Περίπου 12.000 είναι οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, υπολογίζει το υπουργείο Παιδείας. Το Υπουργείο διαβεβαιώνει ότι η «μάχη» θα δοθεί για τις 3.000 από αυτές, αφού οι υπόλοιπες θα καλυφθούν από κονδύλια του ΕΣΠΑ και τον τακτικό προϋπολογισμό.
Η ηγεσία του υπουργείου έχει ζητήσει εδώ και δύο εβδομάδες από τις περιφερειακές διευθύνσεις να καταγράψουν με ακρίβεια τα κενά στα σχολεία. Η ολοκλήρωση της καταγραφής αναμένεται στις αρχές Σεπτεμβρίου, οπότε και θα υπάρξει πιο ακριβής εικόνα της κατάστασης.
Με βάση τις έως τώρα εκτιμήσεις, πάντως, οι κενές θέσεις είναι 6.000 στα σχολεία ειδικής αγωγής, τα ολοήμερα κ.λπ., ενώ οι υπόλοιπες 6.000 είναι λειτουργικά κενά, δηλαδή εντοπίζονται στο τυπικό σχολικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κάλυψη των πρώτων 6.000 κενών θέσεων, αναφέρουν πηγές του υπουργείου, θα γίνει στο σύνολό τους από προγράμματα του ΕΣΠΑ, τα οποία ήδη έχουν υπογραφεί. Από τις υπόλοιπες 6.000, οι 3.000 θα καλυφθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του 2015, ενώ για τις 3.000 κενές θέσεις που απομένουν έχει ζητηθεί η έγκριση σχετικού κονδυλίου από το υπουργείο Οικονομίας.
«Έχουμε ζητήσει το σχετικό κονδύλι από το υπουργείο Οικονομίας και ελπίζουμε να εγκριθεί άμεσα για να καλύψουμε τις υπόλοιπες 3.000 θέσεις» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γγ του υπουργείου Παιδείας, Δημήτρης Χασάπης, ο οποίος χειρίζεται τον φάκελο των σχολικών κενών θέσεων. Ο ίδιος παραδέχεται ότι εάν δεν εγκριθεί η σχετική δαπάνη «θα δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα».
Στις προθέσεις του υπουργείου είναι αρχικά να δοθεί το βάρος στην κάλυψη των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (νηπιαγωγεία και δημοτικά), ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση η κάλυψη θα αρχίσει από τις ειδικότητες, τα μαθήματα των οποίων εξετάζονται στις πανελλήνιες εξετάσεις (φυσικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι).
Πάντως, οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών θεωρούν ότι το υπουργείο υποτιμά τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Η ΟΛΜΕ υπολογίζει τις κενές θέσεις στις 20.000, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να παρατηρείται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου υπολογίζονται σε 15.000.
Οι περισσότερες ελλείψεις εντοπίζονται στη νησιωτική και ηπειρωτική χώρα, λόγω των τελευταίων μεταθέσεων. Μεγάλες είναι και οι ελλείψεις στις βασικές ειδικότητες (μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί, φιλόλογοι), ενώ διάσπαρτες είναι οι ελλείψεις και στις 130 ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Το πρόβλημα εντείνεται λόγω των συνταξιοδοτήσεων, οι οποίες, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, έχουν ξεπεράσει τις 50.000 τα τελευταία χρόνια, αλλά και λόγω των υπηρεσιακών μεταβολών εκπαιδευτικών (αποσπάσεις σε διοικητικές θέσεις κ.λπ.).
Η απόκλιση στις εκτιμήσεις για τις κενές θέσεις (το υπουργείο εκτιμά ότι είναι 12.000 και η ΟΛΜΕ έως και 25.000) οφείλεται, εν μέρει, στο γεγονός ότι ο υπολογισμός από το υπουργείο γίνεται με βάση τις ώρες πλήρους απασχόλησης των εκπαιδευτικών και όχι με βάση τις ώρες που υπολείπονται εάν αφαιρεθούν οι ώρες απασχόλησης σε διάφορα άλλα καθήκοντα (π.χ. εάν ένας εκπαιδευτικός ορισθεί υπεύθυνος βιβλιοθήκης αφαιρούνται τέσσερις ώρες από το σύνολο των ωρών που υποχρεούται να διδάσκει κάθε βδομάδα).
Σχετικούς πίνακες με τα κενά στα σχολεία αναμένεται να δώσουν στη δημοσιότητα την επόμενη εβδομάδα και οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των καθηγητών.
σχόλια