Κορωνοϊός: Τρόφιμα και καθαριστικά αγοράζουν μαζικά οι Έλληνες - Άλμα στις πωλήσεις

Κορωνοϊός: Τρόφιμα και καθαριστικά αγοράζουν μαζικά οι Έλληνες - Άλμα στις πωλήσεις Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου.
0

Ξεκάθαρη είναι πλέον η επιρροή της εμφάνισης του κορωνοϊού στο λιανεμπόριο τροφίμων με τους Έλληνες καταναλωτές να προμηθεύονται μεγάλες ποσότητες τροφίμων αλλά και υγρών καθαριστικών και απολυμαντικών υπό τον φόβο της εξάπλωσης της πανδημίας.

Συγκρίνοντας τις συνολικές πωλήσεις της εβδομάδας πριν την Καθαρά Δευτέρα (24/02/20-01/03/20) με την αντίστοιχη περυσινή (04/03/19-10/03/19) η συνολική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των Νησιών) αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε αξία, στο +23,9%, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Nielsen.

Εξετάζοντας τις επιμέρους περιοχές της Ελλάδας το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης το παρουσίασε, όπως ήταν και αναμενόμενο η Θεσσαλονίκη, με 36,4%, καθώς εκεί εμφανίστηκε και το πρώτο κρούσμα του κορωνοϊού, ενώ ακολουθεί η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας-Θράκης με 29,4%, καθώς και η Αττική με 29,1%.

Ποια τρόφιμα και απορρυπαντικά προτιμούν

Η μέτρηση της Nielsen καταγράφει σημαντική αύξηση των πωλήσεων σε αξία σε πέντε κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα: υγρά καθαριστικά/απολυμαντικά (αύξηση 721%), μαντηλάκια και αντιβακτηριδιακά (αύξηση 709,3%), αντισηπτικά υγρά (αύξηση 495,5%), σαπούνια (αύξηση 204%) και χλωρίνη (αύξηση 85,5%).

Αντίστοιχα, στα τρόφιμα το πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι που παρουσιάζει αύξηση των πωλήσεων σε αξία 141,9% και ακολουθούν τα ζυμαρικά με αύξηση 140,1%, τα όσπρια με αύξηση 136,4%, το ρύζι με αύξηση 126,2% και το γάλα εβαπορέ με αύξηση 90,7%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τις πιο θετικές τάσεις παρουσίασαν οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα οικιακής χρήσης, καθώς και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +44,2% και 40,4% αντίστοιχα.

Τα τρόφιμα & ποτά στο σύνολό τους αναπτύχθηκαν κατά 23,9%, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν επίσης διψήφια τάση στο +15,2%, όπως επίσης και το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ), στο +17%.

Ποια προϊόντα αποθηκεύουν προληπτικά

Σημειώνεται ότι Nielsen, παρακολουθώντας συστηματικά την αγοραστική συμπεριφορά σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει ήδη καταγράψει την τάση των καταναλωτών σε πολλές χώρες του κόσμου να αποθεματοποιούν είδη προληπτικής προστασίας, όπως μάσκες προστασίας και απολυμαντικά τζελ, καθώς επίσης και βασικά προϊόντα διατροφής, όπως είναι τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, το αλεύρι, η ζάχαρη και το εμφιαλωμένο νερό.

Ταυτόχρονα οι καταναλωτές προσπαθούν να θωρακίσουν την υγεία τους αυξάνοντας τις αγορές φρέσκων φρούτων και λαχανικών, βιταμινών, καθώς και συμπληρωμάτων διατροφής.

Ειδικότερα σε χώρες όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ιταλία οι καταναλωτές φαίνεται να δημιουργούν αποθεματικά, έχοντας πλέον περισσότερο έντονο τον φόβο μιας πανδημίας, ενώ αναμένεται να επηρεαστεί θετικά και το ηλεκτρονικό εμπόριο, στα πλαίσια της προσπάθειας των καταναλωτών να ελαχιστοποιήσουν την επαφή με άλλους ανθρώπους.

Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, την περίοδο των 4 εβδομάδων μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου οι πωλήσεις των ιατρικών μασκών αυξήθηκαν σημαντικά (319% σε αξία και 378% σε τεμάχια). Οι πωλήσεις των απολυμαντικών τζελ για τα χέρια αυξήθηκαν κατά 73% την ίδια περίοδο, ωστόσο η ανάπτυξη αυτή αναμένεται να συνεχιστεί με πολλαπλάσιο ρυθμό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πύργος: Υποχώρησε κομμάτι του δρόμου και ένας 12χρονος βρέθηκε στο κενό

Ελλάδα / Πύργος: Υποχώρησε κομμάτι του δρόμου και ένας 12χρονος βρέθηκε στο κενό

«Είδα κάτω μία σχολική τσάντα και μία ομπρέλα, κοίταξα πιο καλά και είδα ένα παιδί μέσα σε μια τεράστια γούβα, προσπαθούσε να βγει και δεν μπορούσε» περιγράφει οι άνδρας που τον έβγαλε από την τρύπα
LIFO NEWSROOM
Μητέρα 3χρονου - Ηράκλειο: «Τον χτύπησα στο μπεμπιλίνο μόνο όταν πήγε να αγγίξει τις πρίζες»

Ελλάδα / Μητέρα 3χρονου - Ηράκλειο: «Τον χτύπησα στην πάνα μόνο όταν πήγε να αγγίξει τις πρίζες»

Κατηγορεί τον σύντροφό της για την κακοποίηση του παιδιού της - «Την πρώτη φορά που χτύπησε τον γιο μου, του ζήτησα με νεύρα να σταματήσει, τη δεύτερη, είπα ότι θα πάω στην αστυνομία.»
LIFO NEWSROOM