Το πώς θα γίνει ο σταθμός του μετρό Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία αποτυπώνουν οι μακέτες του έργου, που δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση για την υλοποίηση των συνοδών έργων στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, στα οποία περιλαμβάνεται και η διάνοιξη της οδού Ψελλού.
Πώς είναι ο χώρος σήμερα:
Πώς θα γίνει με την ολοκλήρωση του έργου:
Τη σύμβαση για την υλοποίηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 13,4 εκατ. ευρώ υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΑΚΤΩΡ εκ μέρους της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη και του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρη Μπίλλια.
«Ύστερα από χρόνια καθυστερήσεων και αναμονής βρισκόμαστε σχεδόν πέντε μήνες προτού να αποκτήσει η πόλη μετρό», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας, διαβεβαιώνοντας ότι η κεντρική γραμμή θα παραδοθεί τον Νοέμβριο. Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο έργο που συγχρηματοδοτείται από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους σημείωσε ότι αφορά την απαραίτητη πρόσβαση στον σταθμό και τόνισε πως θα ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής. Ο υπουργός εξήρε τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα πετυχαίνουμε όλοι μαζί τους στόχους που έχουμε θέσει».
Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε στο ιστορικό του έργου, για την υλοποίηση του οποίου απαιτούνταν απαλλοτριώσεις που δεν περιορίζονταν στα όρια της οδού Ψελλού, συνολικού ύψους 24,5 εκατ. ευρώ, τα οποία καλύφθηκαν από τα υπουργεία Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών. Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι στη Νέα Ελβετία θα διαμορφωθεί ο σταθμός που θα συνδέει τη μία άκρη της πόλης με την άλλη, εξυπηρετώντας όλες τις μετεπιβιβάσεις από την ανατολική Θεσσαλονίκη, την Πυλαία, την Καλαμαριά και τη Χαλκιδική. Αυτό, όπως είπε, θα επιτρέψει στον ΟΣΕΘ να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση των αστικών γραμμών, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα να φύγουν τα λεωφορεία από τις γραμμές που εξυπηρετούνται από το μετρό και να διοχετευτούν σε άλλες περιοχές της πόλης.
«Κλείνει και η τελευταία εκκρεμότητα για τη σύνδεση μετρό με το υπόλοιπο σύστημα», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, η οποία ανέλαβε την υλοποίηση του έργου μόλις στο τέλος του 2023. Ο κ. Κουρέτας σημείωσε ότι στη Νέα Ελβετία θα διαμορφωθεί ένας από τους σπουδαιότερους συγκοινωνιακούς κόμβους της πόλης, όπου οι πολίτες θα χρησιμοποιούν συνδυαστικά όλα τα μέσα μεταφοράς, κι ένας σύγχρονος σταθμός μετεπιβίβασης.
Για ένα δύσκολο στοίχημα κι έναν μικρό άθλο που επιτεύχθηκε έκανε λόγο ο κ. Εξάρχου. Σε ό,τι αφορά το μετρό επισήμανε ότι πρακτικά έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και τόνισε ότι είναι απολύτως βέβαιο ότι θα παραδοθεί τον Νοέμβριο.
Στον καλό συντονισμό όλων των φορέων αναφέρθηκε ο Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος σημείωσε πως «ήρθε η ώρα τη δικαιολογημένη καχυποψία των πολιτών για την πολύχρονη αυτή καθυστέρηση να διαδεχθεί μία θετική σήμερα καταγραφή».
Από την πλευρά του, ο Πάρις Μπίλλιας επισήμανε ότι παράλληλα με τον σταθμό θα γίνει μία πολύ μεγάλη αστική ανάπλαση και εξέφρασε την ευχή να επιταχυνθούν οι επεκτάσεις, ώστε μέχρι το 2030 να έχουμε άλλη μία γραμμή, εκτός από την επέκταση της Καλαμαριάς.
Με πληροφορίες από voria.gr