Κύμα αντιδράσεων έχουν προκαλέσει από χθες οι καταγγελίες δύο στρατιωτών στον Βόλο, σύμφωνα με τους οποίους οι υπεύθυνοι γνωστού καφέ-μπαρ της πόλης δεν τους επέτρεψαν την είσοδο επειδή ήταν «κακής ποιότητας πελάτες».
«Μας διώξανε γιατί, λέει, είμαστε κακής ποιότητας πελάτες επειδή είμαστε φαντάροι», λέει στον φακό ο ένας από τους δύο στρατιώτες. «Για γέλια, δεν ξαναπατάμε - τραγικό», σχολιάζουν στο βίντεο - καταγγελία που έγινε viral στο Facebook μετά την χθεσινή ανάρτησή.
Σε δημόσια απάντησή στην επίσημη σελίδα του Facebook, το "Entra cafe & cocktail bar" διαψεύδει τους ισχυρισμούς των δύο στρατιωτών, υποστηρίζοντας από την πλευρά του πως υπεύθυνος του καταστήματος «προέβη σε μια σύσταση σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του δεδομένου ότι υπήρχαν κρατήσεις για συγκεκριμένη εκδήλωση».
Μάλιστα καλεί τους θιγόμενους να επιστρέψουν στο κατάστημα ώστε να συζητήσουν το περιστατικό.
Ολόκληρη η ανάρτηση - απάντηση του καφέ-μπαρ
«Σχετικά με τις αναρτήσεις όσον αφορά το θέμα που δημιουργήθηκε σχετικά με αποπομπή των φαντάρων από το μαγαζί,η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ έχει να ξεκαθαρίσει τα εξής:
1ον) ουδέποτε έδιωξε πελάτες από το κατάστημα, απεναντίας προέβη σε μια σύσταση σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία του δεδομένου ότι υπήρχαν κρατήσεις για συγκεκριμένη εκδήλωση.
2ον) στα 12 χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης θεωρούμε πως προσφέραμε απλόχερα τις υπηρεσίες μας απέναντι στους πελάτες μας,δεδομένου ότι τους θεωρούμε όλους ισάξιους και ισότιμους.
3ον) αντιλαμβανόμαστε την οποιαδήποτε παρανόηση έχει δημιουργηθεί επι του θέματος,γι αυτό και ως δείγμα καλής θέλησης και πρόθεσης καλούμε τους θιγεντες να έρθουν από το μαγαζί έτσι ώστε να βρεθεί η λύση στο συγκεκριμένο θέμα μέσω ΔΙΑΛΟΓΟΥ
Υ.Γ επουδενί δεν ενστερνιζόμαστε χαρακτηρισμούς τύπου «ρατσιστές, σκουπίδια κτλ» δεδομένου ότι έχουμε επιδείξει όλα αυτά τα χρόνια το ποιον του χαρακτήρα μας είτε μέσω των διαπροσωπικών μας σχέσεων όσο και μέσω των επαγγελματικών».
Oι αντιδράσεις είναι μεγάλες και αυτό το περιστατικό είναι απλά ένα που καταγγέλθηκε. Όσο και αν κάποιοι έδειξαν ξαφνιασμένοι με την πρακτική της «πόρτας» στους φαντάρους είναι ένα φαινόμενο δεκαετιών που αν και μειώθηκε λόγω κρίσης σε κάποια καταστήματα, στα περισσότερα δεν έχει εξαλειφθεί.
Μια συχνή τακτική είναι το ρεζερβέ σε όλα τα τραπέζια, ακόμη και στα καφέ το μεσημέρι, ή το να μην εξυπηρετούν καθόλου και να αργούν επίτηδες να πάρουν παραγγελία σε φαντάρους για να τους δυσαρεστήσουν και αν φύγουν. Σε κάποια καταστήματα τους επιτρέπουν να καθίσουν μόνο έξω ή σε συγκεκριμένα απομονωμένα τραπέζια. Πολλοί όμως, όπως στην περίπτωση που καταγγέλλεται, το λένε ακόμη πιο ξεκάθαρα πως δεν επιθυμούν φαντάρους.
