«Χαμόγελο και φύγαμε!». Κάπως έτσι θα μπορούσε να περιγράψει κανείς την οκτάχρονη ιστορία της Aristotle Racing Team, που έχει χαρίσει στο μεγαλύτερο Πανεπιστήμιο της χώρας διεθνείς διακρίσεις. Λίγο πριν την έναρξη του διαγωνισμού της Γερμανίας, συζητήσαμε με τον Γιώργο και την Ευαγγελία για πίστες, όνειρα και γκάζια. Πολλά γκάζια.
«Η Aristotle Racing Team ιδρύθηκε το Σεπτέμβρη του 2006 ύστερα από την πρωτοβουλία οκτώ φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ. Τη φετινή χρονιά η ομάδα απαρτίζεται από 18 μέλη, φοιτητές του Α.Π.Θ. και κατανέμεται σε τέσσερις υποομάδες (marketing, frame & body, suspension, powertrain). Ένας από τους ιδρυτές και αρωγούς της ομάδας είναι ο Καθ. Αθανάσιος Μηχαηλίδης, ενώ το έργο του συνεχίζουν ο Αναπλ. Καθ. Νικόλαος Μηχαηλίδης και ο Επ. Καθ. Λεωνίδας Ντζιαχρήστος ως επιστημονικοί υπεύθυνοι της ομάδας. Βρίσκονται δίπλα στην ομάδα συμβουλευτικά και την υποστηρίζουν κάθε φορά που θα χρειαστεί.
Η ομάδα μας παρά τα λίγα χρόνια ιστορίας της έχει λάβει σημαντικές διεθνείς διακρίσεις, όπως το βραβείο μηχανολογικού σχεδιασμού το 2009 στην Αγγλία, το βραβείο της πιο φιλικής ομάδας το 2010 στην Ιταλία, την 1η θέση στο τελικό του αγωνίσματος της επιτάχυνσης και την 8η θέση στη γενική κατάταξη το 2011 στην Αγγλία, ενώ η σημαντικότερη διάκριση της ART και γενικότερα Ελληνικής ομάδας σε τέτοιου τύπου διαγωνισμό ήταν η επίτευξη της 3ης θέσης στη γενική κατάταξη μεταξύ 45 συμμετοχών από όλο τον κόσμο στον διαγωνισμό της Ιταλίας το Σεπτέμβρη του 2012», αναφέρει ο Γιώργος Παπαροϊδάμης και μας περιγράφει την παρουσίαση του νέου μονοθεσίου στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
«Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποίησε στα Village Cinemas, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την επίσημη παρουσίαση του νέου μονοθέσιου ART-14, το οποίο σε λίγες μέρες αναχωρεί για τους επίσημους διαγωνισμούς που θα συμμετάσχει στη Γερμανία, την Ουγγαρία και την Ιταλία, πρώτη φορά σε τρεις αγώνες το ίδιο καλοκαίρι. Αρχικά, μέσα στην αίθουσα παρουσιάστηκε η πορεία του σχεδιασμού, της κατασκευής και πλάνα από τις δοκιμές του μονοθέσιου.
Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα αποκαλυπτήρια του νέου ART-14, σαφώς βελτιωμένο από τα προηγούμενα τρία αυτοκίνητα που βρίσκονταν και εκείνα στο χώρο της εκδήλωσης. Στο ολοκαίνουργιο όχημα έχει πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά αεροδυναμική μελέτη με την τοποθέτηση ενός αεροδυναμικού πατώματος, έγινε εφαρμογή συστήματος τηλεμετρίας για απευθείας λήψη δεδομένων από την πίστα εν ώρα δράσης του μονοθέσιου και πιο εργονομικός σχεδιασμός για το cockpit του οδηγού».
Δίπλα στον Γιώργο κάθεται η Ευαγγελία Μπουρέλου, φοιτήτρια στο τμήμα Μηχανολόγων του Α.Π.Θ., η οποία ως καλή μηχανικός μας εξηγεί τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου οχήματος.
«Το νέο μονοθέσιο, το Art-14, είναι το τέταρτο κατά σειρά αγωνιστικό τύπου formula που δημιουργείται από την ομάδα. Από χρονιά σε χρονιά ακολουθείται μία πορεία διαρκούς βελτίωσης σε όλους τους τομείς και τα χαρακτηριστικά του κάθε μονοθέσιου.
