα πρώτα 20 από τα 100 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου μήκους 18 μέτρων, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένονται επιπλέον 100 οχήματα μέσω leasing, με συνολικό στόχο τα 400 μέχρι το τέλος του έτους και τα 950 έως το καλοκαίρι του 2025.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε, επίσης, ότι το 39% του στόλου δεν είναι προσβάσιμο για ΑμεΑ, γι’ αυτό τα παλαιότερα οχήματα θα αποσυρθούν. Προστίθεται ακόμα ένας διαγωνισμός για 700 νέα λεωφορεία, εκ των οποίων τα 200 θα είναι τρόλεϊ και 50 με καύσιμο υδρογόνου, για να εναρμονιστούν με τις νέες ευρωπαϊκές πρακτικές. Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη εξεύρεσης οδηγών, επισημαίνοντας ότι αποτελεί ακόμη μια δύσκολη άσκηση για το υπουργείο.
Με πληροφορίες από ΕΡΤ