Μετρό Θεσσαλονίκης: Εξαίρεση μελών του ΚΑΣ ζητά ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εξαίρεση μελών του ΚΑΣ ζητά ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων Facebook Twitter
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αρχαιολόγων στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τα αρχαία του μετρό. EUROKINISSI/ΜΠΟΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
0

Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων ζητά να εξαιρεθούν δύο μέλη του ΚΑΣ από την διαδικασία απόφασης για τις αρχαιότητες του Σταθμού Βενιζέλου.

Εν αναμονή της απόφασης του ΚΑΣ, το οποίο σε σημερινή του συνεδρίαση θα εξετάσει το αίτημα της Αττικό Μετρό Α.Ε. «σχετικά με την έγκριση μελέτης κατασκευής του Σταθμού "Βενιζέλου" με προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, στο πλαίσιο κατασκευής του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης», ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων (ΣΕΑ) εξέφρασε την εξ αρχής αντίθεσή του στην απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον υπό κατασκευή σταθμό.

Επίσης, σε από κοινού ένσταση με τον Ενιαίο Σύλλογο Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, την Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων και την Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς ζητούν να εξαιρεθούν από την διαδικασία συζήτησης και λήψης απόφασης, τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου Μιχάλης Τιβέριος και Μανώλης Κορρές.

- Για τον Μιχάλη Τιβέριο «διότι έχει εκπεφρασμένη και αταλάντευτη άποψη υπέρ της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης, έχοντας μάλιστα προσωπική εμπλοκή ως έμμισθος σύμβουλος της Αττικό Μετρό κατά τα έτη 2012-2014 και ως μέλος του ΚΑΣ το έτος 2013, το οποίο γνωμοδότησε υπέρ της απόσπασης και της μεταφοράς των αρχαιοτήτων στον Δήμο Παύλου Μελά και δημοσίως έχει αρθρογραφήσει και έχει δηλώσει επανειλημμένως με ιδιαίτερη ένταση την υπεράσπιση της απόσπασης, που σηματοδοτεί μια ιδιάζουσα και μονόπλευρη στάση απέναντι στο θέμα όσον αφορά την απόσπαση».

- Για τον Μανώλη Κορρέ ζητούν εξαίρεση στην διαδικασία απόφασης του ΚΑΣ « διότι η μελέτη και το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων του σταθμού Βενιζέλου επανειλημμένως έχει δηλωθεί δημοσίως ότι θα αναληφθούν από τον μηχανικό Δημήτριο Κορρέ και εταιρεία που σχετίζεται με τα συμφέροντά του, ο οποίος τυγχάνει αδερφός του ως άνω μέλους του ΚΑΣ Ε. Κορρέ. Εξάλλου και το έτος 2013 ο μηχανικός Δημήτριος Κορρές είχε αναλάβει τη μελέτη για το έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον Σταθμό Βενιζέλου και έχει ήδη υλοποιήσει τη μελέτη και έχει μετάσχει στο έργο της απόσπασης των αρχαιοτήτων στο Σταθμό Αγίας Σοφίας του ΜΣΘ».

Νωρίτερα σήμερα, στην προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου ο ΣΕΑ, ο οποίος πραγματοποίησε και στάση εργασίας από τις 12 το μεσημερι, κατήγγειλε «την αιφνιδιαστική απόφαση και το πισωγύρισμα ενός δρομολογημένου έργου που προχωρούσε καλά, για μπορέσει ο εργολάβος να έχει περισσότερα κέρδη».

Αρχαιολόγοι, συντηρητές, αρχιτέκτονες, εκπρόσωποι του Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟ, εκπρόσωποι κομμάτων - ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ -ΜέΡΑ 25-, εκπρόσωποι της Κίνησης Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς που παραβρέθηκαν στη συνέντευξη Τύπου τόνισαν μεταξύ άλλων: « Ενώ υπάρχει απόφαση του ΚΑΣ, με εγκεκριμένες μελέτες καθώς και τεχνική λύση υπέρ της κατά χώραν διατήρησης του μνημειακού συνόλου που εκτείνεται σε 16.500 τ.μ., εντελώς αιφνιδιαστικά τέθηκε από τον περασμένο Σεπτέμβριο ζήτημα απόσπασης των αρχαιοτήτων στο σταθμό μετρό Βενιζέλου. Επανέρχονται για να εξετάσουν μια μελέτη της Αττικό Μετρό πρόχειρη, που ''ανησυχεί'' για τις ελληνιστικές αρχαιότητες που βρίσκονται κάτω από το παλίμψηστο του ιστορικού σταυροδρομιού, άρρηκτα συνεδεμένου με την διαχρονία και τη μνήμη της πόλης». Κάλεσαν δε τα μέλη του ΚΑΣ ''να σταθούν στο ύψος του επιστημονικού κύρους του οργάνου'' και χαρακτήρισαν την απόσπαση των αρχαιοτήτων - ''κομματάκι κομματάκι μέσα από μια τρύπα 24 τμ''. καταστροφική και παράνομη.

Μετά τη συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΣΕΑ έξω από το υπουργείο Πολιτισμού.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

Ελλάδα / Δήμαρχος Αράχωβας για μποτιλιάρισμα: Μεγάλο αυτοκίνητο οδικής βοήθειας δεν είχε αλυσίδες και έκλεισε τις δύο λωρίδες

«Η Τροχαία έκανε ελέγχους αλλά αν κλείσουν και τα δύο τα ρεύματα, θα μπλοκαριστεί και η Τροχαία και τα εκχιονιστικά μέσα στις ουρές» εξήγησε
LIFO NEWSROOM
ΕΥΔΑΠ για τα λύματα στην παραλιακή: Το δίκτυο αποχέτευσης υπερφορτώνεται λόγω των 7.000 παράνομων συνδέσεων

Ελλάδα / ΕΥΔΑΠ για λύματα στην Παραλιακή: Το δίκτυο υπερφορτώνεται λόγω 7.000 παράνομων συνδέσεων

Η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται το πρόβλημα και το αποδίδει στις παράνομες συνδέσεις στο δίκτυο, για τις οποίες, όπως τόνισε, λαμβάνονται μέτρα
LIFO NEWSROOM