Ο κινητήρας του μονοθέσιου είναι ο Honda CBR 600 RR, λειτουργεί με βενζίνη και έχει τροποποιηθεί ώστε να παρέχει μέγιστο λόγο συμπίεσης και διπλό ψεκασμό. Το σύστημα εισαγωγής αέρα είναι κατασκευασμένο με τη μέθοδο 3D-εκτύπωσης και μελετημένο ώστε ο αέρας να επιταχύνεται στο εσωτερικό με τη χρήση διαχύτη και αυλών μεταβλητού μήκους. Η χαρτογράφηση του κινητήρα γίνεται από την ομάδα με τη χρήση ECU, της εταιρίας MoTeC.
Η σύλληψη, η μελέτη, η σχεδίαση και η κατασκευή ενός αγωνιστικού μονοθεσίου, καθώς και η προετοιμασία για τους αγώνες και μάλιστα στο σύντομο χρονικό διάστημα ενός έτους, είναι μια διαδικασία που απαιτεί από το κάθε μέλος της ομάδας να εργάζεται καθημερινά σε μία θέση «πλήρους απασχόλησης», ώστε να έρθει εις πέρας με επιτυχία. Επιπλέον, πρόκειται για μία συλλογική δουλειά και επομένως είναι αναγκαίο να βρισκόμαστε όλοι μαζί στον ίδιο χώρο, να συζητούμε και να συνεργαζόμαστε. Ο χώρος αυτός είναι εντός της Πολυτεχνικής Σχολής και στεγάζει τόσο τα όνειρά μας ως ομάδα, αλλά και ως μηχανικών», τονίζει.
Πόσο δύσκολο είναι, όμως, μέσα σε ένα πεδίο κρίσης να βρει η ομάδα χορηγούς να χρηματοδοτήσουν την προσπάθειά της; «Λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που επικρατούν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, η οικονομική ενίσχυση από το Πανεπιστήμιο υπάρχει αλλά δεν επαρκεί για τις ανάγκες του project, όπως άλλωστε είναι φυσιολογικό.
Ωστόσο, ύστερα από «σκληρή» - όπως θα χαρακτήριζα- αναζήτηση, βρέθηκαν εταιρείες, οι οποίες πίστεψαν στο εγχείρημά μας και είτε μας χρηματοδότησαν για την υλοποίησή του, είτε μας παρείχαν υλικά και υπηρεσίες. Φτάνοντας, τη στιγμή που μιλάμε, η ομάδα μας να υποστηρίζεται από 85 – 90 χορηγούς, αρκετοί από τους οποίους αποτελούν εταιρείες με μεγάλο δυναμικό. Βέβαια, και εμείς από την πλευρά μας κάνουμε ότι είναι δυνατό για να διαφημίσουμε αυτή τη μεταξύ μας συνεργασία και το γεγονός ότι μας στηρίζουν με διάφορους τρόπους, τόσο μέσα από εκδηλώσεις και δημόσιες εμφανίσεις της ομάδας, όσο και μέσα από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», προσθέτει και αναφέρεται στα μελλοντικά σχέδια των νεαρών πιλότων.
«Αυτή την αγωνιστική σεζόν, η ομάδα έχει προετοιμαστεί για τρεις διεθνείς φοιτητικούς διαγωνισμούς. Ο πρώτος λαμβάνει χώρα στις 29 Ιουλίου με 3 Αυγούστου στο Hockenheim της Γερμανίας (Formula Student Germany), ο δεύτερος στις 21 με 24 Αυγούστου στο Γκιορ της Ουγγαρίας (Formula Student Hungary) και ο τρίτος στις 29 Αυγούστου με 1 Σεπτεμβρίου στο Varano de' Melegari της Ιταλίας (Formula SAE Italy). Κάθε χρόνο τα μέλη της ομάδας ανανεώνονται και με την καθοδήγηση των παλαιότερων παίρνουν τη σκυτάλη. Η νέα ομάδα για το 2015 έχει ήδη αρχίσει να σχηματίζεται από νέους και νέες που αγαπούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, γεμάτους όρεξη να μάθουν νέα πράγματα, να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους και να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία.
Στόχος της ομάδας είναι η συνεχής βελτίωση σε όλους τους τομείς, αλλά και η ενασχόληση με νέα τεχνολογικά πεδία, όπως η αεροδυναμική και τα σύνθετα υλικά, ώστε να αποκτά τεχνογνωσία, να μένει ανταγωνιστική σε σχέση με τις μεγάλες ευρωπαϊκές ομάδες και να διεκδικεί διακρίσεις στους διεθνείς διαγωνισμούς».
σχόλια