Τι προβλέπει ο νόμος
Σύμφωνα με το άρθρο 57 του Αστικού Κώδικα, «όποιος προσβάλλεται παράνομα στην προσωπικότητά του έχει δικαίωμα να απαιτήσει να αρθεί η προσβολή και να μην επαναληφθεί στο μέλλον. Αξίωση αποζημίωσης σύμφωνα με τις διατάξεις για τις αδικοπραξίες δεν αποκλείεται».
Μάλιστα το δικαστήριο μπορεί επιπλέον να καταδικάσει τον υπαίτιο να ικανοποιήσει την ηθική βλάβη αυτού που έχει προσβληθεί.
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 57 και 59 του αστικού κώδικα, προστατεύεται το δικαίωμα της προσωπικότητας, το οποίο αποτελεί ένα πλέγμα αγαθών που συνθέτουν την υπόσταση του προσώπου, με το οποίο είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένα.
Τέτοια αγαθά είναι, εκτός των άλλων, η τιμή και η υπόληψη κάθε ανθρώπου, η οποία αντικατοπτρίζεται στην αντίληψη και την εκτίμηση που έχουν οι άλλοι γι' αυτόν.
Σε περίπτωση που προσβάλλεται κάποιο από τα συγκεκριμένα αγαθά και εφόσον η προσβολή είναι παράνομη και υπαίτια, τότε το πρόσωπο που προσβάλλεται στην προσωπικότητά του μπορεί να αξιώσει την επιδίκαση χρηματικής ικανοποίησης για ηθική βλάβη την οποία υπέστη από τη μείωση της προσωπικότητας του.
Μειωτική συμπεριφορά εις βάρος της προσωπικότητας κάποιου προσώπου, η οποία συνιστά προσβολή προσωπικότητας κατά την έννοια του άρθρου 57 ΑΚ, αποτελεί και η απαγόρευση της εισόδου του σε δημόσιο κατάστημα και δη σε νυχτερινό μαγαζί (μπαρ) ή κέντρο διασκέδασης, η οποία δεν οφείλεται στην συνδρομή κάποιου αντικειμενικού λόγου, αλλά απεναντίας γίνεται αυθαίρετα από τους υπευθύνους ή τους προστηθέντες του καταστήματος.
Εφόσον ο παθών αισθανθεί καταφρόνηση και ότι προσβάλλεται η τιμή του μπορεί να υποβάλλει έγκληση για εξύβριση σε βάρος του υπαιτίου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα
Ένα παράδειγμα που επιβεβαιώνει τα παραπάνω, αποτελεί η υπ' αριθμόν 23238/2006 Απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, η οποία επικυρώθηκε με την υπ' αριθμόν 714/2009 Απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης. Με τις εν λόγω αποφάσεις κρίθηκε, σε πρώτο και σε δεύτερο βαθμό, ότι «Η απαγόρευση εισόδου σε δημόσιο κατάστημα (καφέ-μπαρ) χωρίς εύλογη αιτία, εφόσον δεν πραγματοποιείται κάποια ιδιωτική εκδήλωση και δεν δικαιολογείται από λόγους ασφαλείας, αποτελεί μειωτική διάκριση, πρόκειται για αδικοπραξία που προσβάλλει παράνομα την προσωπικότητα και παρέχει στον προσβληθέντα αξίωση χρηματικής ικανοποίησης της ηθικής βλάβης».
Έτσι, κρίθηκε ότι ο ενάγων, στον οποίο απαγορεύτηκε η είσοδος στο νυχτερινό μαγαζί (μπαρ) χωρίς την συνδρομή κάποιας εύλογης και δικαιολογημένης αιτίας, δικαιούνταν να αξιώσει χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης, την οποία μάλιστα προσδιόρισε στο ποσό των 1.000 ευρώ.
σχόλια